Otevřít menu Zavřít menu

Čtyři týmy, čtyři reklamy

Už více než sto let se v ragby utkávají týmy ze severní a jižní polokoule. Za tu dobu se tato tradice ustálila na listopadové a červnové sérii utkání. V červnu jezdí týmy ze severní polokoule hrát na jižní, v listopadu je tomu naopak.


Právě začíná podzimní série a jižní ragbyové velmoci Nový Zéland, Austrálie, Jihoafrická republika a Argentina už brázdí Evropu. A nejen ty. „Hemží“ se to tu i dalšími týmy jako je Namibie, Samoa, Fidži nebo Tonga. Každý z nich chce ukázat, že na jižní polokouli se hraje to nejlepší ragby na světě.

Ragbyoví fanoušci už obléhají skutečné i internetové kasy s lístky, žhaví televizory a chladí pivo. Čest severní polokoule bude pochopitelně hájit především „Šest národů“: Francie, Itálie a čtyři týmy z Britských ostrovů – Anglie, Wales, Skotsko a Irsko.

Na Britských ostrovech tradičně podporuje ragby irský pivovarský gigant Guinness. A ten také připravil k podzimní sérii čtyři nádherné reklamy. Každá má stejného ducha, přesto je každá jiná.

Skotsko zastupuje Bill McLaren, skotský ragbista, který musel přestat hrát kvůli tuberkulóze. Cestu zpět k ragby si našel díky komentování a stal sez něj jeden z nejoblíbenějších ragbyových komentátorů vůbec.

Hrdinou další reklamy je slavný Angličan Jonny Wilkinson, kterého v ní vychvalují – Francouzi!

Aktérem další je velšský útočník Shane Williams. Tomuto metr sedmdesát vysokému chlapíkovi v mládí řekli, že je na ragby moc malý. Asi špatně poslouchal, protože se z něj stal nejlépe pokládající velšský ragbista všech dob.

Hrdina zastupující v této sérii Irsko je hrdina kolektivní. Je to irský provinciální tým Munster. Tento tým se při příležitosti podzimní série v roce 1978 postavil těm nejsilnějším – novozélandským reprezentantům, slavným All Blacks. A zvítězil!

To se to dělají reklamy, když máte takový materiál.

 

Článek byl publikován na serveru konektor.biz a byl zveřejněn se souhlasem autora.

SHARE
SHARE

Napsal
Martin Charvát

Martin Charvát, kreativní ředitel reklamní agentury Konektor a ragbista. Má „na svědomí“ stovky reklamních kampaní pro české i mezinárodní klienty. Značná část byla či je pro sportovní značky či sponzoring sportů a sportovních událostí komerčními zadavateli. Kromě profesionálních kreativních týmů vede i amatérské sportovce, je totiž manažerem české ženské ragbyové reprezentace. O kreativitě v reklamě přednáší na Vysoké škole ekonomické a na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.


Nejčtenější

Tagy

GuinnessRugby

podobné články

Sportovní komunikace ve městě: Dublin (Irsko)


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.