Otevřít menu Zavřít menu

Martin Loukota o Univerzitní lize: V zámoří je spojení sportu a studia přirozené

Nový projekt Univerzitní liga ledního hokeje (ULLH) byl vedením Českého hokeje představen před sezonou 2019/2020. Boj o Pohár Jana Palacha mezi osmi účastnícími se týmy už běží. O tom, kam univerzitní hokej v České republice míří, jsme si popovídali se sportovním manažerem Martinem Loukotou, který má projekt ULLH v rámci Českého hokeje na starost.

Před sezonou 2019/2020 vznikla v ČR Univerzitní liga ledního hokeje. Co Český hokej přesvědčilo o tom, že tento projekt má smysl a přínos?
Myslím, že to je další střípek do celé mozaiky soutěží Českého hokeje. Navíc propojení studia a sportu je ve světovém měřítku fenoménem, velký přínos to má nejen pro český hokej, ale i pro studenty na vysokých školách.

Při oznámení spolupráce mezi Českým hokejem a ULLH jste plánovali ekonomické i administrativní zapojení. Jak se to daří?
Naše spolupráce je velmi úzká, Český hokej pomáhá s tvorbou pravidel a směrnic ULLH, zároveň se podílí na fungování disciplinární komise. Po ekonomické stránce pomáháme soutěži s rozhodčími, kluby ULLH navíc využívají například i systémy ČSLH k vytvoření zápisu o utkání.

Jak přesně a na jakých úrovních funguje spolupráce Českého hokeje a ULLH?
Na začátku proběhly schůzky na nejvyšší úrovni mezi generálním sekretářem ČSLH a představenstvem ULLH, momentálně se nejvíce věcí řeší na úrovni výkonných manažerů.

Jak může Univerzitní liga napomoci k rozvoji ledního hokeje?
Univerzitní liga může pomoci udržet širokou členskou základnu výkonnostního sportu. Hráči i ve věku, kdy jsou na střední škole, uvidí, že mají možnost věnovat se tomuto sportu i při studiu na vysoké škole.

Kam se podle vás mohou její hráči po skončení studií v systému Českého hokeje zařadit?
Sportovně to vidím na úroveň II. ligy. Ti nejlepší, kteří dokáží už během studia skloubit profesionální sport a studium na vysoké škole, by si mohli zahrát i Chance ligu.

Co může tato nová soutěž podle vás přinést fanouškům? Má potenciál nalákat kromě studentů i lidi nespojené s akademickým prostředím?
Jakmile se tato soutěž dostane víc do povědomí veřejnosti a budou se tam hrát pravidelně kvalitní zápasy, tak si najdou cestu na zimní stadion i fanoušci mimo akademickou obec.

V zámoří je univerzitní sport neuvěřitelně populární. Čím to podle vás je? Má Evropa šanci se tomu v budoucnu jakkoliv přiblížit?
Bude to ještě chvíli trvat, než u nás sport vysokoškoláků bude mít takovou popularitu jako v USA a Kanadě. Je to podle mě tím, že tam všichni považují za standardní a přirozené věnovat se sportu a studiu dohromady, jde to ruku v ruce.

Generálním partnerem ULLH se stala společnost Tipsport, další partnery z komerční sféry kromě prodejce hokejového vybavení liga zatím nemá. Čím by mohla být pro firmy zajímavá?
Prioritně by univerzitní hokej měl být dotován státem a vysokými školami. V komerční sféře si musí univerzitní sport najít své místo. Je to nový projekt a bez silných partnerů, jako je Tipsport nebo nově Kaufland, se neobejde. ULLH však nabízí firmám prezentaci před velkým počtem studentů, na sociálních sítích je jich kolem 200 tisíc.

Mediálními partnery ULLH jsou Česká televize i Hokejka TV. Uvidíme už v úvodní sezoně nějaký zápas univerzitní ligy v televizi?
Určitě, je to jedna z cest, jak zpropagovat univerzitní hokej a udělat ho dostupným i pro širokou veřejnost. Věříme, že pár utkání bude živě odvysíláno.

SHARE
SHARE

Napsal
Tereza Velikovská

Nejčtenější

Tagy

Martin LoukotaUniverzitní liga ledního hokeje

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.