Otevřít menu Zavřít menu

Nová vizuální identita UFC: Umění jednoduchosti

Někdy je třeba změnit identitu razantně a kompletně, občas stačí změnit několik nejdůležitějších prvků. Příkladem je červencová změna identity u globálního ultimátního brandu UFC. Ta staví na historických základech, ale přináší mnohem větší jednoduchost, přehlednost a celkovou lehkost.

Hlavní logotyp se změnil skutečně skoro nepatrně a dokonce jen vyladěním jediného písmenka. Ale malá změna přinesla mnohem estetičtější efekt logotypu.

 

UFC_master

 

Logotyp je ale jen začátek. Největší proměnou prošel celý systém dceřinných logotypů UFC, které do dneška víceméně držely základní barevnost, ale typograficky to byl docela pel-mel. Ve světě byznysu najdeme podobný přístup v rodině logotypů slavné britské značky Virgin.

 

ufc_logo_system_current

 

V UFC se rozhodli celý systém sjednotit – typograficky i stavbou jednotlivých logotypů. Celé to stojí na fontu Klavika, který byl dlouho v logotypu Facebooku. Systém je přehlednější , konzistnější a rozpoznatelnější.

 

ufc_logo_system_new

 

Další výraznou změnou je mnohem větší akcent na jednotlivé zápasníky. Pracuje se s jednoduchou kompozicí, s elegantní typografií, s podtržením a průřezem. Zápasy o mistrovský pás budou odlišeny zlatou barvou.

 

ufc_imagery

ufc_marketing

 

Výborná je také televizní grafika, která se nebojí říznout do typografie.

 

ufc_screen_graphics

 

Zásahu řezem nezůstaly ušetřeny dokonce ani národní vlajky. A nutno říct, že vypadají skvěle.

 

flags

 

Zajímavý je též dynamický pohled grafiku, který odhaluje zase dobrou práci s dynamickými efekty.

UFC se podařilo velice rozumným zásahem zpřehlednit celý vizuální systém a zároveň pomoci svému marketingovému cíli – ještě více dát do popředí své zápasníky. Jak se to líbí vám?

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

UFC

podobné články

Slavné UFC poprvé v Praze

NBA povyšuje sociální média na televizní galavečer

4 neprůstřelné šablony pro sportovní sponzory

Sbírat fandy se vyplatí na stadionu i u počítače


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.