Otevřít menu Zavřít menu

Choreografie ze sociálních sítí! Juventus využil fanoušky po celém světě

Inspirující kampaní se v minulých měsících prezentoval italský fotbalový klub Juventus Turín. Tým, v jehož managementu působí i Pavel Nedvěd, ještě více posílil vztah mezi klubem a svými mezinárodními fanoušky, když jim umožnil navrhnout stadiónové choreo, jež se jedno z nich následně stalo skutečností.

Týmu Serie A jistě hodně pomohla stavba nové arény, čehož teď využil naplno. Juve vymyslel skvělý způsob jak nepřímo zapojit do utkání na stadionu své fanoušky po celém světě. A nejjednodušším způsobem jsou oblíbené sociální sítě.

Kdo navštívil utkání mezi „Starou dámou“ a milánským Interem, stal se svědkem povedené kartonové choreografie. 12 700 barevných kartonů, které nad hlavu zvedlo přes 25 tisíc diváků a jež připravoval po tři hodiny tým čtyřiceti osob, zaplnilo tribunu protilehlou té hlavní.

Autorem návrhu se stal šestnáctiletý francouzský fanoušek Juventusu Steven Kem. Zajímavé na všem je však způsob, jak právě zmíněný Pařížan dostal tu možnost, aby jeho myšlenka vešla v realitu.

Výběr choreografie byl součástí iniciativy #LoveJU, kdy fanoušci navrhovali choreo pomocí speciální facebookové aplikace. Návrhů se v aplikaci sešlo 3122 a zapojilo se kolem 4 500 registrovných fanoušků, jež tak vyjádřili oddanost a lásku ke svému oblíbenému klubu. Návrhy si zobrazilo téměř 300 tisíc lidí a hlasovalo jich 18 118.

Tímto klub rozšířil i svou kontaktní databázi fanoušků z celého světa. Avšak do zápasu zapojil i uživatele na Twitteru, kdy za pomocí hashtagu #LoveJU mohli fanoušci posílat motivační zprávy, které se následně zobrazily na obrazovce stadionu v Turíně. Tweetů se sešlo úctyhodných 18 a půl tisíce z celého světa.

Choreografie a celá iniciativa obletěla celý zpravodajský svět, navíc domácí zvítězili 3:1. Juventus tak slavil úspěšný večer na všech frontách. Úspěšný není dlouhodobě jen na trávnících, ale i na sociálních sítích, kde v současnosti má na svém facebookovém účtu přes 11 milionů uživatelů.

Juventus si uvědomuje sílu sociálních sítí a snaží se v nich být úspěšný. Touto kampaní aktivoval fanoušky z celého světa, rozšířil kontaktní databázi, prezentoval se magickým choreem na stadionu, zapojil fanoušky do utkání a vše spojil s globálním mediálním zásahem.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

Juventus Turín