Otevřít menu Zavřít menu

Z návštěvníků se stanou tváře olympijských her v Sochi

Biz

400 dělníkům trvalo 14 let, než dokončili v Americe Národní památník Mount Rushmore. Tváře 4 významných amerických prezidentů se staly jedním ze symbolů Spojených států. O něco podobného se nyní pokusí v ruském Sochi, avšak tváře nebudou čtyři, nýbrž tři a jelikož jsme v digitálním věku, tak do žulového skalního masivu se také kutat nebude. Ale čí budou ty tři tváře? Třeba právě vaše!

Tato analogie se známou turistickou destinací se nabízí při seznámení se s plány olympijského parku, kde má vyrůst v průčelí vstupu do něj obrovská umělecká instalace „MegaFaces“ z dílny designera Asifa Khana, který například ztvárnil již na olympiádě v Londýně Coca-Cola Beatbox pavilon.

MegaFaces by měla být jakási 3D fasáda pavilónu v olympijském parku. A díky kinetické a interaktivní struktuře tohoto díla by ze stěny měly vystoupit tváře návštěvníků olympijských her ve zmíněných třech dimenzích.

Motto nebo cíl je jasný. Aby se z návštěvníků staly tváře olympiády. Tyto tři tváře se budou vždy po 20 vteřinách měnit a je tak možné, že takových tváří bude v Sochi viděno až 170 tisíc.

Tváře by mělo tvořit 10 tisíc teleskopických válců vybavených osvětlením a pokrytých speciální tkaninou. Každá ze tří plastik bude 8 metrů vysoká a 6 metrů široká.

Vytvoření digitálního podkladu by mělo zabrat kolem jedné minuty na základě pořízení 5 snímků z různých pohledů, pořízených ve speciálních fotografických buňkách po celém areálu.

Navíc jelikož se jedná o pavilón národního partnera olympiády a celý tento projekt je pod zadáním ruské telekomunikační společnosti MegaFon, budou si své 3D tváře vytvořit i ostatní příznivci, jež nebudou mít tu možnost park navštívit. Tato možnost jim bude zprostředkována v maloobchodní síti prodejen MegaFon, kde budou fotobudky taktéž umístěny.

Návštěvníci se také díky webovým stránkám budou moci podívat, kdy bude jejich tvář na stěnách pavilonu, či si stáhnout a následně na sociálních sítích sdílet video z tvorby a následného tvárnění jejich tváře.

Po skončení olympijských her by se celá umělecká instalace s největší pravděpodobností viděna i v Moskvě a možná i na ostatních místech světa, jelikož autor nevyvrací ani použití tohoto systému v rámci dalších aktivit.

Až samotná olympiáda ukáže, nakolik tato aktivita bude zdařilá a jaký skutečný dosah bude mít. Již teď ale můžeme říci, že propojení designu s interaktivními možnostmi, včetně zapojení sportovních fanoušků, je ideální cestou, jak dosáhnout dobrých čísel v případech aktivace partnerství.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

MegaFonOlympic GamesSochi

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.