Otevřít menu Zavřít menu

Barcelona představila během své tour v Bangkoku všechny své hvězdy

Posledním velkoklubem, který toto léto zavítal do Thajska, byla španělská Barcelona. Ta navštívila thajskou metropoli poprvé po dlouhých 11 letech. Barcelona přicestovala do Thajska na pozvání svého regionálního partnera Thai Beverage (výrobce alkoholických i nealkoholických nápojů v Thajsku), respektive její pivní značky Chang.

Termín návštěvy  5. 8. – 8. 8. 2013 (3 dny)
Odehrané utkání  7. srpna 2013, FC Barcelona – National team of Thailand 7:1

 

Pozvání Barcelony ze strany Changu právě v tomto období přitom rozhodně nebylo náhodné a je možné jej chápat v kontextu konkurenčního boje se značkou Singha. Pokud Singha v letošním roce přivedla do Thajska Chelsea a Manchester United, Chang v žádném případě nechtěl zůstat pozadu.

Barcelona se i vzhledem ke své vlastnické struktuře v minulosti orientovala především na země Arabského poloostrova, ze kterých pochází řada významných globálních i regionálních partnerů klubu. V rámci Thajska má Barcelona uzavřeno partnerství právě jen se značkou Chang, avšak další partneři mohou brzy následovat. Aktuální thajskou tour Barcelony sponzorovaly i značky Honda a  Sponsor (izotonický nápoj, jehož výrobcem je thajský Red Bull).

Barcelona strávila v Bangkoku v podstatě stejný čas jako Manchester United, tedy tři dny. Do thajské metropole dorazila v pondělí odpoledne po předchozí návštěvě Izraele a Palestiny neoficiálně pojmenované jako „Peace Tour“. Zápas s Thajským národním týmem odehrála ve středu večer a ve čtvrtek ráno již zamířila do sousední Malajsie, kde asijskou tour zakončila.

I španělský velkoklub byl v průběhu letní přípravy nucen vyměnit trenéra, v tomto případě však jednoznačně nedobrovolně. Tita Vilanovu, který se vzdal ze zdravotních důvodů trenérského postu,  v klubu nahradil Gerardo Martino. Stalo se tak jen několik dní před barcelonskou zahraniční misí.

2

Barcelona přivezla do Bangkoku všechny své hvězdy včetně Messiho i nové akvizice Brazilce Neymara, v tomto ohledu jí tedy nelze nic vytknout. Horší to však bylo, alespoň ze začátku, z pohledu interakce s fanoušky. Ti měli jen značně omezenou příležitost vidět své idoly na letišti těsně po přistání či následně před hotelem Okura, kde probíhala úvodní tisková konkurence klubu za účasti hráčů Piqueho a Iniesty. Po ní se hráči přesunuli na první bangkokský trénink na stadionu Thai Army (klub thajské premier league, jehož sponzorem je rovněž značka Chang).

Ranním tréninkem pak začal i druhý den návštěvy Barcelony v Thajsku, po kterém následoval společný charitativní event Barcelony a UNICEF (globálního partnera klubu) v týmovém hotelu. Legendy klubu Lionel Messi a Jose Manuel Pintu se zde potkali s thajskými dětmi a sportovci s mentálním hendikepem. Cílem iniciativy bylo upozornit na pozitivní aspekty začlenění mentálně i pohybově hendikepovaných jedinců do společnosti prostřednictvím sportu.

Souběžně pak probíhal druhý event v obchodním domě Siam Paragon, tentokráte ve spolupráci s globálním partnerem Barcelony společností Nike. Z barcelonského týmu se ho zúčastnili Neymar, Piqué, Adriano a Alexis. Hráči během zhruba jedné hodiny propagovali nové produkty značky Nike, předvedli své technické dovednosti s míčem, a dokonce se stihli zapojit i do natáčení nového reklamního spotu na sportovní vybavení.

barca1

Večer proběhl společný trénink týmu na národním stadionu Rajamangala, který přilákal více než 15 tisíc fanoušků klubu. Převážně se jednalo o fanoušky, kteří měli zakoupeny vstupenky na utkání, a dále zástupce partnerů klubu. Bohužel se tedy v tomto případě nejednalo o volně přístupný trénink.

Středa pak již patřila samotnému utkání proti thajskému národnímu výběru. Z pohledu předvedené hry se skutečně jednalo o vrchol všech čtyř návštěv evropských fotbalových klubů v Thajsku. Hráči Barcelony předvedli svůj obvyklý koncert a svého soupeře krutě deklasovali výsledkem 7:1, když zazářili především Pedro (3 góly v utkání) a Messi (dvě trefy). Prvním gólem v novém působišti se uvedl i Neymar.

Servis pro fanoušky v thajském jazyce bychom u Barcelony hledali marně, což však není natolik překvapující ve srovnání s Manchesterem United. Hlavní pozornost klubu se ubírá jiným směrem, než do jihovýchodní Asie, tedy alespoň prozatím.

Přestože tedy hráči Barcelony strávili v Bangkoku jen necelé tři dny, stihli toho během svého pobytu poměrně hodně. Jen je trochu škoda jejich přílišné uzavřenosti směrem k thajským fanouškům.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Petr Veselý

Petr je absolventem sportovního managementu na UK FTVS a zároveň také VŠE. Od dětství ho zajímají takřka všechny sporty, aktivně se věnuje fotbalu, tenisu, badmintonu a především florbalu, ve kterém odehrál několik sezon na nejvyšší úrovni. Za svoje největší sportovní úspěchy považuje účast na Akademickém MS ve florbale 2006 ve švýcarském Bernu a třetí místo ve Fortuna extralize (sezona 2009/10) s týmem Billy Boy Mladá Boleslav. Sportovnímu marketingu se začal naplno věnovat v rámci Pražského fotbalového svazu, kde působil více než dva roky. Od dubna letošního roku pak žije v thajském Bangkoku, kde mimo jiných aktivit spolupracuje s marketingovou agenturou 9Active reprezentující v Thajsku řadu evropských fotbalových velkoklubů v čele s anglickým FC Liverpool.


Nejčtenější

Tagy

FC Barcelona

podobné články

Dobývání asijského kontinentu evropskými velkokluby

V hledišti – Vyprodané el Clásico na Camp Nou

Úvod do sportovního CRM včetně inspirace z FC Barcelona

Trendy ve sportovním marketingu v roce 2012


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.