Nová vizuální identita UFC: Umění jednoduchosti

Někdy je třeba změnit identitu razantně a kompletně, občas stačí změnit několik nejdůležitějších prvků. Příkladem je červencová změna identity u globálního ultimátního brandu UFC. Ta staví na historických základech, ale přináší mnohem větší jednoduchost, přehlednost a celkovou lehkost.
Hlavní logotyp se změnil skutečně skoro nepatrně a dokonce jen vyladěním jediného písmenka. Ale malá změna přinesla mnohem estetičtější efekt logotypu.
Logotyp je ale jen začátek. Největší proměnou prošel celý systém dceřinných logotypů UFC, které do dneška víceméně držely základní barevnost, ale typograficky to byl docela pel-mel. Ve světě byznysu najdeme podobný přístup v rodině logotypů slavné britské značky Virgin.
V UFC se rozhodli celý systém sjednotit – typograficky i stavbou jednotlivých logotypů. Celé to stojí na fontu Klavika, který byl dlouho v logotypu Facebooku. Systém je přehlednější , konzistnější a rozpoznatelnější.
Další výraznou změnou je mnohem větší akcent na jednotlivé zápasníky. Pracuje se s jednoduchou kompozicí, s elegantní typografií, s podtržením a průřezem. Zápasy o mistrovský pás budou odlišeny zlatou barvou.
Výborná je také televizní grafika, která se nebojí říznout do typografie.
Zásahu řezem nezůstaly ušetřeny dokonce ani národní vlajky. A nutno říct, že vypadají skvěle.
Zajímavý je též dynamický pohled grafiku, který odhaluje zase dobrou práci s dynamickými efekty.
UFC se podařilo velice rozumným zásahem zpřehlednit celý vizuální systém a zároveň pomoci svému marketingovému cíli – ještě více dát do popředí své zápasníky. Jak se to líbí vám?