Sport z pohodlí gauče. Partnerské aktivace po francouzsku

Kdo by nesnil o tom, být na sportovním utkání a přesto v pohodlí domova. Přesně takový zážitek nejspíše mají rádi Francouzi. Jelikož v posledních letech nalezneme dvě podobné partnerské aktivace, které právě zejména francouzským sportovním fanouškům přinášejí tento nezapomenutelný a neopakující se zážitek.
BNP Paribas Masters v Paříži a utkání Valenciennes FC a Lille SC. Tyto dvě sportovní události mají zajímavý společný prvek. Obě šlo sledovat z pohodlí domova, ačkoliv jste byli přímo v hale či na stadionu.
Domácí pohovka, jídlo, pití, naprosté pohodlí vše v hledišti zmíněných akcí. Mnoho stejných prvků, leč se nejedná o stejný brand, který by takto své partnerství aktivoval.
V případě nedávného tenisového turnaje v hale, spadajícího do seriálu Masters 1000, takto aktivovala partnerství dopravní skupina LATAM Airlines Group, která je spojení aerolinek LAN Airlines (Brazílie) a Tam Airlines (Chile).
Pro zapojení do soutěže „Living Room Experience“ stačilo odpovědět na soutěžní otázku, v jakém roce zmíněné aerolinky vytvořily největší leteckou skupinu v Jižní Americe, a pak dále čekat, zda budete mezi vylosovanými šťastlivci.
Právě ti se pak mohli těšit na VIP vstupenky do této lóže pro dvě osoby s obsluhou a občerstvením. A u dobrého jídla a pití sledovat výkony Novaka Djokoviče, Rogera Federera či Davida Nalbandiana na dvorci v Palais Omnisports de Paris-Bercy.
K tomu měl divák navíc k dispozici obrazovku pro sledování záznamů podařených úderů či fotoaparát pro pořízení si snímků a uchování si vzpomínek na tuto událost.
Inspirací pro tento počin v prostředí tenisovém se zjevně stala o necelý rok dříve realizovaná aktivace partnera fotbalového klubu Valenciannes FC, poskytovatele pojištění, Prévoir Assurances.
V tomto případě však kampaň realizovaná agenturou Ledouze byla mnohem propracovanější. Vše začalo dvě hodiny před výkopem, kdy limuzína šťastlivce vyzvedla v jeho domově a kromě jeho samotného potají převážela i vybavení jeho obývacího pokoje přímo na Stade du Hainaut.
Mezi tím co byl fanoušek obdarován klubovými předměty přímo z rukou prezidenta klubu a proveden po stadionu mu naistalovali jeho obývací pokoj přímo do hlediště. A to nebylo vše. Fanoušek si navíc mohl vychutnat pizzu dovezenou přímo na stadion nebo společnost bývalého hráče domácích Steva Savidana.
Na nevšední aktivace jsou již možná u spojení klubu Valenciannes FC a partnera Prévoir Assurances fanoušci zvyklí. Dříve předtím ve spolupráci s agenturou Sportfive realizovali šokující akci před utkáním domácích s PSG, kdy na stadion 3 minuty před výkopem nenastoupili hráči zmíněných klubů, ale herci v dresech klubů RC Lens a Montpellier.
Čin vyvolal v hledištích velké pozdvižení, které v úsměv přetavila roztáhnutá plachta herci, na které stálo: „V životě se může stát cokoliv.“ Doplněné o branding partnera.
Zpět ale k formě aktivace předešlé. Přinést fanouškovi něco, co si nemůže koupit a konkrétně sledování sportu z jiného úhlu, není ničím novým a zcela originálním, přesto stále fungujícím. Připomenout si můžeme například aktivace, kdy si příznivci Grasshoppers Currich mohli užít utkání přímo z vířivky u postranní čáry.
Či aktivace InterSportu s Olympique Marseille zvané Golden Seat, tedy opět netradičního křesla přímo v hledišti stadionu v Marseille.
VIP pohovky si užili i tři fanoušci ve finále Coupe de France 2013 mezi Evianem a Bordeuax. V tomto případě však pohovka byla umístěna přímo u trávníku.
Kořeny tohoto způsobu aktivace však bez překvapení spadají do zámoří, kde například fanoušci baseballu mohli sledovat v roce 2011 MLB All Star Game přímo z bazénu i se sličnými dívkami v rámci MLB Fan Cave.
Je již tento typ aktivací zevšednělý? Nebo se dá stále refreshovat? Jak by se tento zážitek líbil vám a ocenil by jej vůbec český fanoušek?