Otevřít menu Zavřít menu

Nike vs. Adidas: Který z gigantů vede na poli sportovní reklamy?

Reklamní spoty dvou gigantů, amerického koncernu Nike a německého rivala Adidas, se řadí mezi to nejlepší na poli sportovního marketingu. K dispozici pro natáčení mají největší sportovní hvězdy naší planety a také vysoký rozpočet, což je znát. Některé spoty jsou uchvacující vizuálně, další vyprávějí celý příběh a u mnoha se sportovní fanoušek celou dobu blaženě usmívá. Vybrali jsme pro vás několik spotů s příběhem, které se opravdu povedly.

Nike: You can’t stop us (2020)

Značka Nike se nebojí se tnout ani do vážných celospolečenských témat, jakým je například rasismus. V červenci loňského roku, ve kterém byl sport, stejně jako celý svět, ochromen koronavirovou pandemií, vypustila do světa poutavý spot, jehož poselstvím je, že žádný sport ani sportovce nelze zastavit.

Slavné sportovní hvězdy, handicapované závodníky, děti začínající se sportem ani ty, kteří sportují pro radost. A to bez rozdílu rasy, pohlaví, orientace nebo náboženství.  Přidejte k tomu půlený obraz a přesně načasované střihy a získáte kus, který není jen reklamou, ale vyloženým vizuálním uměleckým dílem.

Adidas: Ready for Sport (2020)

K aktuální situaci a k tomu, jak sport negativně ovlivnila světová pandemie, se vyjádřila konkurenční značka Adidas ve spotech „Ready for Sport“. V dubnu reflektovala stopnutí sportů, uzavření sportovišť a naději na snad brzké zlepšení situace a návrat k tréninkům a zápasům.

V srpnu pak v dalším videu oslavovala návrat sportu do lidských životů i restart profesionálních sportovních soutěží.

Nike: The Switch (2016)

Na ve filmu už mnohokrát použitou zápletku s prohozením těl vsadilo Nike v roce 2016 a „The Switch“ nenastal mezi nikým jiným, než hvězdným Portugalcem Cristianem Ronaldem a neznámým anglickým mladíkem. Jeden jede na trénink drahým sporťákem, druhý otřískanou plechovkou.

A tím šokující zážitky pro oba aktéry rozhodně nekončí. Těchto šest minut fotbalové akce i úsměvných momentů, ve kterých se Ronaldo překvapivě dobře vžil do role překvapeného teenagera, vám určitě vykouzlí úsměv na tváři.

Adidas: José +10 (2006)

Tenhle kousek dílny značky Adidas byl vybrán jako nejlepší reklama mistrovství světa ve fotbale 2006. A nelze se divit, proměnila totiž v realitu sen většiny fotbalových fanoušků po celém světě. Kdo by si nechtěl do svého týmu vybrat největší fotbalové hvězdy světa a „čutnout“ si s nimi na dvorku mezi domy jako José s Pedrem? Ve vedlejších rolích Kaká, Cissé, Kahn, Zidane, Beckham, Lampard a dokonce i Beckenbauer nebo Platini.

A jako bonus si můžete pustit i záběry ze zákulisí natáčení:

Nike: Secret Tournament / The Cage (2002)

Když zabrousíme ještě o jeden světový šampionát dále do minulosti, narazíme na sérii reklam zobrazujících „undergroundový“ turnaj tříčlenných týmů složených z 24 fotbalových hvězd s legendárním Ericem Cantonou v rolí rozhodčího. Efektní podívanou za zvuků Elvisova songu „A Little Less Conversation“, ve které je opravdu hodně akce a málo řečí, režíroval člen skupiny Monty Python Terry Gilliam. A který tým turnaj, ve kterém nechyběl ani Tomáš Rosický, nakonec ovládl? To se můžete dočíst ZDE.

Adidas: There Will Be Haters (2015)

Adidas využil „své“ hvězdné hráče v odvážném spotu There Will Be Haters, který je velmi výrazný jak obrazově, tak zvukově. Nečekejte žádnou dojemnou hudbu, tohle je nářez. Londýnská agentura Iris vsadila při tvorbě na čtveřici ve složení Luis Suárez, Gareth Bale, James Rodriguez a Karim Benzema. Tedy na hráče, kteří jsou všichni tím či oním způsobem kontroverzní.

Adidas připomíná, co všechno na nich jejich „hejtři“ nenávidí. Ať už to je styl hry u Suáreze, Rodriguezova obliba u žen nebo luxus, ve kterém si žije Bale. A také to, když vyhrávají. Nenávidí i jejich skvělé nové kopačky, protože by si přáli v nich být sami. Pointa je to sice jednoduchá, ale efektní, a moderní zpracování cílící na mladou generaci zkrátka funguje na jedničku.

Nike: The Last Game (2014)

Zde se v Nike obešli bez fotbalistů z masa a kostí a vsadili na animaci v rámci kampaně #riskeverything. Hvězdní hráči v pětiminutovém snímku zachraňují fotbal z rukou ďábelského masterminda, který je nahradil dokonalými naprogramovanými klony, aby se vyhnul risku a měl stoprocentní úspěšnost. Ale partu čítající Cristiana Ronalda, Zlatana, Rooneyho nebo Neymara zmobilizuje brazilská legenda Ronaldo a v zápase o vše se společně postaví klonům.

Jak to dopadne asi uhodnete, stejně je to ale skvělá a zábavná podívaná. Tvůrci věnovali pozornost i detailům a povahovým rysům hráčů, takže Neymar se bez fotbalu stal kadeřníkem a dělá si selfie a zoufalý Zlatan marně nabízí lidem svoji autobiografickou knížku. Vsadím se, že abyste všechny tyhle geniální maličkosti pochytili, pustíte se video nejmíň dvakrát.

Adidas: Leo Messi’s World Cup Dream (2014)

Na závěr si dáme ještě jeden spot k fotbalovému MS v hlavní roli s Lionelem Messim, kromě něj se v něm objevují i Dani Alves, Bastian Schweinsteiger, Mesut Özil nebo Luis Suárez pod taktovkou režiséra brazilského filmu Město bohů Fernanda Meirellese. A aby těch hvězd ze všech oborů nebylo málo, tak přidejte hudbu Kanye Westa. A o co ve spotu, který se vztahoval k mistrovství světa 2014 v Brazílii, vlastně běží?

Ve velmi živém Messiho snu se podíváme na přípravu slavných hráčů před turnajem, ne zrovna vřelé přijetí argentinské hvězdy na brazilské půdě i na pestrou fotbalovou horečku na hřišti, v hledišti i v ulicích. A na konci si může každý divák odpovědět, jestli do toho stejně jako Messi na šampionátu dá všechno, nebo nic (All In or Nothing). Při zvolení možnosti All In došlo v online prostředí k přesměrování na kanály Adidas.

SHARE
SHARE

Napsal
Tereza Velikovská

Nejčtenější

Tagy


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.