Otevřít menu Zavřít menu

V hledišti: Na FedEx Field při střetu Washington Redskins s Philladelfia Eagles

Asi každý sportovní nadšenec viděl snímky jako Any Given Sunday či Remeber the Titans, které zasvěcují neznalého diváka do světa amerického fotbalu. Kdo nesleduje ESPN, anebo si nepřiplatil za české sportovní kanály či cíleně nevyhledává online přenosy, dostává se k aktuálním informacím z prostředí této hry zřídkakdy.

V Severní Americe je tento sport jasnou jedničkou. Průměrná návštěvnost zápasů NFL v loňské sezóně přesáhla hranici 68 tisíc diváků na zápas. Washington Redskins zaznamenali dokonce v průměru o 9 tisíc diváků na zápas více.  Permici na letošní sezónu tohoto klubu, jež zahrnuje 8 domácích utkání, pořídíte na ebay od 850$ do 3 999$. Na klubových stránkách jsou ty cenově dostupnější permanentky již delší dobu beznadějně vyprodané. Já zaplatil 145$ za lístek na nejvyšší tribunu, přibalil si divadelní kukátko a vydal se poznávat taje zápasového prostředí amerického fotbalu.

[sws_blue_box box_size=“630″] Zápas: Washington Redskins vs. Philadelphia Eagles

Datum: 9. 9. 2013

Stadion: FedEx Field

Počet diváků: 82 749 (98% kapacity)

Poměr cena/zážitek: 7 [/sws_blue_box]

Jízda metrem z centra města k nejbližší metro stanici FedEx Field zabere 45 minut, odtud je třeba připočíst dalších 15 minut cesty chůze na stadion. Parkoviště jsou rozprostřena na plochách obřích rozměrů, pokud ovšem nemáte předkoupené parkovací místo, nebo jste na zápas nepřijeli s více jak 4 hodinovým předstihem, nemusíte se v těchto prostorách snažit o beztrestné zaparkovaní.

Kdo zrovna netráví okamžiky před zápasem grilováním u svého vozu, může si v prostorách stadionu poslechnout několik lokálních kapel, navštívit obchody pro „fans“ či si odborně nechat vysvětlit, jak funguje nejaktuálnější verze klubové mobilní aplikace.

[sws_scrollable_basic columns=“4″] [/sws_scrollable_basic]

 

Na stadion se nelze dostat s batohem či objemnější kabelkou. Všechny věci, které si sebou chcete vzít, musíte vložit do průhledného igelitového sáčku, který následně kontrolují členi ochranky.

V předzápasovém programu se mimo jiné na hrací ploše pohybují reportéři, kteří zpovídají hráče a členy realizačních týmů. Tak jako tomu bývá v amerických filmech, je trávník zaplněn i muzikanty, jenž v pochodovém rytmu hrou na žesťové či bicí nástroje zajišťují hudební podbarvení. Na velkoplošných obrazovkách lze sledovat různé sestřihy a trailery s tématikou dnešního klání.

Nástup hráčů na hřiště je doprovázen malým ohňostrojem a to i přestože do setmění zbývá více jak hodina času. Animace na velkoplošné obrazovce motivují osazenstvo stále k hlasitějšímu povzbuzování, které ovšem není nijak organizované. Jakmile domácí zaznamenají první touch down, z reproduktorů zazní Washington Redskins Fight song, který zpívají i mnozí z řad domácí příznivců. Při hře vytahuji své kukátko, šiška je sice vidět, ovšem jména na dresech hráčů přečíst nedokážu.

[sws_button_icon_ui label=“OSTATNÍ ČLÁNKY RUBRIKY V HLEDIŠTI“ href=“http://www.sportbiz.cz/category/top/v-hledisti/“ ui_theme=“start“ icon=““ target=“_blank“] [/sws_button_icon_ui]

Stadion nedisponuje vymezeným sektorem pro hosty, v poločasové přestávce se tak setkávám i s příznivci soupeřova týmu. Mezi příznivci obou táborů  nedochází k žádným střetům či projevům agrese. Před stánky s občerstvením se netvoří početnější fronty. Přestože je nabízen í široký sortiment občerstvení, favoritem hladových diváků zůstává klasický hot dog za 8$. Pivo, které zde patří k těm nejdražším v rámci NFL, stojí 9$.

Redskins v průběhu utkání prohrávají propastným rozdílem, FedEx Field se tedy vylidňuje již před skončením hrací doby, přestože domácím v závěru utkání k obratu nepříznivého výsledku schází jediný touch-down. Kromě kolon odjíždějících aut, která dekorují silnice v okolí stadionu, lze potkat i pouliční prodavače, jenž nabízí dresy smolařů utkání se 70% slevou. Jiní prodavači nabízejí tyto dresy obohacené  „vtipným“ sloganem. Odjíždím první soupravou, která opouští nejbližší stanici metra u FedEx Field.

Vidět zápas amerického je zážitek, který by jednou za život měl vidět každý sportovní nadšenec. Cena takového zážitku je ovšem na české poměry poněkud astronomická.

[sws_blue_box box_size=“630″]

Která věc se Vám nejvíce líbila a mohla by být inspirací pro ostatní kluby?

Předzápasový program (živé rozhovory s hráči a činovníky klubu na hrací ploše).

Co byste pořadatelům nejvíce vytknul?

Pořadatelé více neupozorňují na fakt, že se na stadion nedostanete s “objemnějším“ příručním zavazadlem (cca od 3l výše). Diváci ani nemají možnost tato zavazadla v okolí stadionu uschovat.

Doporučil byste zážitek ze zápasu i svým přátelům?

To by záleželo na tom, jak velkými příznivci sportu jsou. Pokud by to nebyli zapřísáhlí fanoušci rugby, do poručil bych jim spíše utkání MBL, které je cenově dostupnější. [/sws_blue_box]

Redskins

 

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Rakušan

Vojta je sportovním nadšencem. V dorosteneckém věku sbíral úspěchy jako závodní plavec. Jako rekreační sportovec rozvíjí své vytrvalostní schopnosti na dlouhých běžeckých distancích. V současné době se o sport zajímá z pohledu managementu, PR a marketingu.


Nejčtenější

Tagy

FedEx FieldNFLPhiladelphia EaglesWashington Redskins

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.