Otevřít menu Zavřít menu

Globální růst Manchesteru City

Již v minulosti se Manchester City rozhodl otevřít svým fanouškům více než je mezi ostatními konkurenty zvykem.  City tak po právu patři mezi absolutní špičku co se digitálního marketingu a komunikace s fanoušky týká. A Citizens rozhodně nehodlají usnout na vavřínech. Nyní se rozhodli rozšířit své hranice.

Nikoliv snad, že by skupovali pozemky. Méně slavný ze dvou Manchesterských klubů se rozhodl změnit toto označení a chce se rozšířit a více se otevřít i fanouškům v ostatních zemích. A aby toho nebylo z prostředí tohoto bohatého klubu málo, zapomenout nechtějí ani na fanoušky přímo na Etihad Stadium, pro které se fotbal může stát kulinářským zážitkem.

Vícejazyčné webové stránky

Webová prezentace Manchesteru City patří k tomu nejlepšímu, co internetové stránky sportovního klubu mohou nabídnout. Velké množství zpráv ať již z prostředí celého klubu či ostře sledovaného výběru trenéra Pellegriniho a mnoho aktivit pro fanoušky, díky kterým se příznivec City rozhodně nudit nemůže.

To vše je nyní přístupno v deseti nových mezinárodních jazykových mutacích. V celkovém nabízeném počtu třinácti jazykových možností zobrazení tak patří webové stránky Citizens k absolutní fotbalové špičce.

Původní jazyková nabídka angličtiny, arabštiny a mandarínské čínštiny, byla rozšířena o tradiční čínštinu, francouzštinu, indonézštinu, japonštinu, korejštinu, malayštinu, portugalštinu, ruštinu, španělštinu a thajčinu.

ManC_site

Tento krok byl podniknut zejména směrem k rostoucí fanouškovské základně v zahraničí a také směrem k současným partnerstvím klubu. Online domov nyní mají příznivci Manchesteru City ve více než 160 zemích v jejich vlastním jazyce.

Globální fanouškovská základna a popularita City nyní jistě poroste ještě větším tempem. A již tak špičková komunikace s fanoušky Manchesteru City byla ještě povýšena.

 

Away Kit

V květnu 2012 oznámilo Nike své partnerství s Manchestrem City a nahradilo tak dosavadního exkluzivního dodavatele sportovního oblečení Umbro. Možná právě tímto krokem nastartovalo City svůj globální růst.

O roku později představili Citizens svou domácí sadu v New Yorku u příležitosti oznámení vzniku druhého místního fotbalového klubu, který by od roku 2015 měl hrát MLS. A není žádným tajemstvím, že mezi skupinou vlastníků, kteří zaplatili expanzní poplatek 100 miliónů dolarů, figuruje společně s New York Yankees i právě Manchester City.

ManC_away_kit

A není tomu dlouho, kdy byla odhalena i venkovní sada dresů. Tentokráte zamířili Citizens během své předsezónní tour a turnaje Barclays Asia Trophy do Hong Kongu. Kde uvedení na trh nových dresů se stalo dalším milníkem rostoucího globálního dopadu týmu, jenž vlastníní miliardářská společnost Abu Dhabi United Group.

Nově navržený venkovní dres ctí historii a zakladatele klubu. Obsahuje jemný půlící designový prvek vyvedený v odstínech černé barvy, která byla barvou klubu v letech 1890-91. Logo klubu i sponzora je v jednotné zlatavé barvě, která odráží nedávné úspěchy.

I tímto krokem posílil Manchester City svou pozici jak ve Velké Británii, tak po celém světě.

 

Manchester City Chef

Kluby se musejí poslední dobou snažit nacházet nové a nové zdroje příjmů. Nejinak je tomu i v případě bohatého Manchesteru City, který se také musí snažit vyhovět finanční Fair play politice UEFA.

Etihad Stadium se počínaje prvním domácím utkání Manchesteru City v Premier League s Newcastlem, 19. srpna, může stát místem nejen fotbalového, ale i kulinářského zážitku.

Ano. Fanoušci Citizens se mohou těšit na lahodná menu v občerstveních zázemí stadionu. Manchester City se totiž spojil se světoznámým šéfkuchařem a jeho společností Fabulous Feasts. Právě ta bude po následujících pět let zajištovat občerstvení pro 48 tisíc diváků včetně VIP hostů.

City budou patřit ke špičce Premier League i co se cateringu týká a navíc ukázali další cestu. Po partnerství s německou značkou Hugo Boss je spolupráce s Jamiem Oliverem dalším partnerstvím s mimo sportovní značkou, jenž ještě posune značku Manchester City o kus dále.

Pětiletá dohoda s hvězdou kulinářských televizních pořadů a autorem několika knih přijde City na 6 miliónů liber a během utkání bude divákům k dispozici kolem 700 pracovníků cateringu.

jamie_oliver

Aktivity Manchesteru City v sobě nesou strategický postup. Tedy v City přesně ví, co, proč a jak dělat. Kdo chce tedy držet krok, měl by aktivity Citizens pravidelně sledovat.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

Jamie OliverManchester CityNikePremier LeagueSportBiz

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.