Otevřít menu Zavřít menu

PSG: ukázka příkladné práce s partnery

Hledáte-li inspirace pro marketingovou práci na klubové úrovni, sledujte Paris Saint Germain. Klub nejenže investoval do zvučných jmen v hráčském kádru, jako jsou Ibrahimovič, Thiago Silva, Cavani či David Luiz, ale katarská společnost Qatar Sports Investments vlastnící tento klub „investuje“ i do marketingu, což jde vidět na partnerském poolu klubu a zajímavých aktivacích.

Jedním z důvodů intenzivní práce na poli partnerském může být také zabezpečení bezuzdného utrácení za výše uvedené hvězdy, které jsou výraznou položkou v klubovém účetnictví, a vyrovnat by jej měly příjmy z marketingu.

A k tomuto výsledku je klub tlačen Evropskou fotbalovou unií (UEFA) v rámci financial fair play, kdy právě na adresu francouzského klubu se snášejí největší hrozby. Proto hledání dalších zdrojů finančních toků je pro katarské šejky cesta, jak nepřijít o svou hračku.

Relevantními výnosy pro UEFA například příjmy z reklamy a ze sponzorství, nikoliv však sponzorské dary od společností napojených na vlastníky. Tedy klub je k partnerským aktivacím více než dost motivovaný. Navíc když PSG už od UEFA jednu z nejvyšších pokut dostala

Klub zaplatil po 60 milionech eur. Šejk Chelajfí se zavázal, že dva roky nezvýší mzdové prostředky a omezí výdaje na nákup hráčů. Pokud tyto cíle splní, dvě třetiny pokuty UEFA PSG vrátí. Stejný šejk také varuje, že tato opatření mohou vést k tomu, že si investoři vyberou sport jiný.

psg2

Proto velkou snahou musí být získat příjmy od partnerů. V partnerském portfoliu najdeme Emirates, Nike, Ooredoo, QNB, Aspetar, Orange, sázkařský národní monopol PMU, Citroën a Huawei.

V dodavatelích jde například o energetickou firmu GDF Suez, která je spojená také s tenisovým Roland Garos, Panasonic, který využil zejména práv na využití hráč a spojil je se svými holícími strojky.

Lukrativní partnerství uzavřela s PSG také turistická kancelář Qatar Tourism Authority a toto partnerství přineslo zajímavou aktivaci pro fanoušky ve stylu zážitku, který si jen tak nemůžete koupit. Speciální host utkání – kdy náhodně vybraným fanouškům byla nabídnuta místa v QTA lóži.

Další zážitek pro fanoušky přineslo také partnerství s Orange. V Kůži PSG. Aneb fanoušci se mohli pomocí kamer na trupech hráčů vžít do jejich kůží.

Na speciální stránce (doporučuji tuto stránku návštívit!) se se během tréninkové hry v Parku princů mohli převtělit do Blaise Matuidi, Marco Verratti, Maxwella, Yohan Cabaye, Serge Aurier a Jean-Christophe Bahebecka. Vše díky GoPro kamerám na hráčích či na dronu a v dalších pozicích.

Pomocí speciálních hodinek jste také mohli zjistit aktuální fyzický stav hráčů jako byl tep, naběhaná vzdálenost či rychlost.

Takto se Orange prezentovala jako inovativní značka nabízející nové zkušenosti pro své klienty.

Velkou sílu má PSG také na Facebooku, kde nedávno „oslavili“ 15 milionů fanoušků.

Zajímavým partnerstvím je také spojení s lídry ve světovém marketingovém výzkumu, Repucom. Díky tomu nyní minimálně po dva roky může PSG přinášet svým klientům/partnerům zajímavá data o mediálním zásahu jejich partnerství.
Klub tak může sledovat, analyzovat a optimalizovat globální dopad mediálního obrazu PSG, což je velice důležitou strategickou činností klubu a ne zcela rozšířenou.

Pro PSG to budou navíc velice zajímavé údaje, když klub je pravidelným účastníkem Ligy mistrů. Například utkání s Barcelonou bylo vysíláno na více než 50 trzích na 115 různých kanálech.

PSG tam může optimalizovat expozice svých partnerů a vůbec PSG jako brandu.

Psg3

Ve smlouvách s partnery u PSG převažují zejména práva na využívání hráčů a to přímo konkretizované na vybrané země a také hospitality na stadionu PSG, kde je opravdu o co stát. Najít tam však také můžeme spojení s víkendovými campy pro děti a fotbalisty.

Marketing má v PSG na starost Michel Mimran, který je marketingovým ředitelem od roku 2009 a pod sebou či ve svém týmu má odborníky na webové stránky, mobilní aplikace, webové TV, media, community management či CRM.
Sledovat kanály a marketingovou činnost se jako inspirace pro svou práci jednoznačně vyplatí, jelikož práce fotbalového klubu z hlavního francouzského města by s přehledem zaplnila měsíční rubriku na webu SportBizu.

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

Paris Saint Germain

podobné články

Stadium tour je minulostí. Na stadiony míří únikové hry

Paris Saint Germain hlásí příchod nových partnerů

Zajímavosti ze světa sportovních stadionů

Biznis, šport a náboženstvo


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.