Otevřít menu Zavřít menu

UniCredit přináší fanouškům fotbalový klenot

V Evropě není jiný sport, který by vyvolal mezi fanoušky větší zájem a tolik emocí jako fotbal. UniCredit Bank, která stráží bohatství lidí napříč celou Evropou, se jako sponzor Ligy mistrů snaží sdílet s fanoušky to nejcennější, co v klubovém fotbale existuje. Fotbalisté o jeho výhře sní a někteří fanoušci ho mají nyní na dosah ruky. Představme si trofej pro vítěze Ligy mistrů a její evropskou tour. 

Stříbrná trofej o výšce téměř 74 cm a váze 8,5 kg je teprve šestým exemplářem ve své historii. Ponechat si ji ve své síni slávy mohly pouze kluby, které vyhrály Ligu mistrů (případně PMEZ) celkem pětkrát nebo alespoň třikrát v řadě. Posledním, kdo si ji po vítězném finále odvezl byl Liverpool v roce 2005.

V roce 2009 došlo ale k výrazné změně pravidel. O originál se nyní stará pouze evropská fotbalová federace a jednotliví vítězové získají pro vlastní potřeby pouze repliku.

Zrození trofeje nemá žádný zajímavý příběh. Snad jen její design z roku 1967 byl údajně navržen z mnoha odlišných tvarů, které odpovídají některým evropským národům. Zní to trochu jako legenda než věrohodná informace, se kterou by se mohlo pracovat v marketingu.

2

Trofej má díky netypickým držadlům přezdívku „velké staré uši“, ale do dnešního dne nenese žádný konkrétní název ani pojmenování po slavném sportovci nebo funkcionáři, jak je tomu zvykem například u trofejí v zámoří. UEFA také pečlivě střeží její naming rights před korporátními partnery, kteří by určitě měli veliký zájem o užší spojení své značky se symbolem soutěže.

Trofej je samozřejmě to, o co evropské kluby svádí každý rok od září do května na hřištích souboj. S její výhrou je ale spojena i tučná finanční odměna pro klubovou pokladnu. Loňský vítěz Bayern Mnichov si například vydělal hraním včetně výhry ve finále téměř 36 milionů eur.

Jednou jsi dole, jednou nahoře

UniCredit Bank profilující se jako banka číslo jedna ve střední a východní Evropě je již od roku 2009 partnerem Ligy mistrů a už od začátku spolupráce využívá trofej jako nástroj komunikace s fanoušky. Proč banka zvolila právě tento způsob?

UniCredit Bank se již dlouho snaží být na dosah zákazníkovi a nabídnout řešení pro jeho potřeby a problémy v reálném životě. Sama tento přístup ke klientům nazývá Real-Life Banking a veřejnosti ho prezentuje prostřednictvím kampaně, jejíž hlavní myšlenkou a sloganem je „Life is full of ups and downs. We are there for both.“ Ve fotbale je UniCredit známá jako oficiální banka Ligy mistrů. Pro tyto účely byl tento oficiální claim odpovídajícím způsobem modifikován. Podívejte se na reklamu.

Trofej šampionů na cestách

K aktivaci partnerství a pro vytvoření vztahu s fanoušky používá banka slavnou trofej, kterou jim v reálné podobě představuje prostřednictvím Trophy Tour. V tomto ročníku soutěže uskuteční banka již celkem pátou výpravu s pohárem. Přestože tour s trofejí není převratným objevem, tak ji UniCredit umí vyšperkovat v souladu s moderními trendy.

Určitě by stálo za to udělat Trophy Tour po celé Evropě, ale UniCredit volí jinou strategii. Během pěti týdnů navštíví trofej několik klíčových zemí z cílového regionu – letos to bude celkem pět zemí: Německo, Maďarsko, Rumunsko, Bosnu a Hercegovinu a Bulharsko. V předcházejících letech ji obdivovali fanoušci v Rusku, na Ukrajině, Srbsku, Itálii, Polsku, Rakousku, Slovensku, ale i v ČR.

Pohár během tour převáží autobus s otevřenou střechou, který je fanouškům znám především z oslav klubových titulů, a doprovází ho i osobnosti jako Fabio Capello, Robert Pires nebo Christian Karembeu.

To nejlepší ale na fanoušky čeká v každém hlavním městě na trase tour. UniCredit zde postaví speciální pavilon Walk of Champions, ve kterém  se mohou fanoušci naživo vyfotit s pohárem před čekajícím davem, prožít znovu výjimečné momenty z historie soutěže, prohlédnout si suvenýry ze slavných zápasů a další aktivity v digitální podobě, včetně rozšířené reality.

3

Mezi ty nejzajímavější patří výběr tvaru konfet, které budou vystřeleny při přebírání poháru po finále v Lisabonu příští rok. UniCredit jako instituce, která se stará o peníze, představuje i speciální minci vyrobenou pro rozhodčí pro los na začátku všech utkání LM.

Banka myslí i na sběr dat o potenciálních či současných zákaznících. Jelikož Walk of Champion láká davy lidí, nabízí fanouškům možnost zkrátit si čekání prostřednictvím fast-lane vstupu. Pro jeho získání je ale potřeba registrovat se online.

UniCredit myslí i na ty, kteří se do hlavního města nedostanou. Webové stránky tour nabízí jednoduchou aplikaci s augmentovanou realitou. Každý fanoušek se může po vytištění speciálního markeru a prostřednictvím webkamery vyfotit s digitálním pohárem. Jednoduché a efektivní. Třeba to přesvědčí i některé váhavé fanoušky k tomu, aby si přijeli prohlédnout pohár zblízka.

4

Taktika šampionů

V čem je Trophy Tour inspirativní? Podívejte se na to, co by mohlo být podle nás klíčem k úspěchu i jiných projektů ve sportovním prostředí.

  • Dejte fanouškům na dosah to, po čem touží.
  • Dejte jim alespoň malou šanci být součástí něčeho velkého.
  • Kvalitní obsah jde ruku v ruce s moderními technologiemi.
  • Sběr dat o zákaznících se dá udělat jednoduše a nenásilnou formou.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Svatopluk Smysl

Sváťa se v prostředí sportovního marketingu pohyboval poměrně dlouho. Realizoval aktivace sponzoringu například pro Českou spořitelnu, Hyundai, T-Mobile nebo Mattoni. Dva roky v éře „galacticos“ úzce spolupracoval s FK Jablonec, kde měl kromě jiného na starosti zápasové kampaně a program pro fanoušky. V současnosti už nahlíží na sportovní byznys ze strany klienta.


Nejčtenější

Tagy

Champions LeagueUniCredit

podobné články

Květnové sportovní události, které se vyplatí sledovat


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.