Otevřít menu Zavřít menu

V hledišti: Hokej po německu

Zájem Němců o kolektivní sporty je všem asi velmi dobře známý. Vedle dominantního fotbalu má své místo ale i hokej, basketbal a házená. Jaké to je, zajít právě v Německu na hokej? Přečtěte si o mých dojmech z Norimberku v následujících řádcích.

Místní hokejový klub Thomas Sabo Ice Tigers je jeden ze zakládajících členů nejvyšší německé soutěže Deutschen Eishockey Liga, kterou v roce 1994 začal hrát ještě pod názvem EHC Nürnberg 1980. Finanční problémy klubu v roce 2008 vyřešil až vstup nového sponzora, kterým je místní klenotník Thomas Sabo.

[sws_blue_box box_size=“630″] Zápas: Thomas Sabo Ice Tigers – ERC Ingolstadt (Norimberk)

Datum: 5.10.2014

Stadion: Nuremberg Arena

Počet diváků: 4 891 (75 % kapacity)

Poměr cena/zážitek: 8/10 (maximum je 10) [/sws_blue_box]

Hokejová aréna v Norimberku je od centra vzdálená přibližně 15 minut vlakem. Je umístěna hned vedle tamějšího fotbalového stadionu a neslavně proslulého Zeppelinfeldu, který byl v minulém století místem říšských stranických sjezdů. S ohledem na malé bavorské derby s Ingolstadtem máme obavy o dostupnost lístků.

Nakonec se ale ukážou jako zbytečné a za 15 Euro jsou nám prodány lístky na stání. Úroveň stadionu je podle očekávání vysoká. Nechybí velkoplošná obrazovka, na které fanoušci před stadionem mohou sledovat sestřihy předešlých utkání či rozhovory s hráči a trenéry. Stánky s občerstvením působí lákavě a sortiment je zde pestrý. Po průchodu turnikety dostáváme dokonce preclík zdarma.

DSC_0548

Samotnému zápasu předchází velice dobře zpracované intro. Otevře ho jeden z hráčů, který za dunění gongu pronese z multimediální kostky “Welcome to the cage”. Následuje představení jednotlivých hráčů, kteří vyjíždějí za tmy z osvětlené “tygří” klece. Všemu skvěle asistují diváci, kteří velmi nahlas doplňují příjmení u každého hráče. Zvláště pěkně je zpracovaná video projekce, na které má každý z hráčů převážně humornou personalizovanou prezentaci.

Německá liga je značně ovlivněna kanadsko-americkým stylem. To potvrzují i soupisky obou týmu, v nichž je 35 % hráčů narozeno za oceánem. V samotném zápase dochází hned v prvních minutách k několika drsným střetům. Po jednom z nich se na ledě objeví i krev. Ke konci druhé třetiny je jasné, že mistrovský Ingolstadt nebude mít v tento den proti Tygrům šanci.

Jasný vývoj zápasu vyvolá první slovní přestřelky mezi oběma kotli. Ve druhé třetině dojde dokonce k menšímu konfliktu mezi dvěma fanoušky. Vše vyvrcholí ve třetí části, kdy hostující fanoušci při opouštění stadionu polijí domácí tribunu pivem. To se k našemu překvapení setkává pouze s úsměvy a hromadným skandováním Auf Wiedersehen.

DSC_0559

I přes vyhrocenou atmosféru člověk nemá pocit, že by se mohla situace vymknout kontrole. A to i díky přítomnosti policie. Fandění mají Němci v krvi a je vidět, že hlavně při zpívání chorálů chtějí být co nejvíce slyšet. Přitom skladba kotle je velice různorodá a výjimkou nejsou ani postarší pánové se syny nebo dokonce s celými rodinami.

Pokud si užíváte bohaté přestávkové programy a aktivace sponzorů, tak byste byli v Norimberku na hokeji zklamáni. Prostor zde totiž dostává akorát místní lidový orchestr, a to v obou přestávkách. Tou dobou ale většina fanoušků stejně kouří ve vymezených prostorách, postává ve frontách na občerstvení nebo obléhá místní fanshop.

[sws_button_icon_ui label=“OSTATNÍ ČLÁNKY RUBRIKY V HLEDIŠTI“ href=“http://www.sportbiz.cz/category/top/v-hledisti/“ ui_theme=“start“ icon=““ target=“_blank“] [/sws_button_icon_ui]

Nabídka jeho sortimentu je mimochodem trochu omezená. Přesto se zde dá koupit pěkné oblečení, kterému dominuje klubová černá barva a samozřejmě jméno Thomas Sabo. Logo hlavního sponzora je vůbec velmi dobře sladěné s logem klubu a na dresech nepůsobí nijak rušivě. Ostatní partneři pak dostávají prostor na banerech, multimediální kostce nebo tleskátkách, které jsou pro fanoušky připravené na sedadlech.

Pocity z celého zážitku jsou ihned po zápase vždy úžasné. S odstupem času musím ale podotknout, že úroveň péče o fanouška není v Norimberku lepší, než s jakou se můžeme setkat na některých našich extraligových stadionech. Zatímco ale u nás bereme dobrou úroveň občerstvení a pěkně vybavený fanshop za malý zázrak, v Německu zdá se být všechno tak nějak samozřejmé. Ve velké konkurenci sportovních událostí tomu ani nemůže být jinak.

Bez názvu-1

 

SHARE
SHARE

Napsal
Martin Freund

Martin strávil sedm let v Anglii, kde studoval a pracoval. Po návratu
do Česka může konečně navštěvovat zápasy svého oblíbeného hokejového
klubu. Nepohrdne ale ani jinými sportovními akcemi, kterých se rád
účastní ať už pasivně, či aktivně. Rozvoj sportovního marketingu v ČR
bere jako hobby a příležitost jak přispět k popularitě sportu.


Nejčtenější

Tagy

Deutschen Eishockey LigaEHC Nürnberg 1980

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.