Otevřít menu Zavřít menu

V hledišti – Na socceru v USA

Druhou zastávko v putování po amerických hledištích je fotbalový stadion s názvem Red Bull Arena, kde svoje domácí zápasy v Major League Soccer hrají newyorští Red Bulls. Aréna se nachází nedaleko stadionu hokejových Devils v New Jersey. Stadion je z New Yorku dobře dostupný jak autem po dálnici, tak i městskou dopravou. Moderní fotbalový stadion postavený v roce 2010 pojme celkem 25 000 lidí.

[sws_blue_box box_size=“616″] Zápas: New York Red Bulls – Sporting Kansas City

Datum: 17. 04. 2013

Stadion: Red Bull Arena

Počet diváků: 12,338 (49,35% kapacity)

Poměr cena/zážitek: 9/10 (maximum je 10)

[/sws_blue_box]

Ze stadionu čiší fotbalovost na první pohled. Poměrně strmé tribuny jsou kolem celého hřiště v blízkosti hrací plochy. Tím je také zaručen perfektní výhled ze všech koutů stadionu. Samozřejmostí jsou dvě obrovské obrazovky nabízející prostor pro puštění opakovaných záběrů či prezentace partnerů klubu.

Trávník je před zápasem očividně ve výborné kondici, což je vidět jak na první pohled, tak v průběhu celého zápasu. Na rozdíl od mnoho evropských fotbalových stánku je překvapivě, že zde nejsou žádné bariéry či sítě, které by od sebe oddělovali sektory nebo hrací plochu od hlediště. V zázemí stadionu jsou po celém jeho obvodu stánky s občerstvením, či stánky nabízející merchandising klubu, nebo zakoupení permanentky. U hlavní tribuny se také nachází větší fan shop.

Moderní ticketing

Koupě lístků je součástí celého produktu fotbalového zápasu. A tento fakt New Yorský klub nepodcenil. Cest je několik – online nákup na webu s možnosti přímo si vytisknout lístek, nákup před zápasem na stadionu, nebo přímo na facebookové stránce klubu. Velmi příjemnou funkcí je možnost sdílet fakt, že si člověk zakoupil lístek s přáteli s přesnou pozicí zakoupeného lístku, tak aby si přátelé mohli zakoupit lístek v těsné blízkosti. Tento prodejní kanál byl také prezentován při zápase na světelných reklamách.

Red Bull kam se podíváš

Jak už název klubu a arény napovídá, hlavní sponzorem klubu je výrobce nápojů Red Bull a je to opravdu znát. Red Bull je vidět zkrátka všude. Je to také dáno tím, že znak klubu je složen ze dvou rudých býků, fotbalového míče a nápisu RedBull New York. Toto logo je vidět přes celou přední stranu dresů a na svítících reklamních panelech po většinu zápasu. Prezence brandu Red Bull se pochopitelně také objevuje na všech dresech, šálách a ostatním merchandisingu, který nosí fanoušci.

Red Bulls02-dres

Zajímavostí je, že zpěvačka zpívající americkou hymnu před začátkem zápasu má na sobě klubový dres. S Red Bullem je taé spojený předzápasový program před stadionem. Samozřejmostí je nabídka celé řady nápojů od společnosti ve stáncích s občerstvením. Výmluvná je cenová politika – jeden RedBull stojí 3 USD, zatímco cena za vodu je 5 USD a pivo vyjde na 8 USD.

Zápas

Před úvodním hvizdem byla minuta ticha za oběti bombových atentátů z Bostonu a fanoušci rozvinuli plachtu s nápisem „New York stands with Boston“. Samotný zápas se odehrával před více než 12 tisíci diváky, tedy o něco méně než polovina kapacity stadionu, což představuje jednu z nejmenších návštěv sezóny.

Kdo by však očekával „divadelní“ atmosféru, mýlil by se. To bylo zapříčiněno především neuvěřitelnou aktivitou kotle domácích, který utichl v průběhu celého utkání snad jen na tři vteřiny po jediné obdržené brance. Atmosféře napomohla také vynikající akustika stadionu. Méně už se zapojil zbytek fanoušků.

Zápas před plným stadionem a při jejich větší aktivitě by byl neuvěřitelným zážitkem, ale i tak se atmosféra dá srovnávat s tou, na kterou jsme v Evropě zvyklý. Překvapením bylo, že všechna hlášení na stadionu bylo jak v angličtině, tak i ve španělštině. Red Bulls očividně cílí i na hispánskou komunitu, pro kterou je fotbal nejoblíbenějším sportem.

Kvalitu předvedené hry bych přirovnal k lepšímu zápasu české ligy. S tím rozdílem, že kádr Red Bulls disponuje hvězdami světového formátu, které ale již jsou možná ve „fotbalovém“ důchodu“. Thiery Henry navíc zklamal v největší šanci Red Bulls a Junihno se zbytečně nechal vyloučit v 90. minutě utkání.

[sws_blue_box box_size=“616″] 

Která věc se vám nejvíce líbila a mohla by být inspirací pro ostatní kluby?

  • Nákup lístků na Facebooku, možnost sdílení pozice zakoupených lístků s přáteli.
  • Dostatečné množství stánků s občerstvením a merchandisingem klubu.
  • Televize s přímým přenosem u stánku s občerstvením.
  • Tištěná pozvánka na další domácí utkání v podobě kartičky s podobiznou největší hvězdy týmu rozdávaná pořadateli před zápasem i na jeho konci. Je tedy využito k upozornění na další domácí zápasy klubu, ale jedná se i o zajímavý a jednoduchý prostor pro zviditelnění sponzora.
  • Inzerce komunikace na sociálních mediích (Twitter, Facebook) na svítících „reklamách“
  • Výhoda pro členy klubu: speciálně pro ně určená občerstvení.

Co byste pořadatelům nevíce vytknul?

  • Žádný přestávkový program.
  • Chybějící magazín.

Doporučil byste zážitek ze zápasu i svým přátelům: 9/10 (maximum je 10)

[/sws_blue_box]

redBull_newyork_sportbiz

 

Další reportáže:

Scottish Premier League: Partick Thistle FC – Dunfermline Athletic FC 3:3, Hodnocení: 8/10

MLB: Milwaukee Brewers – Arizona Diamondback 2:9, Hodnocení: 9/10

Baráž TELH: HC Olomouc – Piráti Chomutov 2:3p, Hodnocení: 5/10

FA Cup: Manchester United – Reading FC 2:1, Hodnocení: 8/10

La Liga: FC Barcelona – Real Madrid (Camp Nou, Barcelona), Hodnocení: 10/10

KHL: Slovan Bratislava – HC Lev Praga (Slovnaft Aréna, Bratislava), Hodnocení: 7/10

Premier League: Chelsea F.C. – Blackpool F.C. (Stamford Bridge, Londýn), Hodnocení: 8/10

NHL: Philadelphia Flyers – Pittsburgh Penguins (Wells Fargo Center, Philadelphia), Hodnocení: 10/10

Tipsport ELH: Rytíři Kladno – HC Kometa Brno (Městský zimní stadion Kladno), Hodnocení: 2/10

KHL: Severstal Čerepovec – HC Lev Poprad (Ice Palace, Čerepovec), Hodnocení: 6/10

Serie A: AC Milán – SSC Neapol (San Siro, Milán), Hodnocení: 3/10

KHL: HC Lev Poprad – Avtomobilist Jekaterinburg (Zimný štadión mesta Poprad), Hodnocení: 5/10

 

SHARE
SHARE

Napsal
Petr Lundák

Petr Lundák studuje navazující magisterský program Podniková ekonomika a management na ZČU v Plzni. Celý život se aktivně věnuje sportu, hlavně fotbalu a v poslední době i squashi a badmintonu. Při zahraničním studiu v dánském hlavním městě, Kodani, se dostal ke sportovnímu marketingu, o který se nyní intenzivně zajímá. V současnosti je také správcem VAŠÍ LIGY v Plzni.


Nejčtenější

Tagy

MLSRed Bull

podobné články

Zprávy ze světa sportovního byznysu: Heineken v MLS, Premier League...

Sponzorská loga na dresech. Půjde zámoří cestou evropských...

Major League Soccer chystá expanzi. Beckham se vrací jako majitel...

Zprávy ze světa sportovního byznysu: FIFA vs. MLS, Emirates vs....


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.