Otevřít menu Zavřít menu

Stane se z Opening Day státní svátek? Budweiser posiluje svou hodnotu u fanoušků.

Výrazným znamením mají Američané a sportovní příznivci baseballu označené datum 31.3 2014. Právě na tento den v tomto roce připadl tzv. Opening Day, tedy oficiální zahájení sezóny MLB v Severní Americe. Této tradice se snaží využít výrobce piva Budweiser pro posílení image své značky u fanoušků baseballu, kdy iniciuje petici za prohlášení zmíněného dne státním svátkem.

Samotná sezóna MLB však již odstartovala o týden dříve v rámci exportu MLB mimo kontinent Severní Ameriky. Díky Opening Series se MLB snaží baseball více globalizovat a dostat jej do zemí, kde není tím nejrozšířenějším sportem, ačkoliv je v daných zemích jeho potenciál velký.

Právě tak tomu je i v Austrálii, kde MLB odstartovala utkáním Los Angels Dodgers proti Arizona Diamondbacks a z výhry 3:1 se radovali prvně jmenovaní. Na Sydney Cricket Ground byla možnost ukázat baseball kolem 40 tisíc sportovních příznivců, jež sledují u protinožců zejména fotbal, kriket či ragby.

Major League Baseball nevyváží svůj produkt poprvé. Předchůdci letošní series se konali v Japonsku (2000, 2004, 2008, 2012), Mexiku (1999) či Puerto Ricu (2001). Logisticky tyto akce nejsou ničím jednoduchým a také hráči nejsou z časových posunů nejspokojenější, avšak pro celosvětový rozvoj baseballu se jedná o skvělou příležitost a také zajímavou tradici.

Zmíněné zahajovací utkání se bohužel skrze časový posun hrálo, zatímco většina fanoušků v Severní Americe spala. Proto očekávanější událostí je pro Američany již zmíněný Opening Day s předehrou ve formě Opening Night, kdy se proti sobě postaví LA Dodgers a San Diego Padres.

Zájmu o Opening Day u fanoušků se rozhodl využít výrobce piva Budweiser, který v kooperaci se Síní slávy MLB připravil petici za prohlášení daného dne státním svátkem. Cílem kampaně na speciální microsite je získat 100 tisíc podpisů, které jsou minimální hranicí, aby se požadavkem začala administrativa Spojených států zabývat a mohl ji třeba i prezident Obama odsouhlasit.

Již nyní je tento den neoficiálním dnem dovolené. Více než 1.3 milionu lidí se dne účastní aktivně a další miliony se o tuto událost také úzce zajímají. Že se jedná o více než jen začátek sezóny, že den je oslavou příchodu jara, návratem americké národní zábavy a tradicí, právě tohle hlásala 30ti denní road-show na podporu zmíněné petice.

V několika videích tuto petici podpořili i bývalé legendy MLB a aktivně se k petici, kterou mohou podepsat pouze občané starší 21 let, hlásí i Fox Sports, Lousville Slugger či pochopitelně samotná MLB. Kampaň naleznete na mnoha kanálech, mimo jiné i na ESPN či MLB.com.

 

Baseball, pivo a státní svátek, co více by si Američané mohli přát, proto také se bude čerstvé pivo servírovat na všech ball parcích MLB.

V podání Budweiseru se nejedná o první aktivitu podobného formátu. Již dříve zde byla snaha o stanovení dne po SuperBowlu za den volna či státní svátek, jelikož zmíněný den je spíše dnem, kdy se fanoušci zotavují po dni plného výborného jídla a pití. Stejně tak, jak nejdeme do práce po Štědrém dnu či Silvestru, by měl být den volna i po finále NFL. Stejně následující den všichni v práci jen koukáme na proběhlé reklamy a komentujeme výkony. To vše hlásala kampaň v minulosti.

Ať už bude petice úspěšná či nikoliv (100 tisíc podpisů se podařilo získat s předstihem), jedná se o výbornou aktivaci Budweiseru, kdy touto aktivou upevňuje image a goodwill u fanoušků. Stejně tak tento den bude tučným písmem označen v kalendáři dále.

Mimo jiné další zajímavou akci týkající se MLB bude 15. červenec, kdy Target Field v Mineapolis, domácí stánek Minnesoty Twins, bude hostit 85. All Star Game. Celá MLB skončí 28. září.

A co vy, budete sledovat zámořský baseball?

 

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

BudweiserESPNFOX SportsMajor League BaseballOpening DayOpening Series

podobné články

Souboje v rámci odvětví. Ambush kolem MS v Brazílii

4 výjimečné sportovní virály

Zprávy ze světa sportovního byznysu: FIFA a MS ve fotbale, UEFA a...

Trendy ve sportovním marketingu v roce 2012


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.