Otevřít menu Zavřít menu

Zprávy ze světa sportovního byznysu: Heineken v MLS, Premier League a anglická fotbalová reprezentace vs. NFL

Biz

Od počátků Major League Soccer v roce 1996 byla oficiálním pivem této soutěže značka Budweiser. Od ledna 2015 jej na této pozici nahradí Heineken.

Holandská pivní značka podepsala s MLS smlouvu na pět let v celkové výši 50 milionů dolarů, tj. zhruba 1,1 miliardy korun. Heineken chce prostřednictvím neustále se rozvíjející MLS oslovit mladé Američany, ať již fanoušky nebo hráče - v USA je dnes 22 milionů aktivních fotbalistů.

Fotbalovým aktivitám Heinekenu pochopitelně vévodí partnerství s Ligou mistrů. Aktuální smlouva s UEFA vyprší na konci sezóny 2017/18. V USA jde o první větší kontrakt Heinekenu na úrovni profesionální ligy. Heineken je krom toho již partnerem tenisového US Open.

Zajímavé je, že Heineken se na rozdíl od Budweiseru nestane partnerem amerického národního týmu. Naopak se očekává, že v blízké době bude oznámeno partnerství s vybranými kluby MLS.

[sws_divider_basic]

Málokterý sportovní produkt je tak globální jako fotbalová Premier League. Ta sama tvrdí, že jsou jen dvě země, Albánie a Severní Korea, kam neprodala nějaká svá práva.

Nejzajímavějším zahraničním trhem je pro Premier League samozřejmě Asie. Skoro 40 procent všech příjmů z televizních práv Premier League jde právě z Asie, a to zejména z Thajska, Singapuru, Hongkongu a Malajsie.

Není proto překvapením, že se Premier League dlohodobě snaží institucionalizovat asijské cesty svých klubů do Asii do formy oficiálního zápasu.

Možnost hrát 39.zápas sezóny byla před časem rázně smetena ze stolu, takže se vedení soutěže nechalo slyšet, že pracují na tom, aby se v zahraničí hrál po vzoru NFL a NBA jeden ze 38 regulérních zápasů soutěže.

K cesta k prosazení zápasu v zahraničí však bude dlouhá. Zápas by se nemohl odehrát bez posvěcení od UEFA a FIFA. A tyto organizace dnes něco takového zatím odmítají.

[sws_divider_basic]

Z Anglie je i další zpráva. Od roku 2007, kdy došlo k rekonstrukci stadionu ve Wembley, zde odehrála anglická fotbalová reprezentace všechny své zápasy. To se však během několika let změní.

Doby, kdy reprezentace pravidelně vyprodávala Wembley jsou však pryč. V posledních dvou zápasech (Norsko, San Marino) nebyla kapacita stadionu naplněna ani z 50 procent.

Vlastník stadionu, kterým je Anglická fotbalová asociace, potřebuje urychlit návratnost vložených prostředků a hledá způsobu, jak kompenzovat pokles příjmů z ticketingu.

Jedno řešení přichází ze zámoří. NFL hraje ve Wembley už tři oficiální zápasy a patrně se blíží doba, kdy Londýn bude mít svůj vlastní tým v NFL. To bude znamenat zhruba 8 domácích zápasů. Třeba podotknout, že zápasy NFL v Londýně táhnou - pokaždé bylo zatím vyprodáno a vstupenky zmizí během několika dnů.

Fotbalová reprezentace však bude hrát své zápasy ve Wembley až do konce roku 2017, teprve pak se dá čekat cestování po Anglii.

Od počátků Major League Soccer v roce 1996 byla oficiálním pivem této soutěže značka Budweiser. Od ledna 2015 jej na této pozici nahradí Heineken.

Holandská pivní značka podepsala s MLS smlouvu na pět let v celkové výši 50 milionů dolarů, tj. zhruba 1,1 miliardy korun. Heineken chce prostřednictvím neustále se rozvíjející MLS oslovit mladé Američany, ať již fanoušky nebo hráče – v USA je dnes 22 milionů aktivních fotbalistů.

Fotbalovým aktivitám Heinekenu pochopitelně vévodí partnerství s Ligou mistrů. Aktuální smlouva s UEFA vyprší na konci sezóny 2017/18. V USA jde o první větší kontrakt Heinekenu na úrovni profesionální ligy. Heineken je krom toho již partnerem tenisového US Open.

Zajímavé je, že Heineken se na rozdíl od Budweiseru nestane partnerem amerického národního týmu. Naopak se očekává, že v blízké době bude oznámeno partnerství s vybranými kluby MLS.

[sws_divider_basic]

Málokterý sportovní produkt je tak globální jako fotbalová Premier League. Ta sama tvrdí, že jsou jen dvě země, Albánie a Severní Korea, kam neprodala nějaká svá práva.

Nejzajímavějším zahraničním trhem je pro Premier League samozřejmě Asie. Skoro 40 procent všech příjmů z televizních práv Premier League jde právě z Asie, a to zejména z Thajska, Singapuru, Hongkongu a Malajsie.

Není proto překvapením, že se Premier League dlohodobě snaží institucionalizovat asijské cesty svých klubů do Asii do formy oficiálního zápasu.

Možnost hrát 39.zápas sezóny byla před časem rázně smetena ze stolu, takže se vedení soutěže nechalo slyšet, že pracují na tom, aby se v zahraničí hrál po vzoru NFL a NBA jeden ze 38 regulérních zápasů soutěže.

K cesta k prosazení zápasu v zahraničí však bude dlouhá. Zápas by se nemohl odehrát bez posvěcení od UEFA a FIFA. A tyto organizace dnes něco takového zatím odmítají.

[sws_divider_basic]

Z Anglie je i další zpráva. Od roku 2007, kdy došlo k rekonstrukci stadionu ve Wembley, zde odehrála anglická fotbalová reprezentace všechny své zápasy. To se však během několika let změní.

Doby, kdy reprezentace pravidelně vyprodávala Wembley jsou však pryč. V posledních dvou zápasech (Norsko, San Marino) nebyla kapacita stadionu naplněna ani z 50 procent.

Vlastník stadionu, kterým je Anglická fotbalová asociace, potřebuje urychlit návratnost vložených prostředků a hledá způsobu, jak kompenzovat pokles příjmů z ticketingu.

Jedno řešení přichází ze zámoří. NFL hraje ve Wembley už tři oficiální zápasy a patrně se blíží doba, kdy Londýn bude mít svůj vlastní tým v NFL. To bude znamenat zhruba 8 domácích zápasů. Třeba podotknout, že zápasy NFL v Londýně táhnou – pokaždé bylo zatím vyprodáno a vstupenky zmizí během několika dnů.

Fotbalová reprezentace však bude hrát své zápasy ve Wembley až do konce roku 2017, teprve pak se dá čekat cestování po Anglii.

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

HeinekenMLSNFLPremier League

podobné články

Producenti piva si mnou ruce. Začíná mistrovství světa v ragby

Sportovní komunikace ve městě: Dublin (Irsko)

Souboje v rámci odvětví. Ambush kolem MS v Brazílii

Zprávy ze světa sportovního byznysu: Výluka v NHL a spor o...


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.