Otevřít menu Zavřít menu

Sympatické působení Chelsea během asijské tour

Zatímco Manchester United moc dobrý dojem během svého thajského turné nezanechal, Chelsea již během své návštěvy působila na partnery a fanoušky sympatickým dojmem. V pořadí druhý klub z anglické Premier league zavítal do Thajska rovněž na pozvání Singha Corpration a nyní se podívejme jak vypadal pobyt londýnského celku v Bangkoku.

Hráči i představitelé klubu dorazili do Bangkoku den před utkáním svého rivala z Manchesteru, na krátkou chvíli se tak oba anglické velkokluby v thajské metropoli potkaly.

Termín návštěvy  12. 7. – 18. 7. 2013 (7 dní)
Odehrané utkání  17. Července 2013, Chelsea FC – Singha All-stars team 1:0

I Chelsea před začátkem nového soutěžního ročníku vyměnila trenéra, když se k týmu vrátil charizmatický José Mourinho. Přátelské utkání proti Singha All-stars tak pro něj představovalo obnovenou premiéru ve svém oblíbeném klubu. Fanoušci pak byli právem zvědaví, jak Chelsea svou bangkokskou misi pojme, zvláště po končící nepříliš povedené návštěvě Manchesteru United.

Motto Blues pro letošní asijské turné znělo „Here to play, here to stay“ a mělo vyjadřovat větší angažovanost hráčů i celého organizačního týmu směrem k fanouškům. Tento záměr se Chelsea vcelku dařilo plnit, a to i díky takřka celému jednomu týdnu strávenému v Bangkoku. Hráči Blues působili během thajského turné mnohem uvolněnějším dojmem, otevřeně se bavili s novináři, pózovali před aparáty fotografů i fanoušků, s úsměvem rozdávali podpisy.

2

Naprosto odlišná atmosféra panovala i na úvodní tiskové konferenci Chelsea v hotelu Shangri La, kdy José Mourinho s Petrem Čechem několikrát rozesmáli svými odpověďmi přítomné novináře. Blues sice v Thajsku rovněž chyběla řada hvězd jako Juan Mata, Fernando Torres, Obi Mikel, Oskar či David Luiz, kteří dostali od trenéra volno po náročném Poháru Konfederace, o těchto absencích se však od začátku vědělo a fanoušci byli na druhou stranu zvědaví, jak se povede novým posilám klubu v čele s Lomelem Lukakem (nyní na hostování v Evertonu).

První kroky hráčů i trenéra Chelsea po příletu vedly, stejně tak jako v případě Manchesteru United, do nemocnice Siriraj za thajským královským párem.

3

Chelsea se však především přijela do Bangkoku připravovat na novou sezonu, hráči tak v rámci celého týdne absolvovali ostrý tréninkový kemp pod vedením José Mourinha. Ten byl samozřejmě prokládán řadou dalších aktivit směrem k fanouškům, novinářům i sponzorům, avšak to nic nemění na tom, že hráči Chelsea toho v Bangkoku v porovnání s ostatními kluby natrénovali s přehledem nejvíce.

Velká většina tréninkových dávek byla navíc volně přístupná pro veřejnost. Vybraní hráči v čele s kapitánem Johnem Terrym se dále po boku zkušených anglických trenérů aktivně podíleli v rámci celého týdne na vedení tréninku ve fotbalové škole Chelsea, kterou klub v Bangkoku otevřel v červenci minulého roku.

Trenéři Chelsea Foundation rovněž navštívili fotbalovou školu Praya Prasert, která je vedena charitativní organizací Right to Play. Ve spolupráci se stejnou organizací zástupci Chelsea dále předali použité dresy hráčů i fanoušků z UK barmským dětem z uprchlického tábora v provincii Kanchanaburi.

Samotné utkání proti Singha All-Stars týmu pak Chelsea pojala mnohem zodpovědněji, než její rival z Manchesteru. Trenér Mourinho do zápasu nominoval všechny hvězdy týmu, které měl k dispozici, až na Franka Lamparda, který se zranil na předzápasové rozcvičce. Přestože Chelsea vyhrála jen 1:0 penaltovým gólem Lukaka z prvního poločasu, rozdíl v její hře oproti předcházejícímu duelu Manchesteru se stejným soupeřem byl markantní.

Beze jména

Chelsea celému utkání jasně dominovala, hrála v tempu a s mnohem větším nasazením. Zajímavostí rovněž bylo, že hráči Chelsea nastoupili do zápasu v dresech nesoucí jejich jména napsaná v thajském jazyce (dresy s Thajskými jmenovkami nesli i hráči Manchesteru United), které budou v Thajsku nově prodávány prostřednictvím oficiálního klubového fan shopu.

Tím se dostáváme k dalšímu podstatnému aspektu, který ovlivňuje vnímání Chelsea v Thajsku a vysvětluje růst její popularity v posledních letech. Klub již od své předchozí návštěvy země v roce 2011 disponuje oficiální webovou prezentací v thajském jazyce a kromě ní je dále v provozu i lokalizovaná verze Facebooku a Twitteru. Pro účely tour byla vytvořena i speciální samostatná část webu přinášející čerstvé novinky z pobytu klubu v jihovýchodní Asii.

Servis pro fanoušky v jejich rodném jazyce je v Thajsku obzvlášť důležitý, jelikož značná část populace zde stále neumí anglicky. To platí dvojnásob v nepříliš turisticky navštěvované severovýchodní části země (Isaanu), která svou rozlohou a počtem obyvatel představuje významný podíl thajského trhu.

Z komerčního hlediska má Chelsea v Thajsku bezesporu ohromný potenciál, který se navíc v poslední době vytrvale zvyšuje. Klub sbírá úspěchy na domácí i evropské fotbalové scéně a aktivně se zapojuje do dobročinných projektů na podporu thajské mládeže, čímž získává další plusové body navíc.

4

I díky tomu Chelsea před začátkem sezony 2013/14 uzavřela nové tříleté regionální partnerství s výrobcem pneumatik Nitto Tire. Dále rovněž pokračuje spolupráce s thajským pivovarem Singha. Významně se ve spojení s Chelsea v Thajsku prezentuje rovněž korejský výrobce elektroniky Samsung.

Ačkoliv popularita Chelsea v Thajsku v současnosti pravděpodobně ještě nedosahuje úrovně Manchesteru United či FC Liverpool, blues v Bangkoku zanechali sympatický dojem. Delší čas strávený v Thajsku, profesionální přístup hráčů k zápasu, aktivní zapojení hlavních hvězd týmu do interakce s fanoušky či thajská verze oficiálních webových stránek klubu – to jsou pozitiva, která thajští fanoušci vděčně ocení.

Přístup a vystupování hráčů Chelsea pak musel být dozajista sympatický i thajskému partnerovi klubu pivovaru Singha, který návštěvu klubu v rámci svých narozenin financoval a propagoval mottem „Two lions, one pride“. Až se bude v příštím období rozhodovat o podpisu nových partnerských smluv, může být rozdílná zkušenost představitelů Singha Corporation s přístupem obou „jejich“ klubů pomyslným jazýčkem na vahách.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Petr Veselý

Petr je absolventem sportovního managementu na UK FTVS a zároveň také VŠE. Od dětství ho zajímají takřka všechny sporty, aktivně se věnuje fotbalu, tenisu, badmintonu a především florbalu, ve kterém odehrál několik sezon na nejvyšší úrovni. Za svoje největší sportovní úspěchy považuje účast na Akademickém MS ve florbale 2006 ve švýcarském Bernu a třetí místo ve Fortuna extralize (sezona 2009/10) s týmem Billy Boy Mladá Boleslav. Sportovnímu marketingu se začal naplno věnovat v rámci Pražského fotbalového svazu, kde působil více než dva roky. Od dubna letošního roku pak žije v thajském Bangkoku, kde mimo jiných aktivit spolupracuje s marketingovou agenturou 9Active reprezentující v Thajsku řadu evropských fotbalových velkoklubů v čele s anglickým FC Liverpool.


Nejčtenější

Tagy


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.