Otevřít menu Zavřít menu

NFL má dámský dress code

Ženy chtějí vypadat dobře vždy a všude. Co si ale mají vzít na sebe na utkání amerického fotbalu, aby ukázaly oddanost svému oblíbenému klubu a byly pro muže atraktivní? Otázku jim pomohla zodpovědět NFL. 

Již přes tři roky se NFL snaží prodat svůj produkt i ženám. Důvod je jednoduchý – podle průzkumů až 44% fanoušky na stadionu i mimo něj jsou ženy. Kromě toho, že fanynky nemají zájem nosit mužské repliky dresů, které jim nesedí, hrají sportovním marketérům do rukou i další karty. Ženy totiž nenakupují jen pro sebe, ale i pro své děti. Mohou mít veliký vliv na nákupní chování svých partnerů a v neposlední řadě se obecně považují za více loajální zákazníky než jsou muži.

Snaha NFL se od začátku vyplácí. Tržby za prodeje dámských klubových kolekcí stouply o 76%. A ženy se cítí být více zataženy do hry, což dokazují stoupající TV ratingy dámské části populace a zvýšená aktivita žen v rámci fantasy lig, které byly především pánskou doménou.

Kolekce Fit for you

2

Nová kolekce je mnohem více stylová a má i mnoho funkčních výhod, jelikož část fotbalové sezony probíhá v zimě. Její vznik doprovodila masivní reklamní kampaň s názvem It‘s my team, jejíž tvářemi se staly například Condoleezza Ricová, Serena Williamsová nebo Melanie Trumpová.

Boutique na stadionech

Přestože móda se stala základním nástrojem NFL pro oslovení žen, tak i v rámci utkání probíhají aktivity striktně určené pouze pro fanynky. Na 10 stadionech NFL se vybudovaly tzv. Style Lounges, které fungují jako NFL butiky a nabízí také možnost poradit se o svém vzhledu s profesionálním stylistou, nechat si zdarma udělat manikúru a užít si třeba živou muziku od DJe.

3

Sport a módní průmysl

Fotbal a módní přehlídky neměly nikdy mnoho společného. Až do letošního září, kdy NFL ve spolupráci s prestižním módním časopisem Vogue zpestřila start nové sezony módní přehlídkou v době konání New York City Fashion Weeku.

Změny v myšlení žen o spojení módy a fotbalu jsou markantní. Stylisti se již nyní předhání v radách, co bude na novou sezonu in a seznam značek, které mají licenci na využívání brandu NFL a klubů, se rozšiřuje. Patří mezi ně například: VF Corporation, Nike, Meesh & Mia, Victoria’s Secret, 47 Brand and Touch by Alyssa Milano.

Přístup NFL není důvodem, aby se kluby nyní masivně zaměřovaly na bonitní dámský trh. Spíše ale ilustruje důležitost segmentace fanoušků a jejich vhodný způsob aktivace. Pravděpodobně si ale ženy zaslouží větší pozornost sportovních marketérů než mají teď. Nejenže mužům mohou mluvit do nakupování, ale často mají i vliv, na to jestli vůbec půjdou na zápas.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Svatopluk Smysl

Sváťa se v prostředí sportovního marketingu pohyboval poměrně dlouho. Realizoval aktivace sponzoringu například pro Českou spořitelnu, Hyundai, T-Mobile nebo Mattoni. Dva roky v éře „galacticos“ úzce spolupracoval s FK Jablonec, kde měl kromě jiného na starosti zápasové kampaně a program pro fanoušky. V současnosti už nahlíží na sportovní byznys ze strany klienta.


Nejčtenější

Tagy

NFL

podobné články

Redskins jsou minulostí

Jak se Intel snaží změnit zážitek ze sportovních přenosů

Zprávy ze světa sportovního byznysu: Heineken v MLS, Premier League...

V hledišti: Na FedEx Field při střetu Washington Redskins s ...


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.