Otevřít menu Zavřít menu

Za nový newyorský klub rozhodují sami fanoušci

Na příkladu nového fotbalového klubu New York City FC máme jednu z mála příležitostí sledovat, jak se od základu tvoří nový brand sportovního klubu. Do prvního zápasu v MLS zbývá necelý rok, ale klub už na Facebooku komunikuje s 80 tisíci fanoušky a prodává permanentky.

Totální otevřenost. To je osvědčená cesta, kterou nový newyorský klub zvolil, aby zaujal co nejvíce fanoušků. Zatím se mu to daří. Ještě před prvním kopnutím do balonu dal NYCFC desetitisícům fanouškům pocit sounáležitosti tím, že je nechal rozhodnout o podobě nového loga – nejdřív vybídl všechny příznivce k zaslání vlastních návrhů, ve finále pak fanoušci v hlasování rozhodli o nové podobě loga. S každým hlasem klub získal i cenný emailový kontakt.

Design dvou finálových log vzbudil mezi některými příznivci vlnu kverulantství, klub ale zvolil správnou taktiku – začal lid seznamovat se svým příběhem. V jednotlivých postech na Facebooku fanouškům představoval konkrétní grafické prvky obou log. Přesvědčil tak spoustu prvotních nedůvěřivců, kteří zprvu vnímali loga jen jako barevné placky s textem. Všechno najednou začalo dávat velmi smysluplný kontext, který je v designu často rozhodující.

obr1

Z těchto dvou znaků fanoušci vybírali ten oficiální.

Hned po představení nového loga se NYCFC začal objevovat po celém městě. Vedle billboardů a nosičů v newyorském metru na vás fotbalový klub mohl vyskočit i z nejrůznějších novinových titulů. Do světa přitom reklamy hlásaly hrdě znějící claim „Pět čtvrtí. Jedno město“. Merchandising s logem NYCFC už teď můžete naleznout v obchodech se sportovním zbožím.

Pokud vás zajímají další novinky a ovznikajícím klubu, sledujte ho na Facebooku. Včas se tak třeba dozvíte, že úvodní zápas odehraje NYCFC na baseballovém Yankee Stadium.

[sws_blue_box box_size=“640″] Co znamená co v logu NYCFCobr3

Tvar: Kulaté logo má evokovat žetony, které se až do roku 2003 používali při přepravě newyorským metrem a kterým je inspirováno i alternativní logo basketbalových New York Knicks. Pětiúhelníky na světle modrém kruhu pak připomínají pět newyorských čtvrtí.

Barvy: Oba odstíny modré jsou použity proto, že jedním z majitelů klubu je Manchester City, jenž vyznává přesně tuto barevnou kombinaci. Oranžová je v logu protože figuruje na vlajce města New York (kde je mimochodem jako odkaz na původní holandské osadníky).

Font: Písmo Gotham bylo vybráno proto, že přímo souvisí s domovským městem klubu. Objevovalo se na cedulích nebo na popiscích různých bodov (například na autobusovém nádraží Port Authority).

Hlavní motiv: Tři propletená písmena symbolizují týmovou práci, harmonii, jednotu a strategii. [/sws_blue_box]

obr2

Jedno z nejpopulárnějších potenciálních log, které navrhl přímo jeden z fanoušků.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Tadeáš Drahorád

Tadeáš je od dětství sportovním fanouškem, a to zejména severoamerických profesionálních soutěží. Vedle sportovních výkonů ho zajímá spíše byznys a marketing. Má za sebou pětiletou redaktorsky-editorskou kariéru v Hospodářských novinách i několik realizovaných marketingových projektů.


Nejčtenější

Tagy

New York City FC

podobné články

Recept na instantní klub (příběh fotbalového New York City FC)


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.