Otevřít menu Zavřít menu

Kindernay z O2 TV Sport: Sledovanost se zvedla, český fotbal překonal i Televizní noviny

Sportovní rok 2020 byl vlivem koronavirové pandemie hodně specifický nejen pro sportovní kluby a fanoušky, ale i pro sportovní televize. Ředitel O2 TV Sport MAREK KINDERNAY prozradil, jakými novinkami i perlami z archivu v O2 TV nahradili chybějící přímé přenosy, i jak stoupala při hraní soutěží bez diváků sledovanost.

Rok 2020 byl výrazně ovlivněn koronavirovou pandemií, která zasáhla i profesionální sport. Jak to ovlivnilo vás jako vysílatele českých i zahraničních sportovních soutěží?
Obecně musíte v televizi s takovým scénářem počítat, jsme na krátkodobé i dlouhodobé programové výpadky připraveni. Snažili jsme se rychle přizpůsobit a nabídnout divákům atraktivní obsah, který jinde nenajdou. V karanténě řada z nich trávila mnohem více svého času u televizí. Navíc jsme nechtěli opomíjet ani psychologický efekt. Lidé zažívají obtížné období, kdy neměli moc důvodů ke spokojenosti. A jestli sport něco umí, tak radost především rozdávat.

Na jaře došlo na několik týdnů k zastavení prakticky všech českých i zahraničních soutěží, které O2 TV vysílá. Jak jste v tu chvíli reagovali?
V programové knihovně O2 TV Sport máme za pět let fungování dostatek kvalitního sportovního obsahu. Pro každou televizi je archiv zlatou rezervou. Vybrali jsme pro diváky ty nejlepší záznamy utkání a několik týdnů jsme vysílali touto formou.

Čím jste tedy konkrétně vyplnili vysílací čas, který jinak zabírají přímé přenosy?
Rozhodli jsme se operativně zareagovat na mimořádnou situaci a vyrobili jsme několik nových formátů. Jako například unikátní dokument Made in Eden, který zmapoval podzimní cestu Slavie Praha ve fotbalové Lize mistrů UEFA. Velký úspěch zaznamenal speciál Liga mistrů Exclusive, který nabídl záznamy největších zápasů z historie UEFA Champions League. Dařilo se také záznamům galavečerů MMA nebo reprízám show TIKI-TAKA. Divák u nás našel rovněž nové dokumenty o sportovních legendách a týmech, připomínali jsme legendární zápasy, finále i turnaje. Také jsme natočili několik dílů cvičení s Veronikou Šindelářovou, několikanásobnou mistryní světa v aerobiku. Cílem bylo trochu rozhýbat lidi zavřené doma. V tom budeme pokračovat, točíme nové díly.

Zmíněná dokumentární série Made in Eden o Slavii v Lize mistrů nabídla i aktuální rozhovory s hráči. Chtěli jste tento projekt připravovat ještě před neplánovanou pauzou bez fotbalu?
Tým okolo Davida Sobiška a Martina Kubičíka nasbíral materiál v průběhu podzimu při Lize mistrů. Plánovali jsme to původně na letní pauzu. Takže se to celé urychlilo, aktuální rozhovory se udělaly online. Měli jsme na celou sérii skvělé ohlasy. Mohu prozradit, že tyto formáty nabídneme i v příštím roce.

Co z tohoto obsahu diváky nejvíce zaujalo z hlediska sledovanosti?
Celkově nebyla sledovanost vůbec špatná. Příjemným překvapením byly speciály Ligy mistrů, diváci si rádi připomněli velké zápasy, které doplňovala živá studia Petra Svěceného a Radka Šilhana s řadou atraktivních hostů. Tradičně skvělá čísla si drží záznamy galavečerů MMA, fanouškovská základna u bojových sportů je neskutečně silná.

Marek Kindernay Interview | O2 TV SPORT | Sportbiz

Připravili jste pro sportovní fanoušky i nějaký speciální obsah na sociální sítě?
V průběhu jarní pandemie rozjel Petr Svěcený na sociálních sítích live pořad TIKI-TAKA v karanténě, kam si zval zajímavé hosty. Diváci se tak aktuální novinky dozvěděli například od Libora Kozáka, Vladimíra Coufala, Tomáše Ujfalušiho a dalších. Dále jsme přinášeli podcasty ke každému dílu Made in Eden. Komentátoři, reportéři i další hosté přinesli zajímavý pohled do zákulisí.

Jak sledovanost O2 TV ovlivnilo částečné omezení a úplný zákaz diváků na stadionech?
Sledovanost postupně rostla. Máme nejvíce sportovního obsahu na trhu, takže i v neuvěřitelně turbulentním obdobím, které sport vinou nucených přestávek prožívá, máme stále co vysílat. Lákavý je hlavně živý obsah. Nebyla to ale jen FORTUNA:LIGA, třeba TIKI-TAKA má stále více pravidelných diváků, z toho mám radost.

Můžete konkrétně přiblížit, jaký procentuální rozdíl byl ve sledovanosti FORTUNA:LIGY v době bez omezení a v době, kdy se hrálo zcela bez diváků?
Zaznamenali jsme obrovský nárůst sledovanosti u nadstavby FORTUNA:LIGY. Když porovnám letošní jarní část a ročník před tím, tak byl zájem až o 30 procent vyšší. Měření ze set top boxů nám ukazují i překvapivé momenty, když některé šlágry domácí fotbalové ligy porážejí i Televizní noviny na Nově či populární seriál, jakým je Slunečná na Primě.

Sportovní kluby zaznamenaly kvůli pandemii finanční ztráty. Jak jste situaci řešili vy z hlediska partnerského plnění, na které vzhledem k odložení nebo zrušení zápasů a turnajů nedošlo?
Samozřejmě nastal výpadek na straně reklamních příjmů u soutěží, které byly zrušené nebo přerušené. S naší obchodní klientelou ale máme dlouhodobé smlouvy, plnění jim přesouváme nebo řešíme individuálně. Chtěl bych poděkovat jak zákazníkům, kteří s námi zůstali i přes koronavirové období, tak všem našim obchodním partnerům, od Fortuny, Tipsportu, Livesportu až po skupinu KKCG nebo Steilmann. Opravdu si toho vážíme.

Po obnovení domácích soutěží v květnu a poté znovu po podzimní pauze platila pro kluby přísná hygienická opatření v souvislosti se zápasy. Jak se to dotklo vašich štábů?
Aktivně jsme řešili nutné počty zaměstnanců přímo na stadionech, abychom mohli přenosy vyrábět ve standardní kvalitě, na kterou je náš divák zvyklý. Tématem byla studia na stadionech, samozřejmostí jsou nutné testy. Musím podotknout, že komunikace s Ligovou fotbalovou asociací i marketingovou agenturu BPA byla na skvělé úrovni, dokážeme se na všem domluvit.

Během jarního přerušení soutěží jste odvysílali vyvrcholení Esports hokejové ligy. Jak si vedla z hlediska sledovanosti? Plánujete esporty vysílat i dál?
Ano, fenomén esportu jsme zkusili zařadit do vysílání. Byly to například přenosy z hokejové extraligy nebo virtuální Grand Prix. Sledovanost nebyla vůbec špatná, pohybovalo se to v řadech desítek tisíc diváků. Pozorujeme, že i k novým druhům sportu si fanoušci nacházejí cestu.

Další nucená pauza přišla na podzim. Jak složité pro vás byla situace, kdy se o přerušení a restartu FORTUNA:LIGY a Tipsport extraligy rozhodovalo prakticky ze dne na den?
Úplně ze dne na den to nebylo. Měli jsme vždy řadu indicií, aktivně jsem se na to připravovali. Chtěl bych ocenit celý redakční tým, který reagoval prakticky okamžitě. Všichni odvedli nadstandardní práci, i díky tomu divák u obrazovky prakticky nepoznal rozdíl na kvalitě přenosu.

Marek Kindernay Interview | O2 TV SPORT | Sportbiz

Na rozdíl od jarní pauzy během té podzimní pokračovalo natáčení a vysílání premiérových dílů talk show TIKI-TAKA. Co za tím stálo?
Na jaře se sport prakticky úplně zastavil, nehrálo se nic. Teď v podzimním období nebyla akorát FORTUNA:LIGA, jinak zahraniční soutěže jako Premier League, Liga mistrů či Evropská liga běžely dál. Měli jsme spoustu témat, které mohl Petr Svěcený se svými hosty rozebírat.

V roce 2020 přibyla do vašeho portfolia NFL, o kterou se dělíte s kanálem Premier Sport. Jaký o ni mají diváci zájem?
O NFL jsme hodně stáli, má u fanoušků velký ohlas. Všechny přenosy jsou s českým komentářem, spolupracujeme se zkušeným týmem pod vedením Jindřicha Rajchla, který má s americkým fotbalem více než dvacetileté zkušenosti. Fanoušek NFL tak dostává na Premier Sport a O2 TV Sport prvotřídní zážitek.

Co byste vyzvedl jako vůbec nejsledovanější obsah na O2 TV Sport za celý rok 2020?
Z hlediska čísel byl nejsledovanější přenos z play off Ligy mistrů FC Midtjylland – SK Slavia Praha, přes 400 tisíc diváků. Tradičně se dařilo FORTUNA:LIZE, Lize mistrů, hokejové extralize, galavečerům MMA nebo show TIKI-TAKA.

Plánujete pro rok 2021 zakoupení nějaké další zahraniční soutěže, nový pořad, nebo jinou novinku?
Chceme se dál posouvat, máme další záměry a nápady. Netýká se to jen obsahu, ale i technologické části. Jeden příklad za všechny. Chtěli jsme rychle reagovat na situaci, kdy diváci nemohli kvůli pandemii na stadiony. Atmosféra nám při přenosech strašně chyběla. Tak jsme jako jedni z prvních v Evropě začali přidávat do zápasů bez fanoušků simulované ruchy tribun a fandění. Byli jsme až překvapeni, když nám přišlo tolik pochvalných zpráv a pozitivních reakcí. Velkou výhodou O2 TV je, že si každý může vybrat, zda chce zvuk prázdného stadionu nebo se simulovaným ruchem.

Na co z vysílání O2 TV Sport v roce 2020 jste vy osobně nejvíc hrdý?
Já jsem nejvíce hrdý na své kolegy. Vyzdvihl bych úsilí našich lidí, a to nejen v roce 2020. Na tři sta metrech čtverečních s patnácti zaměstnanci a pětatřiceti externisty dokážeme vyrábět čtyři plnohodnotné kanály, tři pro Českou republiku a jeden pro Slovensko. Pět tisíc hodin obsahu, 250 přenosů, to je neskutečný objem. Dovolím si říct, že s takovým počtem a skromným zázemím je to evropský unikát.

SHARE
SHARE

Napsal
Tereza Velikovská

Nejčtenější

Tagy


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.