Otevřít menu Zavřít menu

3 partnerské aktivace na Wimbledonu 2013

Nejstarší a nejsledovanější tenisový turnaj. Tradice od roku 1877. Sportovní event s jedinečným rázem a charakterem. To vše je Wimbledon, neboli The Championships. Turnaj konaný každoročně na přelomu června a července v sobě nese vše, co by si sportovní brand mohl přát. Důležitou roli zde hraje historie a tradice, proto také reklamní plochy byste v areálu či na dvorcích hledali marně.

I přes tento, na české podmínky pomalu nepředstavitelný, jev sahají některá partnerství až do počátků 20. století. Wimbledon je tak skvělou ukázkou, že sportovní marketing lze dělat i bez všudy přítomných bannerů s logy či reklamními plachtami.

Pro rozpočet Wimbledonu přesahující dvacet dva a půl miliónů britských liber jsou partneři velice důležitým zdrojem příjmů a organizátoři vědí moc dobře, jak se o ně postarat. Neboť aktivace partnerů jsou stejně tak precizně střižené na míru, jako travnatý podklad na všech 19 kurtech určených pro Grand Slam.

Již dříve jste se mohli dočíst o úžasné inspiraci pro sportovní sponzory z prostředí tenisu a jednoho z partnerů Wimbledonu, značky Ralph Lauren, nesoucí titul Official Outfitter od roku 2006. Nyní se podíváme na další tři partnery z celkového počtu 13 exkluzivních partnerů.

The HSBC Road to Wimbledon

V rámci Wibledonu je The Hongkong and Shanghai Banking Corporation (HSBC) oficiálním partnerem pro bankovní služby. A významně je vidět především v projektu The Road to Wimbledon.

 

HSBC Road to Wimbledon highlight film from Sparky Media Productions on Vimeo.

 

Jedná se o turnaj dávající šanci mladým tenisem nadšeným Britům do 15 let probojovat se až na národní finále, konaného v rámci Wimbledonu. Ambasadorem klání tisíců jak chlapců, tak dívek je bývalý anglický profesionální tenista Tim Henman.

HSBC chce inspirovat budoucí generace k úspěchům, v čemž pomohl i letošní úspěch Andyho Murrayho. Avšak zapomínáno není během Wimbledonu ani na klienty HSBC, kdy v rámci kampaně „Perfect Days at Wimbledon“ dostane každý zákazník u stánku HSBC tradiční jahody se šlehačkou.  Mimo jiné jsou HSBC na sociálních sítích věnována videa okamžiků, kdy i jinak poklidné publikum během výměn zahučí po každém odehraném míčku, tzv. HSBC Perfect Play of the Day, tedy nejzajímavějších výměn daného dne.

 

wimbledon3

 

Championships Drive

Společnost Hertz, jakožto oficiální partner Wimbledonu v oblasti aut a poskytování dopravy, přinesla fanouškům exkluzivní rozhovory na mikrostránce v rámci webových stránek Wimbledonu. Ti se tak každý den mohli dozvědět mnoho zajímavých informací ze života tenisových hvězd. Mimo jiné i na vzpomínky z tenisových začátků Tomáše Berdycha.

 

wimbledon4

 

Všechna interview samozřejmě  „zabalena“ příjezdem hvězd do All England Clubu vozidly od Hertz.

IBM SlamTracker™

IBM jako oficiální dodavatel informačních technologií již 23 let spolupracuje s Wimbledonem na vývoji inovativních technologických řešení, které poskytují bohatý obsah pro fanoušky po celém světě. Tímto tato společnost přezdívaná jako Big Blue pomáhá prezentovat tenis úplně jiným způsobem. Přináší fanouškům statistické údaje v reálném čase a umožňuje jim predikovat, zda jejich oblíbený hráč je na dobré cestě utkání zvládnout ve svůj prospěch.

IBM SlamTracker je unikátní platforma, kterou IBM prezentuje svou analytickou technologii a vyzývá fanoušky k interakci, když jim na webových stránkách Wimbledonu přináší v reálném čase aktualizované vizuálně podané statistiky probíhajících utkání s historickou analýzou střetnutí těchto hráčů, či hráčů s podobnými styly.

Tato analýza identifikuje klíčové údaje výkonosti tzv. ‚Keys to the Match‘, tedy to, co hráči potřebují, aby v utkání uspěli. Takto je fanouškům přinášen hlubší vhled do hry samotné. Navíc díky poutavé vizualizaci klíčových statistik je pro fanoušky jednoduché zjistit, který z hráčů dominuje dané dovednosti.

 

wimbledon5

 

Novinkou tohoto roku bylo propojení se sociálními médii a především sledování veřejných rozhovorů na sociálních sítích, jako je Facebook či Twitter. SlamTracker díky tomu porovnává, jak se vyvíjí bezprostřední náklonost vůči danému hráči v souvislosti s jeho aktuálním výkonem.

IBM takto nenásilně prezentovali svůj produkt, kdy se řídili heslem, že prezentace značky je sekundární a důležitější je obsah. Tedy přinesli něco extra, co fanoušky zajímá a co budou rádi vyhledávat.

Partnerství vedená v rámci Wimbledonu ukazují, jak lze dělat moderní marketing v oblasti sportu – tedy přinášet zajímavý obsah pro fanoušky, dokázat je zapojit do obousměrné komunikace, vhodně využít nových technologií a své produkty prezentovat vkusnou formou bez žádných nepatřičností.

 

 

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

HertzHSBCIBMWimbledon

podobné články

Nástrahy sponzoringu sportovců


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.