Otevřít menu Zavřít menu

Liverpool na asijské tour pomáhal a představil nové partnery

Třetím klubem z anglické Premier League, který letos v létě navštívil hlavní thajskou metropoli, byl FC Liverpool. Historicky patří Liverpool společně s Manchesterem United k nejoblíbenějším klubům v Thajsku, v posledních letech však jejich popularita trochu poklesla, což je dáno především nedostatkem větších úspěchů v posledních sezónách.

Termín návštěvy  25. 7. – 29. 7. 2013 (5 dní)
Odehrané utkání  28. Července 2013, FC Liverpool – National team of Thailand 3:0

Lidé prostě milují vítěze, to platí i v jihovýchodní Asii. Proto především mladí fanoušci mají v současnosti jiné idoly, například hráče Chelsea a Manchesteru United, Barcelony, Realu Madrid či Bayernu Mnichov. Liverpool však v Thajsku nepopiratelně disponuje širokou základnou fanoušků ve věkovém rozmezí 25 – 45 let, kteří začali klubu fandit v dřívějších úspěšnějších érách.

Liverpool přiletěl do Thajska zakončit svou asijskou tour po předchozích zastávkách v Indonésii a Austrálii. Celá tour byla organizována ve spolupráci s hlavním partnerem klubu, bankou Standard Chartered. Pokud bylo v případě Manchesteru United téma číslo jedna jejich návštěvy budoucnost Wayna Rooneyho v klubu, stejný scénář se opakoval i v případě Liverpoolu, jen byl tentokráte v hlavní roli Louis Suarez, který několikrát prohlásil, že není v klubu spokojený a chce z Anglie odejít.

1

V případě Suareze se ještě jednalo o dozvuky předcházející sezony, na jejímž konci vyfasoval za kousnutí Branislava Ivanoviče z Chelsea 10-ti zápasový distanc, který se mu částečně přenesl do následující sezony. Druhé často skloňované téma během pobytu v Thajsku bylo, zda se Liverpoolu v nadcházející sezoně konečně podaří vrátit na výsluní po předchozích hubených letech.

Liverpool dorazil do Bangkoku se všemi hlavními hvězdami týmu v čele se Stevenem Gerrardem, Kolo Tourem, Coutinhem či novou posilou mezi tyčemi Simonem Mignoletem. Jediná absentující velká hvězda byl útočník Daniel Sturrage, který se zranil v přátelském utkání anglické reprezentace těsně před začátkem asijské tour.

Reds přiletěli do Bangkoku ve čtvrtek v pozdních večerních hodinách, v pátek dopoledne pak vedly první kroky jejich zástupců, stejně jako v případě všech ostatních klubů, do Siraraj Hospital vzdát holt thajskému královskému páru. Stevena Gerrarda, u fanoušků s přehledem nejpopulárnějšího hráče týmu, doprovodili do nemocnice generální manažer Reds Brendan Rogers a výkonný ředitel klubu Ian Ayre. Následovala úvodní tisková konference klubu v hotelu Athenee Plaza opět za účasti Brendana Rogerse a Iana Ayre. Kapitán Steve Gerrard se na tiskové konferenci tentokrát neobjevil.

Kromě trénování zvládli Reds během své thajské návštěvy realizovat hned několik kratších tréninkových kempů v rámci LFC Foundation (Nadace FC Liverpool). Jeden z nich byl pod vedením fotbalových legend Liverpoolu Robbie Fowlera a Iana Rushe uspořádán pro zhruba 50 dětí mimo Bangkok, ve městě Suphanburi (cca 100 km z Bangkoku). Sám Robbie Fowler má s thajským fotbalovým prostředím bohaté zkušenosti, jelikož v sezoně 2011/12 působil jako hráč a následně i jako trenér předního thajského klubu Muangthong United.

2

Další fotbalový kemp byl uspořádán v Bangkok Christian College ve spolupráci s partnerem CSC Sports, distributora sportovního oblečení Warrior (rovněž jeden z partnerů klubu) v Thajsku. Mimo klasické fotbalové kempy Liverpool během své návštěvy v Thajsku oznámil i uzavření nového charitativního partnerství s Bangkok Blind School, první školou pro zrakově postižené děti svého druhu v Thajsku.

Liverpool se tím aktivně zapojil do globálního projektu svého generálního partnera Standard Chartered s názvem „Seeing is believeing“, zaměřeného na pomoc dětem se zrakovým postižením. Kromě vedení speciálních fotbalových programů pro děti se klub zavázal pomáhat na poli fund-raisingu prostřednictvím aukcí podepsaných dresů hráčů a nejrůznějších propagačních předmětů klubu. Steven Gerrard s dalšími vybranými hráči včetně slovenského reprezentanta Martina Škrtela dále absolvovali autogramiádu v obchodním centru Central World ku příležitosti představení nové bankovní karty Standard Chartered pro fanoušky klubu v Thajsku.

V rámci přátelského utkání proti thajskému národnímu týmu Liverpool navázal na svá předchozí vítězství v rámci asijské tour. Hráči předvedli kvalitní výkon, když svého soupeře přehráli jednoznačně 3:0 (skórovali Coutinho, Aspas a Gerrard) před návštěvou takřka 60 tisíc fanoušků.

Ta by přitom mohla být ještě vyšší, kdyby to největší thajský fotbalový stadion umožňoval, vždyť v australském Melbourne hráči Liverpoolu hráli dokonce před více než devadesáti tisíci fanoušky. Pro úplnost dodejme, že Thajský národní výběr byl složen především z hráčů do 23 let, kteří měli zápas naordinován jako „přípravu“ na Jihoasijské hry pořádané koncem roku v Barmě.

Liverpool se těsně před svou návštěvou i v rámci jejího průběhu snažil navázat co nejužší vztah se svými thajskými fanoušky. Několik týdnů před příletem klub představil lokalizaci oficiálních webových stránek do Thajštiny. Mimo to klub nově disponuje i thajskou verzí Facebooku a Twitteru, kdy je veškeré zpravodajství přebíráno a překládáno do thajštiny přímo v Bangkoku, což umožňuje pružně přizpůsobovat obsah místním poměrům. Dále Reds pro fanoušky připravili i speciální webovou prezentaci zaměřenou čistě jen na asijskou tour.

2

Z komerčního hlediska je možno letošní tour FC Liverpool ohodnotit rovněž jako velmi úspěšnou. Reds v rámci regionálního partnerství již několik sezón spolupracují s výrobcem motocyklů Honda (tato společnost je rovněž regionálním partnerem Manchesteru United) a společností 3K Battery (výrobcem různých typů baterií do aut i motocyklů).

Před aktuální sezónou pak došlo k představení dalších partnerů klubu – Mono Group (společnost vyvíjející aplikace do smartphonů a dalších zařízení) a CRC Sports (výrobce sportovního oblečení pro volný čas), v rámci jejichž spolupráce je plánováno otevření oficiálních Fan shopů klubu v Thajsku a následně ve Vietnamu. Oficiální představení dalších partnerů v Thajsku v návaznosti na letošní tour se ještě chystá.

Liverpool se dozajista poučil z předchozí návštěvy Thajska v létě 2009, kdy byl místními fanoušky i médii kritizován za malou otevřenost směrem k veřejnosti. Letošní návštěva byla pojata více kontaktně, k čemuž stejně jako v případě Chelsea přispěla i lokalizace webových stránek, facebookového profilu a twitteru do Thajštiny. Velmi pozitivní ohlasy pak v Thajsku sklidilo zapojení Liverpoolu do CSR iniciativy „Seeing to believeing“ generálního partnera klubu, banky Standard Chartered.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Petr Veselý

Petr je absolventem sportovního managementu na UK FTVS a zároveň také VŠE. Od dětství ho zajímají takřka všechny sporty, aktivně se věnuje fotbalu, tenisu, badmintonu a především florbalu, ve kterém odehrál několik sezon na nejvyšší úrovni. Za svoje největší sportovní úspěchy považuje účast na Akademickém MS ve florbale 2006 ve švýcarském Bernu a třetí místo ve Fortuna extralize (sezona 2009/10) s týmem Billy Boy Mladá Boleslav. Sportovnímu marketingu se začal naplno věnovat v rámci Pražského fotbalového svazu, kde působil více než dva roky. Od dubna letošního roku pak žije v thajském Bangkoku, kde mimo jiných aktivit spolupracuje s marketingovou agenturou 9Active reprezentující v Thajsku řadu evropských fotbalových velkoklubů v čele s anglickým FC Liverpool.


Nejčtenější

Tagy

Liverpool FCStandard Chartered

podobné články

Když za vás o ceny střílí hráči Liverpoolu či stroj

Nejdražší fotbalové dresy světa


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.