Otevřít menu Zavřít menu

Strategické pronikání Carlsbergu do anglického fotbalového prostředí

Když Carlsberg podepsal v lednu tohoto roku tříletou smlouvu s Premier League, fanoušci se mohli již těšit na start nové sezóny 2013/14. Právě od jejího výkopu se stal Carlsberg oficiálním pivem jedné z nejkvalitnější a nejoblíbenější fotbalové ligy na světě.

A proč se fanoušci měli těšit? Z několika článků na SportBizu či příspěvků na Facebooku jste se již mohli dočíst o zajímavých aktivacích, které Carlsberg realizoval. A nejinak tomu muselo být v případě nově vytvořeného partnerství, kdy dánská značka piva nahradila na zmíněné pozici Budweiser, jenž byl spjat s anglickou ligou do roku 2010.

Carlsberg není žádným nováčkem na fotbalové scéně. Fanoušci si vybaví pivo vyráběné v Kodani například ve spojitosti s národním dánským týmem, kdy byl roku 1970 prvním komerčním partnerem či ve spojitosti s dánskou národní ligou. V roce 1990 patřil mezi partnery mistrovství světa a v letech 2003 a 2004 Ligy mistrů.

P1070361

Postupně však Carlberg tíhne k britským ostrovům, kde co se týká fotbalových klubů, tak ve svém portfoliu má Carlsberg například Arsenal, Liverpool či Tottenham Hotspur. A navíc od roku 2011 je Carlsberg oficiálním pivem reprezentace Albionu, kdy si jistě vzpomenete na Carlsberg Fan Academy.

Postupně tak Carlsberg dokráčel k Premier League a podmanil si to nejcennější, co v Anglii fotbal nabízí. A byl by hřích tohoto partnerství nevyužít naplno. Proto si nyní ukážeme pár aktivit, které již Carlsberg v prvních měsících partnerství stihl.

Ultimate Football Bar

Stejně jako Premier League zažila svůj výkop, stejně tak musel Carlsberg vykopnout své partnerství oficiální piva ligy. Muselo se jednat o něco extra, něco nečekaného, něco co si jen tak fanoušek nemůže koupit a hlavně to muselo šokovat irského fanouška, tedy fanouška který fotbalem nejvíce žije.

Proto se jedna z irských hospod Dawson Street’s Bar 37 převlékla do hávu Carlsbergu a Premier League. Navíc dveře fanouškům otvírala legenda irského fotbalu Jason McAteer a pintu piva natočil bývalý hráč Liverpoolu John Barnes.

Tato aktivita nejen, že mile překvapila irské příznivce, ale ukázala, co se v dalších měsících mohou od výrobce piva ve spojení s Premier League očekávat. Jelikož fotbalový bar je jedna z celosezónní kampaně Be there next weekend, která bude odměňovat fanoušky nezapomenutelnými zážitky, který si jen tak nekoupí.

Time To Take Your Seats

Touto kampaní v čele s mikrostránkou, naplněnou zajímavými daty, propojil Carlsberg svůj produkt s hlavním produktem Premier League. Fanoušek, který si zakoupí dánské pivo tak má možnost získat vstupenky na zápasy svého oblíbeného týmu.

carlsberg_take_your_seats_campaign

Carlsberg tak dal skutečným fanouškům možnost dostat se na zápasy soutěže, kterou milují, skrze interaktivní cestu.

Premier League na horské dráze

Jednou jste dole, jednou nahoře. Emoce, které přináší Premier League přirovnala dánská značka piva k jízdě na horské dráze ve svém reklamním spotu. Což podtrhuje marketingovou strategii Carlsbergu, přinášet neočekávané momenty.

Spot ukázal všechny představitele, jež dělají Premier League tou nejsledovanější ligou. Tedy hráče, trenéry, fanoušky, komentátory a také rozhodčí či pomezní. Na horské dráze, kterou najdete nedaleko Amsterdamu, se svezli osobnosti anglické soutěže jako Robbie Fowler, Gareth Southgate, Jimmy Bullard či Marcel Desailly.

Celá tato kampaň je podporována outdoorovou reklamou či POS promočními akcemi. V online prostředí navíc spojuje aktivity Carlsbergu směrem k PL hashtag #JoinTheRide na sociálních sítích jako Facebook, Twitter či Instagram.

Fotbal je pro Carlsberg místem, kde muži projevují své emoce. A právě tyto emoce chce značka přinést a spojit ji se svým pivem.

Spojení Carlsbergu s Premier League je zcela logické z hlediska strategických priorit dánského piva, které chce proniknout na asijský trh a anglická liga hraná po devět měsíců je v tomto ohledu výborným nástrojem, což ukazují i čísla z dřívějšího článku na SportBizu.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

CarlsbergPremier League

podobné články

Sportovní komunikace ve městě: Dublin (Irsko)

Digitální komunikace Eura 2012 na UEFA.com

Trendy ve sportovním marketingu v roce 2012


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.