Otevřít menu Zavřít menu

Bayern míří na americký trh. Využije boomu ze světového šampionátu

Zvýšit popularitu se za pomocí unikátních webových stránek zaměřených pouze na severoamerickou část trhu snaží ve Spojených státech Bayern Mnichov. Vše je načasováno na období mezi sezónami a po světovém šampionátu, tedy období, kdy se fotbal v zámoří těší obrovskému zájmu a kdy je mnichovský klub na své americké tour.

Jakoby to v mnichovském velkoklubu očekávali. Mistrovství světa lámalo ve Spojených státech rekordy. 26,5 miliónů v kumulované sledovanosti na amerických kanálech, to je nové rekordní číslo evropského fotbalu – jednalo se o finálový zápas mezi Německem a Argentinou.

Navíc starý rekord byl starý pouhých pár dnů, kdy ještě ve skupinové fázi byla sledovanost u utkání USA – Portugalsko 24,7 milionu. Z čehož tedy lze i logicky vyvodit, že se jednalo o vůbec nejsledovanější fotbalový šampionát na území USA. Navíc nemluvě o oslavách, které se odehrály v průběhu mistrovství ve velkých amerických městech.

Právě pouhý týden po závěrečném finálovém hvizdu na Estádio do Maracanã spustil Bayern Mnichov severoamerickou verzi svých webových stránek. Kdy se tímto krokem snaží zasáhnout trh o 60 milionech fotbalových fanoušcích ve Spojených státech.

Nejedná se však pouze o překlad do americké angličtiny, ale o web, který kromě všech standardních funkcí online platforem Bayernu obsahuje vlastní obsah šitý na míru obyvatelům v Severní Americe. Tedy například redakční plán uzpůsobený časovému posunu či rubrik určených pouze zdejším fanouškům.

web

Na web budete automaticky přesměrování na základě zeměpisného cílení či se na něj dostanete zadáním adresy – www.fcbayernmunich.com/us/ – a je plně kompatibilní se všemi mobilními zařízeními.  Web navazuje na spuštění oficiálního e-shopu v USA a obě aktivity jasně ukazují směry ve strategii Bayernu, tedy internacionalizaci svého brandu.

Dle samotného Bayernu má bavorský klub kolem 15 miliónů příznivců na území Spojených států, tedy na území, kde nedávno založil svou první zámořskou dceřinou společnost, FC Bayern Muenchen LLC, která byla založena 1.4. 2014 v New Yorku. Kanceláře společnosti, kterou povede Rudolf Vidal (rodák z Colorada, jež byl brankářem Bayernských mládežnických a rezervních týmů letech 1982-89) a která bude mit zpočátku tři zaměstnance, jsou umístěny na Manhattanu.

Cílem společnosti je růst značky na americkém kontinentu, rozvoj sítí a získání nových kooperačních partnerů.

Bayern si takto připravuje výborné zázemí na své mezi sezonní tour. Právě jedna taková ho čeká i nyní.  Na programu jsou dva zápasy a to v New Yourku proti Chivas de Guadalajara a v Portlandu utkání v rámci MLS All-Star Game – vše pod názvem Audi Summer Tour USA 2014.

Mnoho sympatií jistě Bayernu u Američanů přidá i člen prvního týmu Bavorů – Julian Green, který vstřelil Belgii branku jen po pár okamžicích na hřišti. Což je další dílek, který výborně zapadá do strategie Bayernu.

Právě dostat se na trhy mimo Evropu je strategie mnoho evropských velkoklubů. Již dříve jsme psali o globálním růstu Manchesteru City. Mnoho klubů míří do Asie, některé do Spojených států a jsou i příklady, kdy se snaží zabezpečit obě dvě cesty.

Jaký je váš názor na positioning fotbalových klubů mimo svůj kontinent?

 

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

Audi Summer TourBayern MnichovMLS All-Star Game

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.