Otevřít menu Zavřít menu

Sponzorství a Mistrovství světa v Brazílii. Kolik značek se na šampionátu snaží zviditelnit?

Fotbalové mistrovství světa v Brazílii již jde do svého závěru. Kdo sleduje pravidelně dění kolem tohoto velkolepého šampionátu jistě zaznamenává visibilitu oficiálních partnerů FIFA či nápadité aktivace partnerům konkurujících značek. Neméně zajímavá jsou však i partnerství jednotlivých účastníků turnaje.

Milióny očí míří do Brazílie a desítky nejrůznějších značek se chtějí před tyto oči dostat. Cest, jak toho dosáhnout, je hned několik. Představme si ty oficiální.

Po Mistrovství světa v roce 2006 nastavila FIFA tři úrovně sponzorských kategorií. Tato cesta se týká zejména globálních brandů, kdy šampionát sleduje globální publikum, což je zlatým dolem právě pro tyto celosvětové značky.

FIFA by v tomto roce měla mýt o 66 % větší zisky nežli v roce minulého šampionátu, roku 2010, kdy většina spadá právě do kategorie televizních a marketingových práv. V minulém roce měla FIFA garantované příjmy z marketingových práv spjatých s turnajem v Brazilii ve výši 404 milionů dolarů, což představuje 29 % celkových ročních příjmů FIFA

FIFA Partners

Tito partneři platí mezi 25 a 50 milióny dolarů ročně a působí v hlavních průmyslových odvětvích. U těchto značek se i velmi často objevuje ambush jejich nejbližších konkurentů a není ničím neobvyklým, že i neoficiální partneři MS jsou vidět i více než ti oficiální.

1

Toto partnerství přesahuje hranice Mistrovství světa a značky podporují fotbal po celém světě včetně všech významných fotbalových událostí.

FIFA World Cup Sponsors

Níže uvedení partneři, mezi kterými je například i evropský výrobce biopotravin Moy park, brazilská telekomunikační společnost Oi či Yingli Solar, jež je největší světový výrobce solárních panelů, platí mezi 10 a 25 milióny dolarů ročně.

2

Tito partneři mají práva kromě MS i na Konfederační pohár FIFA.

National Supporters

3

U těchto partnerů jsou práva omezená pouze na hostitelskou zemi.

Partneři jednotlivých účastníků

Napříč dvaatřicítkou účastníků je 421 různých partnerů. Největším počtem se může „chlubit“ Kostarika (36) naopak nejméně jich má Írán (3). Nejsledovanějším partnerstvím je to pro dodavatele sportovního vybavení, kde je velká bitva mezi adidasem, Nike a Pumou.

V této mini-soutěži vítězí co do počtu svých „oveček“ Nike (10 týmů), další v pořadí je Puma (9) a třetí adidas s 8 týmy. 5 týmů obléká dresy jiných značek než zmíněných tří hlavních.

Zajímavé je i zastoupení jednotlivých sektorů:

  • Telekomunikace (25 partnerů)
  • Bankovnictví (24)
  • Automobilky (24)
  • Pivovarnictví (19)
  • Aerolinky (15)
  • Pojišťovnictví (15)
  • Elektronika (13)
  • Nápoje (12)

 

Fotbalové svazy, asociace, federace, konfederace, jež mají své výběry na MS díky svým partnerům a jejich přání být vidět na mezinárodním poli zvyšují své příjmy v posledních letech před šampionátem, pro příklad domácí své příjmy zdvojnásobili.

Největší zájem stát se součástí nějakého týmu je kolem výběru Španělska, Brazilie, Argentiny, Italie, Německa či Anglie. A nyní již víme komu se povedlo se s pojit se zemí, která bude ve hře i vítěznou trofej co nejdéle.

Ačkoliv je mezi partnery i mnoho značek, jež nepatří mezi mezinárodní, vidět jsou zejména v aktivacích ti globální „hráči“. Pro zajímavost hned 12 účastníků má ve svém partnerském portfoliu Coca-Cola a třeba ve skupině „H“ jsou to všechny čtyři výběry.

Partneři účastníků MS dle základních skupin

[accordion auto_height=“true“ ui_theme=“ui-smoothness“ collapsible=“0″ active=“1″][accordion_panel title=“Skupina „A“„]

Brazílie: Nike, Itaú, Vivo, Sadia, Guaraná Antartica, Mastercard, Nestle, Samsung, Extra, Gillette, Volkswagen, Voegol, Englishtown, Seguros Unimed, Parmigiani, Tenys Pé Baruel

Chorvatsko: Nike, INA, PBZ, Ožujsko Pivo, Generali Osiguranje, Mercedes-Benz (Jolly Autoline), Anic Holding Plus, Konzum, Autotrans, Zagreb, Di Caprio by Varteks, Ban Tours, Jana, Pik, Ledo

Mexiko: Nature Nutrition, Gillette, Ford, Bimbo, Comex, Inter Jet, Roshfrans, Corona, Lala, Visa, Hublot, Adidas, Banamex, Coca-Cola, Movistar

Kamerun: Puma, Orange, Centauro, Tangui, Bolloré [/accordion_panel]

[accordion_panel title=“Skupina „B“„]

Španělsko: Cruzcampo, Iderdrola, Movistar, Cespam Pelayo, Nissan, Gillette, Continental, Cabreiroa, PfH, Bimbo, Marca, Once, ASM, LG, Sanitas, Iberia, Adidas

Nizozemsko: ING, Nike, PWC, Staatsloterij, Heineken, Unit4, Albert Heijn, Adecco, Aquarius, Continental, Sunweb, Van Gils, Volkswagen, De Telegraaf, Radio 538, SBS 6

Chile: Entel, Coca-Cola, Banco de Chile, Sodimac, Cristal, Samsung, Puma, PF, Gillette, Chery, Ariel, Head & Shoulders

Austrálie: Qantas, Nike, Hyundai, Westfield, NAB, Cenovis, Foxtel, Fox Sports, SBS, TAB, Australian Sports Commission, Destination NSW, Sony, MJ Bale [/accordion_panel]

[accordion_panel title=“Skupina „C“„]

Kolumbie: Aguila, Home Center, Movistar, Pacific Energy, P&G, Adidas, Caracol, Efecty, Allianz, Golty

Pobřeží slonoviny: Aspetar, Kia, Guru, Sofitel, LONACI, Puma, Bollore, Sportcash, Port Autonome D’Abidjan, ARTCI, RTi, Orange, BNI, LPF, ChicShop, Centauro, Olgane, Prosuma, Le Conseil du Café-Cacao

Řecko: Opap, Vodafone, Piraeus bank, Nike, Amstel, Travelplan, intersport, Nova, Aegean, Metropolitan Hospital, Hellasod

Japonsko: Kirin, Adidas, Audi, Saison card, FamilyMart, Japan Airlines, Konami, MS&AD, Mizuho, Sony, Asahi [/accordion_panel]

[accordion_panel title=“Skupina „D“„]

Uruguay: Geant Travel, Puma, Uruguay Natural TV, Coca-Cola, Antel, Pilsen, Grupo Sancor Seguros

Kostarika: CMM Cinemas, Marvi, Hertz, MetalCo, Clinica Santa Fe, Comex Pinturas, Euromobilia, Acqui Colombia Radio, Aldia, 103, Amanco, Gillette, Wizard, Sonrisa Para Todos, DonPedro, Herbalife, Coca-Cola, Banco Nacional, Dos Pinos, Sportec, Eaton, Pioneer, Gollo, Plycem, Lotto, Cristal, Pipasa, Dario, Kolbi, Dona Maria, Cemex, Tropical, Powerade, Traffic Sports, Wyndham Herradura, EPA

Itálie: Puma, TIM, Fiat, Compass, Uliveto, Dolce & Gabbana, Generali, Pai, Gruppo API, Nutella, Alitalia, Radio Italia, Segafrdo, Garnier, Zucchi, Sixtus.it

Anglie: Carlsberg, Lucozade Sport, M&S, Mars, McDonald’s, Nike, Nivea Men, Vauxhall, William Hill [/accordion_panel]

[accordion_panel title=“Skupina „E“„]

Švýcarsko: Puma, Credit Suisse, Volkswagen, Athleticum, Swiss Life, SRG SSR

Ekvádor: Marathon, Volkswagen, Coca-Cola. Banco de Guayaquil

Francie: Nike, Credit Agricole, GDF Suez, PMU, Volkswagen, Belin

Honduras: Coca-Cola, Salva Vida, Joma Sport, Ficohsa, Claro, Imaginaus, Televicentro tv, Diunsa, Grupointur, Avianca [/accordion_panel]

[accordion_panel title=“Skupina „F“„]

Argentina: Adidas, Coca-Cola, Quilmes, Claro, Naranja, Volkswagen, ICBC, Sancor Seguros, YPF, Noblex, Bon Aqua, Powerade, Aerolineas Argentinas, Aegatone, Easy, P&G

Bosna a Hercegovina: Hugo Boss, BH telecom, Elektroprivreda, Volkswagen, Lutjija, Sparkasse, Ziraat Bank, AS Group, Razvojna Banka, Sarajevo Osiguranje, Sarajevska, Violeta, Securitas, Tom Tailor, HT Eronet, Centrotrans, Radiom, Dnevni Avaz, a2b, VGT, Gong, Fotoart, Zap, Panini, bht, Karatbars, Airwaves, Milkos, Adidas

Írán: Uhlsport, Kaspid, Iran Khodro

Nigérie: Adidas, Malta Guinness, Hotsports Nigeria, wakanow.com, Globacom [/accordion_panel]

[accordion_panel title=“Skupina „G“„]

Německo: Mercedes Benz, Adidas, Bitburger, Coca-Cola, Commerzbank, Deutsche Post, t mobile, SAP, Alliaz, Lufthansa, McDonald’s, Nivea, REWE, Allianz

Portugalsko: Nike, Meo, Sagres, Hertz

Ghana: GNPC, Cheki, Ghana National Petroleum Company, Latex Foam, Rice Master’s, UniBank, First Capital Plus, Puma

USA: Allstate, AT&T, Castrol, Century 21, Anheuser-Busch, Chevrolet, Continental, Clorox, Degree, DePuy Synthes, El Jimador, Gatorade, Marriott, Panasonic, Pepsi, Visa, Yingli Solar, Mondelez International, McDonald’s, Nike [/accordion_panel]

[accordion_panel title=“Skupina „H“„]

Belgie: Verelst, Belgacom, BMW, Burrda, Coca-Cola, Ergo, GLS, ING, Jupiler, PWC, RTL Sport, Scooore, Sporza, Brussels Airlines

Rusko: Novatek, Coca-Cola, Megafon, Sogaz, Veb, Russian Railways, Volkswagen, Adidas, Aeroflot, Man, Deloitte, Yust, Radeo Mayak, Radio Vesti, Championat, R-Sport, sovsport, ftbl, karris

Alžírsko: Ooredoo, Coca-Cola, Peugeot, Puma, Macrivia, Groupe Benamor

Jižní Korea: Nike, KT, Hanabank, Daum Communications, Hyundai, Kyobo Life, E1 Corporation, Asiana, Samsung, Hitejinro, Caffé Bene, Coca-Cola, Seoul Dairy Cooperative [/accordion_panel] [/accordion]

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

FIFAWorld Cup

podobné články

Fotbalové MS žen se zvětšuje. Od příštího turnaje již s 32...

Souboje v rámci odvětví. Ambush kolem MS v Brazílii

3 zprávy ze světa sportovního byznysu: Arsenal, FIFA vs. fotbaloví...

Zprávy ze světa sportovního byznysu: FIFA vs. MLS, Emirates vs....


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.