Otevřít menu Zavřít menu

NFL má dámský dress code

Ženy chtějí vypadat dobře vždy a všude. Co si ale mají vzít na sebe na utkání amerického fotbalu, aby ukázaly oddanost svému oblíbenému klubu a byly pro muže atraktivní? Otázku jim pomohla zodpovědět NFL. 

Již přes tři roky se NFL snaží prodat svůj produkt i ženám. Důvod je jednoduchý – podle průzkumů až 44% fanoušky na stadionu i mimo něj jsou ženy. Kromě toho, že fanynky nemají zájem nosit mužské repliky dresů, které jim nesedí, hrají sportovním marketérům do rukou i další karty. Ženy totiž nenakupují jen pro sebe, ale i pro své děti. Mohou mít veliký vliv na nákupní chování svých partnerů a v neposlední řadě se obecně považují za více loajální zákazníky než jsou muži.

Snaha NFL se od začátku vyplácí. Tržby za prodeje dámských klubových kolekcí stouply o 76%. A ženy se cítí být více zataženy do hry, což dokazují stoupající TV ratingy dámské části populace a zvýšená aktivita žen v rámci fantasy lig, které byly především pánskou doménou.

Kolekce Fit for you

2

Nová kolekce je mnohem více stylová a má i mnoho funkčních výhod, jelikož část fotbalové sezony probíhá v zimě. Její vznik doprovodila masivní reklamní kampaň s názvem It‘s my team, jejíž tvářemi se staly například Condoleezza Ricová, Serena Williamsová nebo Melanie Trumpová.

Boutique na stadionech

Přestože móda se stala základním nástrojem NFL pro oslovení žen, tak i v rámci utkání probíhají aktivity striktně určené pouze pro fanynky. Na 10 stadionech NFL se vybudovaly tzv. Style Lounges, které fungují jako NFL butiky a nabízí také možnost poradit se o svém vzhledu s profesionálním stylistou, nechat si zdarma udělat manikúru a užít si třeba živou muziku od DJe.

3

Sport a módní průmysl

Fotbal a módní přehlídky neměly nikdy mnoho společného. Až do letošního září, kdy NFL ve spolupráci s prestižním módním časopisem Vogue zpestřila start nové sezony módní přehlídkou v době konání New York City Fashion Weeku.

Změny v myšlení žen o spojení módy a fotbalu jsou markantní. Stylisti se již nyní předhání v radách, co bude na novou sezonu in a seznam značek, které mají licenci na využívání brandu NFL a klubů, se rozšiřuje. Patří mezi ně například: VF Corporation, Nike, Meesh & Mia, Victoria’s Secret, 47 Brand and Touch by Alyssa Milano.

Přístup NFL není důvodem, aby se kluby nyní masivně zaměřovaly na bonitní dámský trh. Spíše ale ilustruje důležitost segmentace fanoušků a jejich vhodný způsob aktivace. Pravděpodobně si ale ženy zaslouží větší pozornost sportovních marketérů než mají teď. Nejenže mužům mohou mluvit do nakupování, ale často mají i vliv, na to jestli vůbec půjdou na zápas.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Svatopluk Smysl

Sváťa se v prostředí sportovního marketingu pohyboval poměrně dlouho. Realizoval aktivace sponzoringu například pro Českou spořitelnu, Hyundai, T-Mobile nebo Mattoni. Dva roky v éře „galacticos“ úzce spolupracoval s FK Jablonec, kde měl kromě jiného na starosti zápasové kampaně a program pro fanoušky. V současnosti už nahlíží na sportovní byznys ze strany klienta.


Nejčtenější

Tagy

NFL

podobné články

Jak se Intel snaží změnit zážitek ze sportovních přenosů

Zprávy ze světa sportovního byznysu: Heineken v MLS, Premier League...

V hledišti: Na FedEx Field při střetu Washington Redskins s ...

Květnové sportovní události, které se vyplatí sledovat


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.