Odvážný rebranding Milwaukee Admirals

O tomto hokejovém klubu z Wisconsinu jste doposud patrně neslyšeli. Milwaukee Admirals hrají AHL, spolupracují s Nashville Predators a jejich dres aktuálně obléká ex-plzeňský brankář Marek Mazanec. V červenci tohoto roku však klub provedl velmi výrazný rebranding a ten si dnes vezmeme pod lupu.
V předchozím článku jsme se dívali na velmi umírněnou a systematizující změnu identity UFC. Dnešní ukázka je docela jiná. Admirals provedli změn poměrně významnou, byť i u nich je zřejmá kontinuita.
Zajímavostí je, že Admirals se v roce 1970, kdy byli založeni, původně jmenovali Milwaukee Wings. K přejmenování na Admirals došlo za několik let – jméno Admirals je převzaté od značky domácích elektrospotřebičů, kterou vlastnil jeden z tehdejších majitelů.
Každopádně za dobu své existence klub své logo změnil již osmkrát, tj. v průměru jedna změna za 6 let. Při pohledu na dosavadní logotypy je vidět postupný posun k divočejšímu pirátskému nádechu, poprvé v roce 1982. V roce 2006 se na štítu Milwaukee Admirals poprvé objevila zlověstně se šklebící lebka – to bylo tři roky po premiéře prvního dílu Pirátů z Karibiku.
Právě estetiku Pirátů z Karibiku nový logotyp trochu připomíná. Letos v létě lebku Admirals totiž opustil úšklebek a objevil se na ní mnohem hrozivější výraz. Logotyp také opustil černou barvu a pracuje se dvěma odstíny modré – některé kontury jsou vytaženy decentní šedou barvou. Zajímavé je propracování písmene „A“ – sestává se ze dvou spojených kostí.
Tam, kde není moc prostoru (např. ikony v digitálu), používá klub detail pirátské hlavy, který funguje výborně.
Admirals si kromě toho vytvořili ještě alternativní logo, ve ktrém se již objevuje hokejový prvek a již zmíněné kosti – celé samozřejmě vychází z estetiky hlavního logotypu.
Nová identita vypadá dobře na hlavním nosiči, tzn. na dresu. Ten pracuje s oběma logotypy – alternativní s kostmi a hokejkou se objevuje na obou ramenách.
A výborně vypadá i v jiných barevných kombinacích.