Otevřít menu Zavřít menu

Odvážný rebranding Milwaukee Admirals

O tomto hokejovém klubu z Wisconsinu jste doposud patrně neslyšeli. Milwaukee Admirals hrají AHL, spolupracují s Nashville Predators a jejich dres aktuálně obléká ex-plzeňský brankář Marek Mazanec. V červenci tohoto roku však klub provedl velmi výrazný rebranding a ten si dnes vezmeme pod lupu.

V předchozím článku jsme se dívali na velmi umírněnou a systematizující změnu identity UFC. Dnešní ukázka je docela jiná. Admirals provedli změn poměrně významnou, byť i u nich je zřejmá kontinuita.

Zajímavostí je, že Admirals se v roce 1970, kdy byli založeni, původně jmenovali Milwaukee Wings. K přejmenování na Admirals došlo za několik let – jméno Admirals je převzaté od značky domácích elektrospotřebičů, kterou vlastnil jeden z tehdejších majitelů.

Každopádně za dobu své existence klub své logo změnil již osmkrát, tj. v průměru jedna změna za 6 let. Při pohledu na dosavadní logotypy je vidět postupný posun k divočejšímu pirátskému nádechu, poprvé v roce 1982. V roce 2006 se na štítu Milwaukee Admirals poprvé objevila zlověstně se šklebící lebka – to bylo tři roky po premiéře prvního dílu Pirátů z Karibiku.

milawaukee_logos

 

Právě estetiku Pirátů z Karibiku nový logotyp trochu připomíná. Letos v létě lebku Admirals totiž opustil úšklebek a objevil se na ní mnohem hrozivější výraz. Logotyp také opustil černou barvu a pracuje se dvěma odstíny modré – některé kontury jsou vytaženy decentní šedou barvou. Zajímavé je propracování písmene „A“ – sestává se ze dvou spojených kostí.

 

2admirals

 

Tam, kde není moc prostoru (např. ikony v digitálu), používá klub detail pirátské hlavy, který funguje výborně.

 

3admirals

Admirals si kromě toho vytvořili ještě alternativní logo, ve ktrém se již objevuje hokejový prvek a již zmíněné kosti – celé samozřejmě vychází z estetiky hlavního logotypu.

4admirals

Nová identita vypadá dobře na hlavním nosiči, tzn. na dresu. Ten pracuje s oběma logotypy – alternativní s kostmi a hokejkou se objevuje na obou ramenách.

5admirals

A výborně vypadá i v jiných barevných kombinacích.

6admirals

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy