Otevřít menu Zavřít menu

Zprávy ze světa sportovního byznysu: MLB, NBA a Tim Tebow

Biz

Ze všech čtyř velkých amerických lig je MLB Advanced Media lídrem v přejímání nových technologií. Ticketing, mobilní technologie, internet na stadionech Přesto se MLB povedlo zaspat ve využití YouTube jako významné platformy pro prezentaci svého produktu. Zatímco sestřihy ze zápasů NHL a NBA byly na YouTube už k mání dávno, MLB se tomu dlouho bránila a často naopak aktivně nechávala mazat videa nahraná fanoušky. Nabídka videí byla limitovaná jen na čtyři státy. Baseballového obsahu tak bylo na YouTube výrazně méně.

To však už neplatí. MLB prohloubila své partnerství s YouTube a nabízí sestřihy úplně všech svých zápasů, a to s dvoudenním zpožděním. Kromě toho MLB ještě otevřela svůj archív, takže se můžete dívat na hodně archivní videa – třeba až z roku 1952.

Kdo nebydlí v Severní Americe nebo v Koreji, v Japonsku a na Tchaj-wanu, má navíc možnost sledovanost zdarma na YouTube dva živé přenosy v každý hrací den. MLB se tak mnohem více otevírá globálnímu trhu.

[sws_divider_basic]

NBA zveřejnila data o návštěvnosti svých zápasů v základní části letošní sezóny. V absolutním počtu přišlo za 41 domácích zápasů nejvíc lidí na Chicago Bulls (21 877 diváků na zápas), následují Dallas Mavericks a  dobře šlapající Miami Heat. Všechny tyto týmy zároveň naplňují veškerou kapacitu svých arén.

Čísla potvrzují i efekt „Brooklyn“, kam se letos přestěhovali Nets do nové moderní arény Barclay Center. Průměrná návštěvnost na jejich zápasy vzrostla o 26 procent.

Sedm týmů NBA má po celou sezónu obsazenou kapacitu haly vyšší než 98 procent. V průměru za všechny týmy jede NBA na 91 procentech kapacity všecg hal.

Celková průměrná návštěvnost NBA  se oproti loňské zkrácené sezóně příliš nezměnila. Divácký průměr byl v letošní základní části 17 348, což je o více než 400 méně než letos zaznamenala ve své zkrácené sezóně NHL.

[sws_divider_basic]

Velká a hodně medializovaná hvězda předloňské sezóny NFL Tim Tebow vydržel jako quarterback New York Jets pouhý rok. I ten rok ale může hodně ukázat – například jak dynamický je trh se sportovním merchandisingem.

Malá rekapitulace:

New York Jets kupují Tima Tebowa. Cena dresu je 100 dolarů a za první týden se jich prodalo 15 tisíc.

Tebow je nevýrazný a zraněný. Cena jeho dresů padá.

Jets oznamují, že se zbavují Tebowa.

Cena dresů se jmenovkou Tebow je v ten okamžik na 20 dolarech, tj. pád o 80 procent.

Jeho dětské dresy začínaly na 70 dolarech a skončily na deseti, tj. pokles skoro o 90 procent.

Staré dresy musí ve skladech uvolnit místo pro nové.

 

 

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

MLBNBATim Tebow

podobné články

Jak se Intel snaží změnit zážitek ze sportovních přenosů

Červencové sportovní události, které se vyplatí sledovat

Sponzorská loga na dresech. Půjde zámoří cestou evropských...

Dubnové sportovní události, které se vyplatí sledovat!


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.