Otevřít menu Zavřít menu

Sport z pohodlí gauče. Partnerské aktivace po francouzsku

Biz

Kdo by nesnil o tom, být na sportovním utkání a přesto v pohodlí domova. Přesně takový zážitek nejspíše mají rádi Francouzi. Jelikož v posledních letech nalezneme dvě podobné partnerské aktivace, které právě zejména francouzským sportovním fanouškům přinášejí tento nezapomenutelný a neopakující se zážitek.

BNP Paribas Masters v Paříži a utkání Valenciennes FC a Lille SC. Tyto dvě sportovní události mají zajímavý společný prvek. Obě šlo sledovat z pohodlí domova, ačkoliv jste byli přímo v hale či na stadionu.

Domácí pohovka, jídlo, pití, naprosté pohodlí vše v hledišti zmíněných akcí. Mnoho stejných prvků, leč se nejedná o stejný brand, který by takto své partnerství aktivoval.

V případě nedávného tenisového turnaje v hale, spadajícího do seriálu Masters 1000, takto aktivovala partnerství dopravní skupina LATAM Airlines Group, která je spojení aerolinek LAN Airlines (Brazílie) a Tam Airlines (Chile).

latam

Pro zapojení do soutěže „Living Room Experience“ stačilo odpovědět na soutěžní otázku, v jakém roce zmíněné aerolinky vytvořily největší leteckou skupinu v Jižní Americe, a pak dále čekat, zda budete mezi vylosovanými šťastlivci.

Právě ti se pak mohli těšit na VIP vstupenky do této lóže pro dvě osoby s obsluhou a občerstvením. A u dobrého jídla a pití sledovat výkony ​​Novaka Djokoviče, Rogera Federera či Davida Nalbandiana na dvorci v Palais Omnisports de Paris-Bercy.

K tomu měl divák navíc k dispozici obrazovku pro sledování záznamů podařených úderů či fotoaparát pro pořízení si snímků a uchování si vzpomínek na tuto událost.

Inspirací pro tento počin v prostředí tenisovém se zjevně stala o necelý rok dříve realizovaná aktivace partnera fotbalového klubu Valenciannes FC, poskytovatele pojištění, Prévoir Assurances.

lii

V tomto případě však kampaň realizovaná agenturou Ledouze byla mnohem propracovanější. Vše začalo dvě hodiny před výkopem, kdy limuzína šťastlivce vyzvedla v jeho domově a kromě jeho samotného potají převážela i vybavení jeho obývacího pokoje přímo na Stade du Hainaut.

Mezi tím co byl fanoušek obdarován klubovými předměty přímo z rukou prezidenta klubu a proveden po stadionu mu naistalovali jeho obývací pokoj přímo do hlediště. A to nebylo vše. Fanoušek si navíc mohl vychutnat pizzu dovezenou přímo na stadion nebo společnost bývalého hráče domácích Steva Savidana.

Na nevšední aktivace jsou již možná u spojení klubu Valenciannes FC a partnera Prévoir Assurances fanoušci zvyklí. Dříve předtím ve spolupráci s agenturou Sportfive realizovali šokující akci před utkáním domácích s PSG, kdy na stadion 3 minuty před výkopem nenastoupili hráči zmíněných klubů, ale herci v dresech klubů RC Lens a Montpellier.

Čin vyvolal v hledištích velké pozdvižení, které v úsměv přetavila roztáhnutá plachta herci, na které stálo: „V životě se může stát cokoliv.“ Doplněné o branding partnera.

Zpět ale k formě aktivace předešlé. Přinést fanouškovi něco, co si nemůže koupit a konkrétně sledování sportu z jiného úhlu, není ničím novým a zcela originálním, přesto stále fungujícím. Připomenout si můžeme například aktivace, kdy si příznivci Grasshoppers Currich  mohli užít utkání přímo z vířivky u postranní čáry.

gc

Či aktivace InterSportuOlympique Marseille zvané Golden Seat, tedy opět netradičního křesla přímo v hledišti stadionu v Marseille.

VIP pohovky si užili i tři fanoušci ve finále Coupe de France 2013 mezi Evianem a Bordeuax. V tomto případě však pohovka byla umístěna přímo u trávníku.

france

Kořeny tohoto způsobu aktivace však bez překvapení spadají do zámoří, kde například fanoušci baseballu mohli sledovat v roce 2011 MLB All Star Game přímo z bazénu i se sličnými dívkami v rámci MLB Fan Cave.

Je již tento typ aktivací zevšednělý? Nebo se dá stále refreshovat? Jak by se tento zážitek líbil vám a ocenil by jej vůbec český fanoušek?

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

BNP ParibasGrasshoppers CurrichInterSportLAN AirlinesLATAM Airlines GroupLille SCMastersMLB All Star GameMLB Fan CavePrévoir AssurancesSportfiveTam AirlinesValenciennes FC

podobné články

Marketing českého fedcupového týmu: to dobré, to horší a...


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.