Otevřít menu Zavřít menu

Pár tipů, jak vydělat na fotbalovém šampionátu. Na sázkách či suvenýrech

Fotbal a byznys. Byznys a fotbal. V intencích každého dalšího mistrovství světa tyto dva pojmy skoro splývají. Server SportBiz.cz nabízí v několika příkladech a nápadech tipy, jak se na turnaji přiživit mnohem netradičněji než cestou oficiálního sponzoringu turnaje.

Největší sponzoři fotbalového šampionátu dávají do spojení s turnajem desítky milionů dolarů ročně. Mohou pak využívat symbolů, týmů, hráčů – všeho, co s fotbalovým festivalem souvisí. K tomu, aby jejich zboží kupovalo víc lidí – fanoušků, k tomu, aby ve spojení s fotbalovými klenosty jako jsou Ronaldo, či Messi posilovali jméno své značky. Je ale řada dalších cest, jak se díky fotbalu dostat k zajímavým penězům.

Holič kapitalista

Atraktivní úlovek se ještě před startem šampionátu podařil redaktorovi Českého rozhlasu Janu Kalibovi. Rozhovor s Pelého kadeřníkem Didim jej ale přišel na v přepočtu asi tisícikorunu. Taková byla údajně taxa, kterou si Didi za povídání o Pelé a své živnosti poručil. I tak se dá vydělávat, když máte něco, co trh poptává.

Rozhovor s kadeřníkem Didim 

Sázky u Paddy Power

Sázkovka Paddy Power je poťouchlými nabídkami pro tipery pověstná. Pro právě probíhající turnaj nachystala také řadu kulišáren. Jsou to velké kuriozity s kurzem několika set ku jedné. Tedy stanou-li se, hodně vyděláte. Šlo si tipnout třeba to, že Irsko se kvalifikuje jako 33. tým MS za 400:1 (Podobná věc se už v minulosti stala! V roce 1992 na ME postoupil výběr Jugoslávie, kvůli válce v zemi Jugoslávce těsně před šampionátem nahradili Dánové, kteří pak celý turnaj dokonce vyhráli. Irsko by bylo tímto případným náhradníkem letos). To už se nestane. Ale: Když vsadíte třeba na to, že některý hráč dostane dvě žluté karty ale neobdrží následně červenou, násobíte 100:1 (I tuto situaci už vrcholový fotbal z minulosti zná!).

Dostat se do týmu USA

Pokud jste kvalitním fotbalistou a potřebujete-li peníze, je dobré hrát v dresu Spojených států. Tamní fotbalová federace totiž rozhodla o tom, že většinu peněz, které tým dostane od FIFA za umístění, dá mezi hráče. Pokud by Spojené státy celý turnaj vyhrály, každý z hráčů by si odnesl přes milion dolarů. Z 35 milionů by se mezi ně rozdělilo celých 31. Třeba Anglie dá mezi hráče méně než polovinu, Ghana nebo Nigérie by pak podle smluv se svými reprezentanty, dala každému jen 100 tisíc dolarů.

Sbírat, sbírat, sbírat

Dobře se napakovat na události, jakou je mistrovství světa, se dá také na sběratelských předmětech. Dobrou ilustrací je Anglie. Obsese fotbalem v této zemi je známá. Známé je také očekávání a neúspěchy a vlny zklamání fanoušků tohoto týmu. Poslední titul získali Angličané v roce 1966. A právě suvenýry a památeční předměty z tohoto turnaje nabývají v Anglii na ceně čím stárnou, tím více a rychleji. A nejde jen o Angličany. Nedávno se za zajímavou cenu vydražil dres Francouze Justa Fontaina, který nosil na MS v roce 1958. Zájemce za něj zaplatil 25 tisíc liber.

Přidejte další tipy, jak na mistrovství světa vydělat. V diskuzi se můžete zapojit svými nápady a postřehy i Vy, čtenáři sportbiz.cz.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Michal Šenk

Michal Šenk je redaktorem sportovního byznysu Hospodářských novin. Kromě tradičních sportů, kterým se věnuje, jak to jen jde, rád žongluje, a to nejen se slovy. Pro web SportBiz.cz bude každé dva týdny nabízet "Pět důvodů proč". Do této rubriky se svými postřehy a nápady můžete zapojit i Vy.


Nejčtenější

Tagy

Paddy PowerWorld Cup

podobné články

Paddy Power: 8 ukázek toho nejšílenějšího sportovního...

Ambush marketing v Londýně 2012 ve 4 kreativních ukázkách

Ambush marketing slaví na Euru 2012 první úspěch


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.