Otevřít menu Zavřít menu

V hledišti – První zkušenost s baseballem v Milwaukee

Článek je součástí série tří sportovních událostí z amerických profesionálních soutěží (MLB, MLS a NHL). Snahou je srovnat zážitek s ostatními týmovými sporty jak v Evropě, tak i mezi sebou v USA. Tento článek, z prostředí MLB, je ovlivněn tím, že autor článku není fanouškem žádného baseballového klub a ani baseballu obecně. Jednalo se o jeho první baseballový zápas na živo. Jde tedy o pohled zvenčí a bez předchozí zkušenosti s profesionálním baseballem.

 

[sws_blue_box box_size=“615″]

Zápas: Milwaukee Brewers – Arizona Diamondback 2:9

Datum: 06. 04. 2013

Stadion: Miller Park

Počet diváků: 30 115 (71% kapacity)

Poměr cena/zážitek: 9/10 (maximum je 10)

[/sws_blue_box]

 

Tailgaiting

Před začátkem utkání se pro fanouška z Evropy odehrávalo něco neuvěřitelného. Kolem tří hodin před začátkem samotného utkání se totiž začíná plnit parkoviště. Návštěvníci vytahují z aut grily, klobásy, burgery nápoje a začíná „Tailgating“, neboli obrovská grilovačka na parkovišti.

Atmosféra je neuvěřitelné přátelská a pro zpestření se hrají různé hry často spojené s popíjením alkoholu. Vše je však zcela mimo režii klubu a je organizováno samotnými fanoušky. Je nutno dodat, že podmínky jsou pro to ideální. Miller Park, kde svá domácí utkání hrají Brewers, je totiž nedaleko za městem a disponuje velkým množstvím parkovacích míst včetně toalet přímo na parkovišti.

 

Brewers01-tailgating

 

Atmosféra během zápasu

Asi i vinou tailgatingu a možná i dalších aktivitami přímo stadionu se zdá být stadion na začátku zápasu poloprázdný a to je návštěva přes 30 tis. diváků. Nutno dodat, že kapacita stadionu je 42 200 diváků. Atmosféra během zápasu je utichlá a diváci neustále odchází a přichází během hry, což působí zvláštně. Je to také způsobeno tím, že ve hře nejsou žádné znatelněji delší přestávky, zápas trvá necelé tři a půl hodiny a plyne celkem pomalu.

V útrobách stadionu se pohybuje velké množství diváků během celého zápasu. A je pravda, že je co dělat. Je nabízeno celé množství aktivit počínaje základy jako občerstvením, nebo fan shopy, které nabízí široký sortiment a je jich dostatek. Ale jsou nabízeny také aktivity jako možnost změřit rychlost nadhozu, hraní baseballu na Xbox, nebo celá řada různých aktivit pro děti jako běh na čas nebo prolézačky. Tyto aktivity však možná ke škodě atmosféry na stadionu odvádějí pozornost návštěvníků.

Dále by se daly vypíchnout dvě zajímavé aktivace sponzorství. Tím prvním je možnost vytvořit vlastní nápis, který pak diváci ukazují do kamer a je vidět na velké obrazovce na stadionu. Na něm je logo společnosti Kohl‘s jak zepředu tak i na zadní straně. Jednoduché, viditelné, ale ne příliš rušivé.

Ještě nápaditější je druhá aktivace, a sice závod klobás. Jedná se o tradiční závod klobás (od roku 1994) před začátkem šestého iningu a aktivuje sponzorství s výhradním dodavatelem klobás, lokální společností Klement’s. Závod je kolem hrací plochy a závodí pět zaměstnanců v obrandovaných kostýmech pěti různých klobás. S vítěznou klobásou je pak možné se vyfotit v útrobách stadionu.

 

Brewers03-klobásy

 

Spousta aktivit na úkor atmosféry

Celkově nabízí zápas Brewers opravdu mimořádný zážitek. Spíše než o sport se jedná o událost společenskou, kterou umocňuje tailgating před začátkem utkání a velké množství aktivit, které je možné dělat v průběhu utkání. Aktivity v průběhu zápasu však ubírají na atmosféře zápasu jako takového. Zřejmě by to stálo za větší marketingovou analýzu o tom, proč diváci na zápas chodí, ale do komentářů můžete psát názory na to, co si myslíte o velkém množství nabízených aktivit v průběhu hry a zda myslíte, že to je ku prospěchu, či nikoli.

 

[sws_blue_box box_size=“615″]

Která věc se vám nejvíce líbila a mohla by být inspirací pro ostatní kluby?

  • Aktivace sponzorství: klobásy, nápisy diváků
  • Zábava v útrobách stadionu
  • Tailgating
  • Fan shopy (šíře sortimentu a jejich množství)

Co byste pořadatelům nejvíce vytknul?

  • Diváci nejsou příliš vztaženi do hry a baseball působí jen jako jedna z mnoha aktivit, které je na stadionu možné dělat

Doporučil byste zážitek ze zápasu i svým přátelům: 9/10 (maximum je 10) [/sws_blue_box]

 

milwaukee_brewers_experience

 

Další reportáže:

Baráž TELH: HC Olomouc – Piráti Chomutov 2:3p, Hodnocení: 5/10

FA Cup: Manchester United – Reading FC 2:1, Hodnocení: 8/10

La Liga: FC Barcelona – Real Madrid (Camp Nou, Barcelona), Hodnocení: 10/10

KHL: Slovan Bratislava – HC Lev Praga (Slovnaft Aréna, Bratislava), Hodnocení: 7/10

Premier League: Chelsea F.C. – Blackpool F.C. (Stamford Bridge, Londýn), Hodnocení: 8/10

NHL: Philadelphia Flyers – Pittsburgh Penguins (Wells Fargo Center, Philadelphia), Hodnocení: 10/10

Tipsport ELH: Rytíři Kladno – HC Kometa Brno (Městský zimní stadion Kladno), Hodnocení: 2/10

KHL: Severstal Čerepovec – HC Lev Poprad (Ice Palace, Čerepovec), Hodnocení: 6/10

Serie A: AC Milán – SSC Neapol (San Siro, Milán), Hodnocení: 3/10

KHL: HC Lev Poprad – Avtomobilist Jekaterinburg (Zimný štadión mesta Poprad), Hodnocení: 5/10

 

 

SHARE
SHARE

Napsal
Petr Lundák

Petr Lundák studuje navazující magisterský program Podniková ekonomika a management na ZČU v Plzni. Celý život se aktivně věnuje sportu, hlavně fotbalu a v poslední době i squashi a badmintonu. Při zahraničním studiu v dánském hlavním městě, Kodani, se dostal ke sportovnímu marketingu, o který se nyní intenzivně zajímá. V současnosti je také správcem VAŠÍ LIGY v Plzni.


Nejčtenější

Tagy

Milwaukee BrewersMLB

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.