Otevřít menu Zavřít menu

Sledování sportu v TV: vliv záznamu na celkovou sledovanost

Které sporty fanoušci preferují vidět v přímém přenosu? A které sporty si naopak rádi pustí i ze záznamu? Bloomberg provedl analýzu sledovanosti repríz různých televizních programů, a to včetně těch sportovních. Cílem bylo zjistit, kolik extra diváků přinesou navíc k živému vysílání jeho pozdější reprízy (v době až jeden týden po živém přenosu). Analýza byla provedena na americkém trhu.

Jaké byly výsledky studie?

Wrestling, automobilové závody, rodeo, golf. To jsou sporty, jejichž reprízy přinášejí procentuálně nejvíc dodatečných diváků – na úrovní televizních seriálů. Naopak na opačném konci jsou dostihy, atletika a s nevelkým odstupem i většina profesionálních sportů/lig, nad kterými výrazněji vyčnívají jen evropský fotbal a box. U fotbalu je ale výrazný vliv časového posunu u zápasů Premier League.

Níže uvedená čísla zároveň potvrzují fakt, že sport je až na pár výjimek specifických pro americký trh jednoznačně záležitostí živých přenosů s výjimkami potvrzujícími pravidlo.

Pro úplnost je nutno doplnit, že vliv na dodatečnou sledovanost má samozřejmě více faktorů. Například je to čas vysílání premiéry i reprízy, souběh zápasů, který televizní diváky nutí si vybrat jeden konkrétní zápas (svého oblíbeného týmu), velikost a význam přenášené akce, apod.

live TV

 

 

 

 

 

 

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

BloombergPremier League

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.