Otevřít menu Zavřít menu

Návrat Michaela Phelpse. Připravuje nové plavky.

V kariéře vyhrál osmnáct závodů na olympijských hrách. Po skoro dvouleté pauze bez závodění se po návratu do bazénu při americkém mistrovství z triumfu neradoval. Dal si na to přitom čtyři pokusy v různých disciplínách. Čekalo se od něj asi víc. Nejlépe však skončil druhý. Kvalifikoval se každopádně na mistrovství světa v roce 2015.

Teď bude spolupracovat na vývoji nových plavek, které ho od příštího roku mají ještě zrychlit. A nás budou zajímat právě ty plavky.

Nejúspěšnější olympionik všech dob, americký plavec Michael Phelps po hrách v Londýně před dvěma lety pověsil ty předešlé plavky na hřebík. Chtěl se věnovat golfu, možná i profesionálně, chtěl trénovat mladé plavecké talenty v Baltimoru a v rámci řady sponzoringů (za všechny ten největší pro Procter & Gamble) užívat sportovní důchod.

Netrvalo dlouho a devětadvacetiletý Phelps ohlásil comeback. A co víc, po pár týdnech v plavkách značky Arena (bez sponzorské smlouvy v nichž odplaval i americký šampionát), v plavkách nových. Už ne značky Speedo s nimiž dříve spojil svoji první kariéru od jeho 16 let, ale Aqua Sphere (teď o víkendu plaval alespoň v čepičce a brýlích italské značky).

Firma, která dřív vyráběla plavky pro triatlon nebo rekreační plavce s certifikací od 1. ledna 2015 poprvé vyvine závodní model jen do bazénu. A Phelps má být hlavním inženýrem vývoje. „Budeme pracovat hlavně na designu a tvaru,“ nechal se slyšet.

Už z délky kontraktu s Aqua Sphere minimálně do her v Tokiu 2020 to vypadá, že Phelpsův comeback není jen krátký odskok.

Zapojení sportovců do vývoje jejich vybavení je stále častější. Rafael Nadal například spolupracuje na vzniku všech tenisových raket značky Babolat. Radek Štěpánek designuje svoji vlastní kolekci oblečení Alea, na vývoji posledního českého reprezentačního hokejového dresu Nike se podíleli i sami hráči.

I přímo vlastní značku v poslední době zkouší rozjet víc a víc sportovců. Něco podobného, co v 80. letech začal Jordan s Nike a řadou Air ještě dál posouvá třeba tenistka Venus Williamsová (EleVen) nebo Kelly Slater (po odchodu od QuickSilveru pracuje na svém vlastním brandu surfařského oblečení a vybavení se skupinou Kering).

Výši sponzorského plnění Aqua Sphere směrem k Phelpsovi ani jedna strana nekomentovala, což nebývá ve Spojených státech příliš zvykem. I proto se spekuluje, že Phelps možná i majetkově vstoupil, případně vstoupí do této společnosti.

SHARE
SHARE

Napsal
Michal Šenk

Michal Šenk je redaktorem sportovního byznysu Hospodářských novin. Kromě tradičních sportů, kterým se věnuje, jak to jen jde, rád žongluje, a to nejen se slovy. Pro web SportBiz.cz bude každé dva týdny nabízet "Pět důvodů proč". Do této rubriky se svými postřehy a nápady můžete zapojit i Vy.


Nejčtenější

Tagy

Aqua SphereArenaProcter & Gamble

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.