Otevřít menu Zavřít menu

Odstřižený fanoušek a pohotové PR

SportBiz se snažil vždy zdůrazňovat, že marketingové a PR aktivity by neměly podléhat momentálnímu rozpoložení, náladě a módě, ale měly by zapadat do nějaké dlouhodobé strategie. K tomu je však potřeba přidat jednu důležitou věc - mít otevřené oči a nastražené uši. Někdy se totiž naskytne moment, na který je třeba zareagovat ihned.

Den před očekávaným zápasem Gambrinus ligy mezi Viktorií Plzeň a Spartou Praha se na českém internetu objevila zajímavá zvuková nahrávka, která namíchla fanoušky Sparty. Moderátor plzeňské rádiové stanice Hitrádio FM Plus vyhlásil soutěž o vstupenky na zmíněný šlágr kol a jako vítěz se dovolal člověk, který se představil jako fanoušek Sparty.

Pokud jste to ještě neslyšeli, celé to proběhlo takto:

Nahrávka se začala rychle šířit internetem a chytla se jí sportovní média, mimo jiné iSport.cz. O nahrávce se hodně diskutovalo. Někteří tvrdili, že odepřít vítězi jeho výhru je ubohé a neprofesionální, jiní kroutili hlavou nad tím, že sparťanský fanoušek šel do soutěže o vstupenky na rodinnou tribunu, jejímž partnerem je právě Hitrádio FM Plus.

 

hitradio_obr1

 

 

hitradio_obr2

Důležitější je však jiný moment. Na zprávu o odmítnutém fanouškovi velmi rychle zareagovala Sparta Praha, která ve spolupráci s Media Marketing Services, která dané rádio provozuje, zajistila kompenzaci pro podvedeného fanouška. To vše se odehrálo v pátek, tedy den před zápasem, a v rozmezí několika hodin.

 

tweet

 

Na internetu se začaly objevovat informace, že celá ta věc s fanouškem je jen chytře provedená PR kampaň plzeňského rádia. Podle dostupných informací se tato informace nezakládá na pravdě, byť nelze upřít efekt vysoké publicity pro dané rádio. Mnohým se to nemusí líbit, ale projev moderátora mohl u spousty plzeňských fanoušků zabodovat. Nezapomeňme, že se jedná o regionální rádio, jehož cílovou skupinou jsou Plzeňáci.

Soustřeďme se však na vedlejší příběh Sparty, která svou rychlou reakcí dala najevo, že stoprocentně stojí při svých fanoušcích a ne jenom verbálně. Jednička za pohotovost. A teď si ještě představte, že by Sparta plzeňskou nahrávku ještě více zasmečovala a obrátila proti plzeňským – ale v pozitivním duchu.

Třeba by se klub domluvil s nějakým svým partnerským rádiem a operativně by spustil ve spolupráci s moderátorem tohoto rádia rychlou soutěž nikoliv pro své fanoušky, nýbrž pro Plzeňáky, kterých je v Praze dost (popř. by to bylo celoplošné rádio). Třeba o dres. Nebo o cestu do Prahy. To je jedno. Hlavní je, aby to Sparta medializovala jako soutěž pro plzeňské fanoušky. Soutěž by například mohla mít podtitul „V Praze mohou vyhrát i Plzeňáci“. Ale to už je jen takové akademické přemýšlení a komunikační nadstavba.

 

 

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

Sparta PrahaViktoria Plzeň

podobné články

Hlavní viník: fanoušek

Jak zvýšit návštěvnost Gambrinus ligy: využití známých...

Jak zvýšit návštěvnost Gambrinus ligy: využití marketingového...

7 důvodů, proč je sportovní marketing odsouzen k úspěchu


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.