Otevřít menu Zavřít menu

Co dělají čeští sportovci na sociálních sítích? 😎

Biz

Instagram, Facebook nebo Twitter, to jsou platformy, které ke komunikaci sportovců už neodmyslitelně patří. Od fotbalistů a hokejistů, přes tenisty a atlety, až po biatlonisty, skejťáky nebo bikery. Na "sockách" najdete prostě všechny. Největším zástupem followerů se pak zpravidla pyšní hvězdy individuálních sportů (i když Petr Čech se tomuto tvrzení trochu vymyká). Díky nasdíleným postům zjistíte, co se zrovna teď děje, ať už ve sportovní nebo více osobní sféře. U méně klasických sportovních odvětví pomáhají sociální média i k utváření a udržení komunity kolem konkrétního sportu.

INSTAGRAM

Příspěvky sportovců na oblíbeném Instagramu se samozřejmě zaměřují na jejich úspěchy a sportovní aktivity, ale nechybí tady ani vtipné posty, tréninková videa nebo prostě hezké „insta“ fotky, které dobře zapadnou do celého feedu. Pro fanoušky je to ideální obsah, který je posune zase o něco blíž oblíbenému sportovci. Nejvíce sledujících mají sportovci, kteří se věnují individuálním sportům. Fotbalové a hokejové fanoušky zajímá spíše dění v klubech než u jednotlivce jako takového, ale i týmoví hráči mají na Instagramu své publikum.

S větším počtem followerů mohou příspěvky sportovců ovlivňovat také velký počet lidí. Tím se sportovci stávají zajímavými i pro velké firmy, které s nimi uzavírají placená partnerství. Na některých profilech tak najdeme kromě sportovního dění i komerční posty: sympatická obojživelnice Ester Ledecká (133k) spolupracuje například s Milkou, tenistka Petra Kvitová (489k) s francouzskou kosmetikou L’OCCITANE a snowboardcrossařka Eva Samková (54k) s kamerami GoPro.

View this post on Instagram

… větší už tam neměli… STR …they did not have bigger… STR

A post shared by Ester Ledecká (@esterledecka) on

https://www.instagram.com/p/BugznSSAHSh/?utm_source=ig_web_copy_link

Dobře lze Instagram použít i k propagaci vlastního merche a produktů. Komu jinému totiž ukazovat, že máte originální věci, které jsou k mání, než svým fanouškům? Ideálního publika využil například Maxim Habanec (57k) s mikinami k filmu Skate of Mind, který ve spolupráci s Red Bullem provozuje v Praze krytý skatepark MaxSpace.

View this post on Instagram

Tak doufam, ze jich tentokrat bude dostatek! Drop v utery 16:00 na @queens #skateofmind3 fotka: @nata_liii

A post shared by maximhabanec (@maximhabanec) on

Najdete tady i fotky, které ukazují, že úspěšní sporťáci jsou také jen lidi a potřebují občas dělat něco jiného než trénovat a užít si volné chvilky. Relax s rodinou na horách sdílel olympijský vítěz Lukáš Krpálek (40k) a víkendovou pohodu zase tenista Tomáš Berdych (380k).

https://www.instagram.com/p/BvFJV34AN_o/?utm_source=ig_web_copy_link

View this post on Instagram

This summaries the weekend mood.. hope you had a same smile all weekend?! #weekend #mood

A post shared by Tomas Berdych (@tomasberdych) on

FACEBOOK

Ačkoli je běžnou praxí „přesdílet“ instagramový post rovnou i na Facebook, správci sportovních profilů vědí, že na obou platformách se využívá trochu jiný typ obsahu. Na Facebooku tak najdeme spíše delší příběhy, názory nebo děkovné příspěvky. Sdílením článků a sportovních videí se vytváří další zajímavý obsah pro fanoušky. Sportovci na FB propagují i připravované události, kromě turnajů a závodů, také autogramiády nebo charitativní projekty.

Mezi posledními příspěvky velkých hvězd najdeme třeba vyjádření podpory biatlonovému týmu od Gabriely Koukalové (212k), poděkování Martiny Sáblíkové (306k) za uplynulou sezónu nebo pravidelné info o výsledcích basketbalových zápasů od Tomáše Satoranského (20k).

New NBA personal best – 10 made FT. #WizSuns #DCFamily

Zveřejnil(a) Tomáš Satoranský dne Čtvrtek 28. března 2019

TWITTER

I když by mohl Twitter působit jako platforma vhodná spíše pro sportovní kluby, komentátory, sportovní svazy anebo zpravodajství, tak i zde je mnoho českých sportovců aktivních. Mezi nimi například pilot Martin Šonka (5k), který všem zájemcům sdílí zajímavosti z letecké série Red Bull Air Race nebo česko španělské tweety z rukou brankáře Tomáše Vaclíka (22k) odkazující na aktuální dění v Sevilla FC. Vaclík navíc kromě tweetů píše také vlastní blog, kde v upřímných a čtivých příspěvcích velmi otevřeně mluví o detailech z fotbalových utkání, pocitech po i před důležitými zápasy, ale také o aktuálním zdravotním rozpoložení.

Na sociálních sítích jednoduše každý fanoušek najde o něco víc než ve zprávách a třeba přes Tweet nebo InstaStories zjistí, co se děje na trávníku nebo v kabině před zápasem 👍

SHARE
SHARE

Napsal
Natálie Brožová

Nejčtenější

Tagy

ČeskoSociální sítěSportovci

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.