Otevřít menu Zavřít menu

V hledišti: Red Sox na Yankee Stadium

Logo newyorských Yankees si především ke konci devadesátých let a na přelomu tisíciletí oblíbila česká dospívající generace. Stylové čepice a košile, které zdobily jejich majitele nejen na hip-hopových událostech, byly vnímány obecně jako produkty moderní módní značky. Kolik procent populace, jež měla ve svém šatníku nějaký druh oblečení právě s tímto logem, by si dokázalo vzpomenout alespoň na jedno jméno klubové hvězdy? A věděli skutečně všichni, že se jedná o logo baseballového klubu?

Vzájemné souboje Yankees a Red Sox mají více jak stoletou historii. Za tu dobu prestiž těchto utkání přesáhla americký kontinent. Nikdy jsem se nepohyboval v prostředí baseballu, ale jestli jsem chtěl své oči sportovního nadšence potěšit prvním výrazným baseballovým zážitkem, návštěvu Yankee Stadium při střetu domácích s Red Sox jsem si nemohl nechat ujít.

[sws_blue_box box_size=“640″] Zápas: New York Yankees vs. Boston Red Sox

Datum: 5.9.2013

Stadion: Yankee Stadium

Počet diváků: 40 481 (81% kapacity)

Poměr cena/zážitek: 8/10 [/sws_blue_box]

Kdo nezná přesnou polohu Yankee Stadium, nemusí mít obavy, že by v den zápasu tento svatostánek sportu nenašel. Dvě hodiny před zápasem nastupuji do metra, kde nemohu přehlédnout skupinky příznivců domácího týmu mířících do dějiště dnešního klání. Potvrzují se mi informace o amerických sportovních fanoušcích, mimo to, že působí jako milí a otevření lidé, jsou skutečnými znalci klubových i ligových statistik. Za méně jak třicet minut jízdy dělící Yankee Stadium od centra New Yorku se lze snadno obohatit pestrou škálou informací souvisejících s historií rivalských soubojů Yankees a Red Sox.

Při výstupu z podzemí si říkám, že když tohle poprvé vidí dětské oči, tak musí zářit jak reflektory v Disneylandu. Bigboardy s fotografiemi hráčů dekorují majestátní stadion po celém jeho obvodu.  Dvě minuty cesty chůze od stanice metra ke vstupní bráně vás pojízdné stánky s oblečením a nejrozmanitějším sortimentem merchandise upozorňují na fakt, že nejen váš pokoj či šatník může být ještě více Yankees, než jste si doposud vůbec dokázali představit.

NY je značka, která produkuje především sportovní zážitky, módní oblečení a vše, co byste našli na pultech v hračkářství pro děti v každém věku. Tahle značka překročila hranice amerického kontinentu a vy právě vstupujete na palubu její největší prodejny.

Ve vstupní hale, jež připomíná vzhledem obchodní pasáž prodávající všemožné produkty se stejným logem, oceňuji barevný soulad, komplexnost a přehlednost s jakou jsou jednotlivé stánky seskupeny. Marně se dohledávám předzápasového bulletinu nebo jiného tištěného média, které by mi poskytlo podrobnější přehled o dnešním utkání nebo probíhající sezóně. Ve chvíli, kdy usedám na své sedadlo, se přesvědčuji o tom, že v místních končinách tento zdroj informací ztratil právem své místo.

FOTOGALERIE

[sws_scrollable_basic columns=“4″] kids[/sws_scrollable_basic]

 

Klubová televize je tu na vysoce kvalitní úrovni, kterou by si přál disponovat snad každý český klub. Předzápasovým programem provází dva studioví experti, divákovi jsou poskytovány sestřihy a reportáže z posledních dvou klání domácího mužstva, předtočené rozhovory s hráči a s činovníky klubu, medailonky z historie týmu, medailonky z rivalských utkání Yankees x Red Sox a nepřeberné množství statistik.

Příjemným zjištěním je, že obrazovka skutečně převážně slouží k prezentování sportovního obsahu a ne k představování jednotlivých sponzorů. Komu by nevyhovoval tento zdroj informací, prostřednictvím klubové a MLB mobilní aplikace může snadno své fanouškovské znalosti doplnit.

Vedle mě usedá důchodkyně a vytahuje z kabelky  iPhone 4s, na kterém projíždí podrobnosti o aktuálním stavu marodky. Ano, za necelých sedm let od vydání prvního skutečně chytrého telefonu od firmy Apple se Amerika v tomto ohledu skutečně posunula mílovými kroky vpřed a služby chytrých telefonů dnes využívá drtivá většina populace bez ohledu na věk či sociální postavení.

Naše sedadla jsou situována přímo pod střechou stadionu, lístek jsem pořídil za 35$ na webovém portálu „ticketmaster.com“. Cena vstupenek se obecně pohybuje v rozmezí  26$ – 518$. Byl jsem překvapen, jaký výborný výhled je divákovi poskytnutý i z nejvyšších pater hlediště.

[sws_button_icon_ui label=“OSTATNÍ ČLÁNKY RUBRIKY V HLEDIŠTI“ href=“http://www.sportbiz.cz/category/top/v-hledisti/“ ui_theme=“start“ icon=““ target=“_blank“] [/sws_button_icon_ui]

Atmosféra v průběhu utkání je typicky americká, stadionem se ozývají spontánní projevy jednotlivých příznivců obou klubů a to bez nějakého kolektivněji organizovaného povzbuzování. Ve chvíli, kdy Yankees prohrávají o pět bodů, se mnozí domácí příznivci vyráží občerstvit. K dostání je široký a rozmanitý sortiment a to především formou fast-foodových restaurací, před nimiž se nevytvoří více jak tříčlenná fronta. Klasický hod-dog zde pořídíte za 6.99 $, pivo (0,33l) za rovných 10 $.

Kolektivní projev nadšení přichází v osmé směně, kdy se za potlesku a hromadného povzbuzování ve stoje podaří domácímu týmu vyrovnat stav utkání. Dobrá nálada a neutichající motivační hesla směrem k Novovi, nadhazovači domácích, vytváří pozitivní atmosféru do konce zápasu.

Po odehrání poslední směny se bez výraznějších komplikací dostávám ke stanici metra, odkud odjíždím prvním spojem do centra města. Yankee Stadium je postaven vedle dálniční komunikace. Kdo nevyužije možnosti hromadné městské dopravy, nemusí mít tedy obavy, že by se stal účastníkem několika kilometrové zácpy v úzkých uličkách Bronxu.

Sportovním nadšencům mohu návštěvu zápasu na Yankee Stadium doporučit. Pokud se tedy budete nacházet v městě New York, rozhodně nenechte se okrást o tuto příležitost.

[sws_blue_box box_size=“640″]Která věc se vám nejvíce líbila a mohla by být inspirací pro ostatní kluby?

  • Práce s velkoplošnou obrazovkou
  • Vysoká úroveň klubové TV
  • Úroveň občerstvení (čistota, šíře sortimentu, kvalita, dostupnost)

 

Co byste pořadatelům nejvíce vytknul?

Bez výraznějších výhrad

Doporučil byste zážitek ze zápasu i svým přátelům: 8/10 (maximum je 10) [/sws_blue_box]

SC

 

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Rakušan

Vojta je sportovním nadšencem. V dorosteneckém věku sbíral úspěchy jako závodní plavec. Jako rekreační sportovec rozvíjí své vytrvalostní schopnosti na dlouhých běžeckých distancích. V současné době se o sport zajímá z pohledu managementu, PR a marketingu.


Nejčtenější

Tagy

Boston Red SoxNew York Yankees

podobné články

Jak se prodává baseball v USA – ukázky i tipy