Otevřít menu Zavřít menu

Nejlepší marketingové projekty v českém sportu v roce 2017

Český sport nabídl v roce 2017 opět spoustu zajímavých počinů a naší ambicí je představit ty nejlepší. Nyní představíme tři nejlepší marketingové projekty. Jejich rysem je to, že si dávají za cíl práci s fanoušky, sportovci či svou cílovou skupinou a nemusejí se omezovat pouze na jednu komunikační kampaň.

DÍKY, TRENÉRE

V České republice existuje mnoho zajímavých a úspěšných kampaní na náborování nových sportovců, ale možná ještě důležitějším prvkem, zejména mládežnického sportu, jsou trenéři. Je jich málo a ve většině případů nejsou za svou práci ohodnoceni, resp. alespoň co se financí týká.

Ocenit ty, kteří své svěřence umí nejen naučit konkrétní sport, ale i vytvořit obecný sportovní návyk, naučit chování fair play, si dává za cíl od roku 2015 projekt Díky, trenére. A nejen ocenit, ale i upozornit na jejich schopnosti, inspirovat děti a rodiče, aby svému trenérovi poděkovali za jeho záslužnou práci s dětmi a motivovat všechny trenéry mládeže, že jejich činnost, kterou provádí po zaměstnání ve svém volném čase, o víkendech a často bez finanční odměny, má smysl.

Nominace do soutěže posílají samotní mladí sportovci či jejich rodiče, ze kterých postupně pořadatel vybírá ty nejlepší na základě doplňujících otázek či inspekčních návštěv na trénincích daných trenérů. O těch nejlepších vycházejí články i videomedailonky a do finále soutěže, tzv. Dne trenérů mládeže, postoupí 8 z nich.

Na vítěze pak čekají finance, které jsou určené na pobyt trenéra v prestižním světovém tréninkovém centru a jako finanční příspěvek pro jeho klub na práci s dětmi.

Projekt v průběhu jeho existence podpořily osobnosti sportovní a kulturního světa, jako například Jakub Kohák, Pavel Vrba, Marián Jelínek, Petr Koukal, Jiří Welsch, Jiří Holeček a další, kteří jsou zároveň členy poroty.

BEHĚJ LESY

Běhání je v České republice u široké veřejnosti fenomén současnosti. Na našem území najdete stovky běžeckých závodů a nutno říci, že mnoho z nich je organizačně na světové úrovni. Jedním z takových bežeckých seriálů je „Běhej lesy“.

Generálním partnerem jsou Lesy ČR, kdy toto spojení jsme již v minulosti v rámci SportBiz Awards vyhodnotili jako jednu z nejlepších aktivací.

Seriál každým rokem přináší spoustu novinek v rámci unikátních lokalit, což si u běžců získává větší a větší oblibu, která se projevuje na přátelské atmosféře kolem celého běžeckého eventu. Ten mimo krásných tratí, které jsou někdy přístupné pouze pro daný závod, nabízí i fanzonu v prostorách startu a cíle, tak aby zde přijemný den strávily celé rodiny či parta přátel.

Běhej lesy jdou také za hranice jednotlivých eventů ať už komunikací na sociálních sítích, či v rámcí e-mailové komunikace, kdy na vás čeká vaše fotografie či diplom ke stažení zdarma z daného závodu.

Seriál tak dlouhodobě přináší pozitivní vztah jak k běhání, tak k přírodě.

KOMETA EXPRES

Brněnský hokejový klub je v posledních letech doslova kometou na české hokejové scéně a to ať už myšleno tu sportovní či marketingovou. Na poli sportovním patřil mezi takřka neporazitelné na přelomu padesátých a šedesátých let minulého století, na přelomu tisícíletí pak takřka zmizel z hokejové mapy a nyní opět vládne. Což má na svědomí strategická práce napříč celým klubem.

HC Kometa Brno se stal v dějinách posledních let pojem, na který je hrdý každý žijící na jihu Moravy. Pojem, který spojuje davy lidí a pojem, který přesahuje výrazně zmíněný region. Což lze přisoudit mnoha marketingovým projektům, které jsou součástí celého strategického přístupu klubu.

„Království komety“, „Hrdina království“, „Kometa pub“, „Dortiáda“, „Jsme jedna rodina“, „Děti dětem“, „Chlapi ženám“, to je výčet části marketingových aktivit Komety, kterým jde klub výrazně za hranice své hokejové areny a hokeje. Tedy nepřináší obyvatelům Jižní Moravy pouze radosti sportovní, ale opravdu tento region spojuje.

Výrazným projektem v roce 2017 se pak stalka akce s názvem „Kometa expres“, kdy speciálním vlakovým spojem vyrazili do Prahy fanoušci společně s hráči či klubovými legendami přímo od brněnské DRFG Areny. Několikaměsíční projekt měl za cíl ukázat fanouškům Komety moderní arénu, o níž brněnský klub již několik let sní, jelikož v moravské metropoli multifunkční aréna chybí.

Všem cestujícím věnoval klub jako vánoční dárek kromě zpáteční jízdenky také vstupenku na večerní utkání se Spartou, úhlavním rivalem Brňanů. Speciálně obrandovaný vlak vezl přes 1100 lidí, vybavených čepicemi, šálami a tričky v designu celé unikátní akce.

Jednalo se o skvělou akci, která sklidila velký úspěch a ohlas, nejen u fanoušků Komety, ale i napříč sportem.

Jak to vidíte vy? Který projekt se vám líbil nejvíce? Nebo vám v našem výběru nějaký projekt chybí? Napište nám na Facebooku.

SHARE
SHARE

Napsal
Redakce

Nejčtenější

Tagy

běhej lesyDíky trenéreHC Kometa Brno