Otevřít menu Zavřít menu

Jak Nike dohání šedesát let tradice Umbro u národního týmu Anglie

Spojení, které trvalo od padesátých let je již nějaký ten měsíc minulosti. Nike, jež od roku 2008 vlastnilo fotbalovou značku Umbro, se rozhodlo soustředit na využití svých největších potencionálních příležitostí k růstu a firmy založené v Manchesteru v roce 1824 se zbavilo.

Avšak ještě před dotažením prodeje si Nike přetáhlo dvě největší esa – Manchester City a anglickou fotbalovou reprezentaci. A právě u týmu Albionu se pomocí emotivní kampaně „England Matters“ snaží partnerství aktivovat.

Tradice. To je věc, která nedomyslitelně patří k Britům. Ale změna je život. Nyní se Rooney a spol prohánějí s „fajfkou“ značky Nike na prsou, namísto „kosočtverců“ Umbro, které zdobily dres po šedesát let.

Nejdříve na svém twitterovém profilu odhalil první podobu nových dresů Jack Wilshere. A z příspěvku hráče Arsenalu byly dresy až moc podobné dresům západoněmeckého národního mužstva z let 1966 a 1974. Právě v těchto dresech později Anglie nastoupila k utkání proti Irsku.

V květnu tohoto roku Nike představilo také venkovní sadu dresů pro hrdý Albion. Po dlouhá léta mezi barvou dresů chyběla typická červená. A né náhodou Nike zvolil návrat k této barvě právě tento rok, kdy anglická fotbalová asociace slaví 150 let výročí založení.

Dresy mají připomenout hrdiny z roku 1966. Anglie tehdy poprvé a naposledy vyhrála mistrovství světa. Legendy jako Bobby Charlton či Bobby Moore porazili ve finále Západní Německo s Beckenbauerem v červených dresech, které se až na límeček podobají této nové kolekci od Nike, ve které svěřenci Roye Hudgsona vyběhli proti Brazílii.

anglie-cervena-2-260513

Nike se rozhodlo využít spojení s týmem Anglie a také jít naproti fanouškům Albionu, když připravilo sérii krátkých videí ze zákulisí národního týmu, ukazující hrdost a chuť reprezentovat tuto zemi.

Daniel Sturridge a Alex Oxlade-Chamberlain

Dva hráči, které spojuje mládí a jež si plní dětské sny. Hráči Liverpoolu a Arsenalu, které oba spojuje touha reprezentovat a jejich cíl je společný. Chtějí si na Maracana zahrát znova. A to za necelý rok na mistrovství světa v Brazílii.

První epizoda nabídla emotivní příběhy těchto fotbalistů během zmíněných přátelských utkání s doma s Irskem ve Wembley a s Brazílií na Maracana. A výkony obou zmíněných ukázaly, že v nich právě může být budoucnost anglického fotbalu.

Tom Cleverley a Danny Welbeck

Další epizoda mapuje cestu dvou hráčů Manchesteru United a jejich chuť dostat se z mládežnických týmů až do reprezentace. Ve videu můžeme vidět přípravu a vítězné utkání Albionu proti Skotsku.

Další díl odhaluje jak tito dva hráči společně vyrůstají od svých 12 let a jak silné pouto mezi nimi je na hřišti i mimo něj. Což symbolizuje i pouto, kterého by Nike rád docílil při spolupráci s výběrem Anglie.

Další videa by měla v blízké době následovat a přiblížit zákulisí již těch hvězd, na které fanoušci Albionu spoléhají nejvíce.

Prostřihy rozhovorů, záběrů ze zákulisí a ze skutečných fotbalových utkání přinesly zajímavý mix, který nenechá fotbalové fanouška chladným. Bude to však stačit, aby Nike nahradilo přes šedesát let tradice a stalo se novým symbolem národního týmu země, kde fotbal spatřil světlo světa?

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

EnglandNikeUmbro

podobné články

V hledišti: Oslavy 150. výročí The FA ve Wembley


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.