Otevřít menu Zavřít menu

Kraft Hockeyville. Podpora hokejových komunit

Kdo upřel svůj zrak na hokejové MS do 20 let v Kanadě, jistě si na mantinelech všimnul webové adresy khv2015.ca či logo „Kraft Hockeyville“. A kdo byl k tomu ještě zvědavý, zjistil si, že jde o zajímavou aktivaci a podporu hokejovým komunitám a lokálním hokejovým arénám.

Z Kraft Hockeyville se již stala tradiční každoroční soutěž pro hokejové komunity sponzorovaná společností Kraft Foods a podporovaná také ze strany NHL a Asociace hráčů NHL. A cílem je ukázat, kde žijí ty nejlepší hokejové komunity a kde je hokej opravdu doma.

Jelikož v Kanadě jsou spousty hokejových stadionů a své kluziště mají i některá nejmenší městečka, je právě jedním z cílů projektu podpora hokejových komunit kolem těchto arén. A to díky finanční podpoře na rekonstrukce zmíněných hokejových stánků. Což je jistě velice potřebné vzhledem k historii hokeje v Kanadě a stáří některých kluzišť.

Soutěž se poprvé konala v roce 2006, vznikla jako reality show televize CBC a vše se točí okolo sounáležitosti k hokejovým komunitám a jejich duchu nadšení pro kanadský sport číslo jedna.

A že motivace je opravdu velká. Vítěz získá 100 000 dolarů na modernizaci místní hokejové areny a bude mít právo hostit předsezónní utkání vybraných týmů NHL, které bude součástí vícedenního festivalu hokeje pořádaného v místě vítězné komunity.

Kolem celé soutěže je vytvářeno spoustu video contentu televizí CBC určeného zejména k publikování ve známém pořadu Hockey Night in Canada. A jak vidno z let minulých, o velkou propagaci se snaží i samotné přihlášené komunity.

Aby nasbíraly co nejvíce potřebných hlasů do soutěže, pořádají různé komunitní sešlosti či festivaly ve svých městech. Sdílejí projektové vizuály (ke stažení na webových stránkách) na svých kanálech a to jak na sociálních sítích, tak i v oblastních novinách či televizích, což je velice zajímavý aktivační model pro šíření projektu a brandu partnera. Tedy medializace takřka zadarmo.

Že peníze si komunity opravdu zaslouží je vidět i z příběhů jednotlivých vítězů či jen zúčastněných komunit. Pro příklad, hostitelské městečko utkání mezi Arizona Coyotes a Calgary Flames, Sylvan Lake, v minulosti přišlo vinnou kruté zimy o střechu a ačkoliv již je střecha na svém místě, lidé ze zdejší hokejové komunity již dlouho podnikají kroky k výstavbě nové haly, k čemuž 100 000 dolarů významně přispěje.

Finance však nejsou jedinou odměnou pro místní komunity. Kromě již zmíněného předsezonního utkání do městečka zavítají i bývalé legendy daných klubů a navštíví jak trénink místní mládeže, tak i třeba domovy seniorů.

Zajímavým prvkem jsou například i video profily vybraných hráčů týmů NHL, kteří hovoří nejen o projektu, ale také o svých začátcích a vzpomínkách na své hokejové komunity.

Novinkou nadcházejícího je, že soutěž zavítá i na území Spojených států. Nominace byly spuštěny s prvním dnem roku 2015.
A co je vlastně úkolem hokejových komunit, aby se dočkaly svých hvězd a financí?

V první fázi jde o nominaci své komunity do soutěže vyplněním formuláře. K tomu pomůže i speciální aplikace s vyhledáváním hokejových arén, kdy buď danou komunitu můžete přihlásit, nebo pokud již je přihlášena, tak jí podpořit svým hlasem.

Přihlášení probíhá na základě motivačního dopisu s popisem vaší hokejové komunity a jejího ducha, k čemu byste ve své aréně využili případné výhry a proč by se zrovna u vás mělo konat předsezónní utkání NHL.

Porota následně vybere TOP 10, pro které pak může hlasovat každý obyvatel Kanady s trvalým pobytem od 13 let. Z výběru vzejdou dva finalisté pro další fázi hlasování.

Vítěz pak je ohlášen na CBC v Hockey Night in Canada a získá zmíněných 100 000 dolarů na modernizaci stadionu a možnost hostit předsezonní utkání NHL. Druhý v pořadí vyhrává také 100 000 na modernizaci haly a zbývajících 8 finalistů získá 25 000 dolarů pro svou hokejovou komunitu.

Přihlášená arena pochopitelně musí splňovat i určitá kritéria, která povedou k případné bezproblémové organizaci utkání týmů NHL a pohodlí jeho aktérů. Tj. například vzdálenost od nejbližšího letiště, ubytovací možnosti, standardy kluziště NHL a další.

Je vidět, že projekt je ucelený, pečlivě promyšlený a přináší mnoho pozitivních prvků. Jedná se o reality show pro lidi po celé Kanadě. Ve finále podporuje modernizaci hokejových hal. Přináší zážitek hokejovým komunitám. A jako správná aktivace přináší výbornou publicitu sponzorujícímu brandu, včetně sběru kontaktů či velkou medializaci díky šíření v samotných komunitách. A v případě americké verze webu nechybí ani implementace produktů partnera zajímavým způsobem pomocí hokejového receptáře.

Nedívali jste se na MS v Kanadě nebo jste si reklamy na mantinelech nevšimli? Koukněte se na stránky sami.

 

hockeywille_pic2 hockeywille_pic3 hockeywille_pic4

 

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

Hockeywille

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.