Otevřít menu Zavřít menu

Major League Baseball se „postavila“ rakovině

Sportovci, sportovní kluby či celé sportovní soutěže již nemyslí pouze na výkony a diváky. Velice často se setkáváme, kde zmíněné subjekty pomocí sportu pomáhají těm, jež pomoci potřebují nejvíce. Major League Baseball je již delší dobu partnerem projektu „Stand Up to Cancer“ a zejména počin během čtvrtého utkání Světové série jistě nikoho nenechal klidným.

Zatímco u nás se Gambrinus liga pomocí svého projektu „Zelený život“ snaží upozornit na společenskou odpovědnost a ukázat charitativní projekty, v zámoří se více zaměřili na nemoc, které mění životy čím dál více lidí, rakovinu.

NHL již od roku 1998 využívá publicity a financí hokeje pro svou iniciativu Hockey Fights Cancer. Podpořit program mohou i fanoušci nejsledovanější hokejové soutěže světa díky nákupu speciálního merchandisingu, jako jsou čepice, trička, náramky a jiné předměty.

V NBA v rámci kampaně Block Out Cancer putují na konto organizace bojující s rakovinou u dětí peníze na základě zblokovaných míčů.  NFL se zase v říjnu kvůli kampani „A Crucial Catch“ zbarví do růžova na podporu boje s rakovinou prsu.

2

Růžovou na sobě v nejrůznějších formách mají všichni. Hráči, rozhodčí, trenéři či fanoušci, ti všichni tímto gestem pomáhají upozornit na důležitost boje s rakovinou. National Football League jde až do takových detailů, že růžový je dokonce i herní míč či mince rozhodčího.

Úspěch kampaně NFL je vyjádřen zejména v příjmech z prodeje merchandisingu a výtěžku aukcí, který stejně jako v případě NHL putuje celý na konta organizací zabývajících se tímto těžkým onemocněním u žen.

V poslední době o sobě dala v tématu rakoviny nejvíce vědět Major League Baseball, jež je již delší dobu partnerem charitativního projektu „Stand Up to Cancer“. Tato informační kampaň se snaží upozornit, že rakovina se týká každého z nás. Buď přímo či někoho v našem okolí.

Právě toto poselství vyslalo MLB do světa během šesté směny čtvrtého utkání World Series mezi Red Socks a Cardinals na Busch Stadium v St Louis.

Hráči, trenéři, rozhodčí, fanoušci, sponzoři, kameramani či televizní komentátoři. Ti všichni společně povstali a v rukách drželi list s nápisem: „I STAND FOR ….“ se jménem člověka z jejich blízkosti, kterého rakovina zasáhla.

Mezi jmény se tak objevili rodiče či kamarádi a nebo také manželka jednoho z hráčů, které rakovina zasáhla do života. Všichni v MLB se tak spojili a v emotivním okamžiku ukázali světu, že rakovina se dotýká opravdu každého.

Program SU2C, u jehož vzniku roku 2008 MLB byla a finančně podpořila týmy vědců hledající způsoby boje s touto nemocí, podpořil i jeden z partnerů americké basebalové soutěže, MasterCard.  V rámci kampaně „Dig In & Do Good“ darovalo na konto Stand Up to Cancer 4 miliony amerických dolarů.

Během tohoto čtvrtého utkání Světové série měla taktéž svou premiéru aplikace SU2C, která umožňuje uživatelům vytvářet vlastní fotografické portréty a ukázat světu díky sdílení těchto koláží, že stojí v boji proti rakovině.

Sportovní ligy a sportovní kluby ovlivňují mnoho lidí a je jen dobře, že kampaně zámořských soutěží ukazují, jak popularity a sledovanosti těchto lig využít také ku prospěchu nerovných bojů se zákeřnými nemocemi.

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

Major League BaseballNBANFLNHLStand Up to Cancer

podobné články

Stane se z Opening Day státní svátek? Budweiser posiluje svou...

3 ukázky aplikací ligových soutěží v chytrých telefonech či TV


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.