Otevřít menu Zavřít menu

Sociální svět San Francisco Giants

V minulém příspěvku SportBizu jste se mohli dozvědět o skvělé aktivaci a práci Tomáše Berdycha na sociální síti Twitter. Nyní se podíváme za hranice a ukážeme si jednu velice zajímavou sociální aktivaci ze světa.

Tým MLB San Francisco Giants dokázal vytvořit unikátní platformu pro fanoušky a přenést jejich sociální online aktivity do offline života pomocí sociální kavárny - The SF Giant’s @ Café.

Profesionální baseballový tým San Francisco Giants nepatří jen mezi špičku National League co se sportovní výkonnosti týká. Výraznou stopu „Obři“ zaznamenávají i na poli sociálních sítí. Mezi třiceti týmy MLB jsou jedničkou na Instagramu (přes 293 tisíc followers) a čtvrté příčky jim náleží na Twitteru (přes 450 tisíc followers) a také na Facebooku (přes 1,7 milionu fanoušků).

Navíc domácí stánek Giants AT & T Park má  třetí největší Facebook „check-in“ na světě, hned za Times Square a Disneylandem.

Samozřejmostí pro Giants je propojení těchto sociálních aktivit i pomocí mobilní aplikace The Ballpark, která je volně ke stažení jak pro přístroje Apple, tak Androidy. Díky aplikaci si mimo klasického obsahu můžete například i zakoupit vstupenky, najít hudbu přehrávanou na domácím stadionu nebo oblíbené skladby hráčů, či najít nejbližší stánek s občerstvením na stadionu a zjistit jeho nabídku jídla a pití.

V San Franciscu však nezůstali jen u propojení sociálních sítí pomocí mobilní aplikace a šli ještě dále. Podařilo se jim přenést online život svých fanoušků na sociálních sítích přímo na stadion do konkrétních rozměrů.

Sociální svět, centrum sociálních sítí, společenské centrum. Takto lze vystihnout unikátní projekt sociální kavárny – The SF Giant’s @ Café, která se nachází přímo na stadionu Giants – AT & T Park, přímo za výsledkovou tabulí tribuny CenterField. Kavárna je společným projektem klubu a Array Interactive.

V Giants si uvědomují, že sociální média se stala velmi významnou součásti našeho každodenního života. Proto ví, že z obchodního hlediska je nutné být v tomto ohledu aktivní, pokud klub jako společnost chce být v podnikání úspěšný.

@café2

Kavárna nabízí několik velkých obrazovek s HD rozlišením, které přinášejí pro fanoušky zajímavé informace týkající se právě týmu San Francisco Giants. Lidé zde mohou vidět veškeré aktivity fanoušků, klubu či hráčů týmu na Twitteru, Facebooku či Instagramu a komunikovat tak se všemi příznivci Giants po celém světě.

Při hledání zajímavých informací, statistik a jiných zajímavostí je samozřejmostí, že v kavárně je podávána káva a další nápoje jednoho z partnerů klubu – Peet’s Coffee & Tea. Právě touto aktivitou je partnerství výborně aktivováno.

311Xt-AqGBL

Aktivity fanoušků na sociálních sítích spojují hashtagy #SFGSocial či #SFGiants a mezi spletí tweetů a dalších postů se návštěvník kavárny může orientovat pomocí dotykových obrazovek jednoduchými povely rukou. Navíc všechny příspěvky jsou na obrazovkách zobrazovány v reálném čase.

Kavárna byla poprvé otevřena 17. června při utkání Giants proti San Diego Padres a v plánu jsou mimo jiné chaty na sociálních sítích s hráči či vybranými představiteli klubu.

Vybil se Vám Váš mobilní telefon? Ani tohle není překážka pro The SF Giant’s @ Café. V kavárně jsou totiž volně k dispozici nabíjecí stanice pro většinu mobilních zařízení. A vy tak můžete s chutí pokračovat ve svém životě na sociálních sítích beze strachu z vybití telefonu. Samozřejmostí je připojení k internetu pomocí Wi-Fi.

@café3

Giants touto inovativní platformou ukazují příkladnou činnost, jak propojit život svých fanoušků na sociálních sítích s návštěvou stadionu a ještě k tomu vhodně aktivovat partnerství.

Stanou se ze sportovních stadionů sociální a interaktivní centra? V San Fracisco Giants si především uvědomili, že ve sportovním světě jsou fanoušci klíčem k trvalému úspěchu.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

Array InteractivePeet’s Coffee & TeaSan Francisco Giants

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.