Otevřít menu Zavřít menu

Jak udělat z venkovského klubu hvězdu velkoměsta? Sledujme New York Islanders

Už zbývá jen několik málo dní a New York Islanders za sebou budou mít další mizernou sezonu v NHL. Příští bude pro klub po 43 letech poslední na Long Islandu, následovat bude přesun do Brooklynu. S tím bude jistojistě spojen větší či menší rebranding a dost možná  i celková změna positioningu značky, kterou bude velmi zajímavé sledovat.

Zrekapitulujme si současný stav: New York Islanders jsou klubem, který na začátku 80. let vyhrál čtyři Stanley Cupy a od té doby více méně paběrkuje, má dlouhodobě mizernou návštěvnost, v průměru kolem 12 tisíc lidí. Své domácí zápasy hraje ve staré hale uprostřed parkoviště v klidném městě Nassau (což je jakési předměstí New Yorku přirovnatelné třeba ke Klánovicím u Prahy), z Manhattanu se tam dostanete vlakem s jedním přestupem za hodinku.

[sws_blue_box box_size=“630″] NEW YORK ISLANDERS

  • Liga: NHL
  • Konference: Východní konference
  • Divize: Atlantická divize
  • Založení klubu: 6.června 1972
  • Název: New York Islanders 1972-dodnes
  • Stadion: Nassau Veterans Memorial Coliseum o kapacitě 16 234 diváků
  • Město: Uniondale na Long Island blízko New Yorku
  • Barvy: modrá, oranžová a bílá
  • Vlastník: Charles Wang
  • Manažer: Garth Snow
  • Trenér: Jack Capuano
  • Farma: Bridgeport Sound Tigers (AHL), Utah Grizzlies (ECHL)
  • Stanley cup: (4x) – 1980, 1981, 1982, 1983 [/sws_blue_box]

Složení fanoušků Islanders je velmi specifické  – chodí na ně hodně věrných lidí z místní komunity, hodně rodičů s dětmi a hodně hlučných lidí v teplákách, které byste možná označili jako burany. Vstupenky na zápasy NHL se tu většinou dají pořídit za pár dolarů. Lidi v New York City (a vlastně pořádně ani nikde jinde) klub z „Ostrova“ oproti ostatním sportovním klubům se slovy „New York“ v názvu vůbec nezajímá.

O to kontrastnější je prostředí, kam Islanders od sezony 2015/16 míří. Z venkova přímo pod spotlight, do velkoměsta, do Brooklynu, do čtvrti, kterou místní popisují jako hipster, kreativní, mladou, zábavnou, ale také tajemnou. Pod křídla basketbalových a velmi populárních Brooklyn Nets, do Barclays Center.

Změna bude, ale jak velká?

Na první pohled je jasné, že se leccos bude měnit. Už před rokem bylo zveřejněno, že Nets přebírají obchodní činnost Islanders, což zahrnuje i ticketing a marketingovou činnost a oba kluby se tak natěsno propojily (v zápasovém bulletinu obou klubů najdete vyměněnou inzerci, stejně jako suvenýry ve fanshopech). Ostatně právě Nets jsou zářným příkladem toho, jak svůj brand kompletně (a úspěšně) transformovat. Když hráli v roce 2012 v New Jersey, neštěkl po nich pes, teď je na ně hrdá půlka New Yorku a lidi s jejich kšiltovkami potkáváte i v pražském metru.

P1030566

Je otázkou, nakolik se chtějí Islanders vydat jejich cestou „kašleme na to, co bylo, začínáme odznova“. Zdá se, že jasno nemají ani uvnitř organizace. Zatímco majitel Ostrovanů Charles Wang hlásá, že chce zachovat barvy i název klubu (70% z 5 tisíc permanentkářů klubu prý bude svůj tým aktivně sledovat i po přesunu), Brett Yormark z managementu Barlays Center/Nets naznačuje, že by rád hokejový klub více připoutal k sobě. „Černá a bílá jsou novou poznávací značkou Brooklynu, potřebujeme nový klub představit místním fanouškům. Myslím, že naše představy se musí sejít někde na půli cesty.“

Kdo jim tedy bude fandit?

isl3

Podle neoficiálních zdrojů vyšla z výsledků focus group jako jedna z možných variant modro-bílá kombinace nového brandu, jemuž  se blíží i dres a logo, které Islanders poprvé použili při letošním zápase Stadium Series a které plánují používat i příští sezonu. Písmena NY a hokejkou omotanou čtyřmi páskami (za 4 Stanley Cupy) jsou vyňaty ze standardního loga Islanders.

Kdo tedy vlastně bude na nové Islanders chodit? Bývalí fanoušci z Long Islandu, fanoušci Nets, lidé z Brooklynu (který nemá hokejovou tradici), zhrzení fanoušci Rangers? Pravděpodobně ti všichni, jen těžko odhadnout, v jakém poměru.

Již od léta tak bude velmi zajímavé živě sledovat veškeré aktivity Islanders a Nets směrem k hodně rozmanitému spektru potenciálních fanoušků, ale i to, jak budeme dnes ušmudlanou vesnickou značku Islanders vnímat třeba za rok.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Tadeáš Drahorád

Tadeáš je od dětství sportovním fanouškem, a to zejména severoamerických profesionálních soutěží. Vedle sportovních výkonů ho zajímá spíše byznys a marketing. Má za sebou pětiletou redaktorsky-editorskou kariéru v Hospodářských novinách i několik realizovaných marketingových projektů.


Nejčtenější

Tagy

BarclaysNew York IslandersNew York NetsNHL

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.