Otevřít menu Zavřít menu

Zuzana Kadlečková: Nestačí být jen mileniál s mobilem v ruce

Sérii rozhovorů s hosty SportBiz live 15 uzavíráme Zuzanou Kadlečkovou, social media manažerkou Coca-Coly. Ta má na svém kontě v poslední době mimo jiné veleúspěšnou kampaň s dvojnásobnou olympijskou vítězkou Ester Ledeckou. V krátkém interview jsme nahlédli pod pokličku její práce.

Social Media Manager Coca-Coly, to zní jako práce snů ve které můžete všechno, na co si vzpomenete. Dobrá omezení ale mohou kreativitě prospět…
To si pouze myslíte, že můžeme cokoli. (směje se) Zdaleka to tak není, ale je fajn, že takovým dojmem působíme, to mě velice těší.

Jak velký tým lidí v Coca-Cole máte?
Jsme pouze dvě a pracujeme na více značkách. Spravujeme Coca-Colu, Fantu, Sprite, Fuzetea a nově i Smartwater.

Deset let jste pracovala pro T-Mobile. Viděno zpětně, v čem vidíte největší rozdíly?
Oni se spíš podobají! Obě společnosti jsou globální a i v T-Mobilu jsem měla na starosti komunikaci s mladší cílovou skupinou. Zajímavé by mohlo být, že do sociálních medií jsem dorostla přes event marketing. Dřív jsem se věnovala eventům a sociální média mě přilákala asi i z toho důvodu, že nabízí podobný typ adrenalinu, jako když chystáte přípravy na event. Musíte mít vše perfektně nachystané, ale v průběhu už je to hodně o improvizaci a nikdy není zaručen 100% výsledek. Sociální marketing se chová úplně stejně. Nepustíte kampaň do éteru a nečekáte se založenýma rukama co se stane, ale neustále vše sledujete a upravujete.

Dostanete se ke kreativní práci nebo jste již čistě organizační a řídící složkou?
Ano, dostanu. Kdyby tomu tak nebylo, asi bych to nedělala. Bez kreativní práce by mě to ani nebavilo.

Práci, které se nyní věnujete, jste chtěla dělat už od svých kariérních začátků?
Když jsem já končila vysokou školu, o sociálních médiích ještě nemohla být řeč. Ale kolem komunikace značek a reklamy se točím skutečně celou svojí kariéru. Baví mě to. Social marketing mě poslední roky udržuje v tempu. Pro značku není jednoduché sítích uspět a social má ještě jednu specialitu. O pozornost nebojujete jen s dalšími inzerenty, ale s celým feedem. Dříve, když jste pustili spot do televize, čekali jste na výsledky měření tři týdny. Dnes publikujete obsah a téměř okamžitě víte, jestli funguje nebo ne a jak moc s cílovou skupinou rezonuje.

To je ale dvousečné, i kritická odezva je hodně rychlá…
Sentiment na sociálních mediích není nikdy stoprocentně pozitivní, s tím musíme počítat a patří to k oboru. Coca-Cola je nádherná v tom, že jde skutečně o love brand a fanoušci se za vás často postaví. Pro nás je taková situace nejlepší. Do vlákna diskuze pak ani nevstoupíme, jen sledujeme zpovzdálí. Pokud jsou kladeny otázky přímo nám, odpovídáme vždy.

Co byste doporučila lidem, které začínají v sociálních sítích?
Především nestačí být mileniál. (směje se) Jde o mladý a dynamický obor, snadno podlehnete dojmu, že se stačí narodit s mobilem v ruce, abyste věděli co a jak. Možná to zní až banálně, ale je to plnohodnotná marketingová disciplína a rozhodně není sólová. Je potřeba rozumět brand marketingu, umět správně naplánovat i vyhodnotit kampaň a chápat roli socialu v kontextu mediálního mixu, který značka používá.


*Zuzana Kadlečková je manažerkou sociálních médií pro Českou republiku ve společnosti Coca-Cola. Je součástí mezinárodního digitálního týmu, ve kterém se podílí na přípravě globálních konceptů a jejich implementace na český trh. Předtím byla pro značku Coca-Cola dva roky zodpovědná za eventy a postupně převzala řízení kompletní brand experience místní pobočky Coca-Cola Hellenic.

SHARE
SHARE

Napsal
Robin Mana

Robin se aktivně věnuje hned několika sportům, mezi kterými vede především florbal. Žádný z nich ale nikdy nehrál na vrcholové úrovni. Je fanouškem hokejové Sparty, kde dodnes působí jako klubový redaktor. Pracoval v Seznam.cz, sportovní redakci ČTK a nyní již čtvrtým rokem hrdě obléká dres agentury 2Score.


Nejčtenější

Tagy

Coca-ColaSociální sítěZuzana Kadlečková

podobné články

Souboje v rámci odvětví. Ambush kolem MS v Brazílii

4 postřehy k účinnosti partnerství s MS ve fotbale

5 superkreativních ukázek sportovního marketingu

Aktivace olympijského sponzoringu: Visa