Otevřít menu Zavřít menu

Nike si po výluce v NBA také utahuje z přerušené NHL

Čtenáři SportBizu si jistě vzpomenou na několik kampaní značky Nike postavených na silném vyprávění a často na hodně širokém pohledu na sport. Write The Future, My Time Is Now či ta nedávná olympijská Find The Greatness – to jsou všechno výrazné počiny, které přesahují sportovní marketing a patří k tomu nejlepšímu ve světové reklamní tvorbě.

Slogan nejnovější kampaně oregonské značky je „Hokej je náš“. Nike se v něm pouští do NHL a v duchu své tradice ukazuje, že hokej je mnohem víc než jen NHL. Kampaň je logicky orientovaná na Kanadu, zemi nejvíce spjatou s ledním hokejem.

Jaký vzkaz posílají amatérští hokejisté i hokejoví fanoušci směrem k vedení soutěže? NHL nám vzít můžete, ale hokej nikdy. Hokej je naše vášeň. Je to sport, životní styl, názor. Co uděláte příště? Seberete nám puk? Hokejky?

Ve spotu se kromě nich objevují i hokejové hvězdy jako Ovečkin, Stamkos a P.K. Subban. To videu, alespoň teoreticky, trochu ubírá na přesvědčivosti. Svou vinu na současném stavu totiž nese také hráčská asociace, jenž je jednou ze stran, které se půl roku nedokázali dohodnout.

Nike tímto dává ale jasně najevo, ke které ze stran má blíže. Ke sportovcům. To je logické. Legendární „Just do it“ nikdy nebylo směrováno vlastníkům klubů, ani ligám. Pomáhat sportovcům, amatérským i profesionálním, v plnění jejich velkých či malých výzev, to je skutečnou esencí této značky Nike.

 

 

Kampaň Nike je postavená na dvou pilířích. Kromě již popsaného videa je to Twitter, na kterém se hokejoví fanoušci souznějící s kampaní mohou vyjádřit použitím kampaňového hashtagu #hockeyisours. Nike Canada samozřejmě vstupuje svými příspěvky do diskuze, mj. i tímto manifestem hokejového fanouška.

 

 

Nike, resp. její značka Air Jordan, se v podobném stylu pustila i do výluky v NBA v roce 2011. Nike využila sestavy svých hvězdných tváří (Dwyane Wade, Chris Paul, and Carmelo Anthony) a natočila dvouminutové video, ve kterém oslavuje basketbal jako sport. Hlavní vzkaz kampaně? Tu hru milujeme. Ať se děje cokoliv.

Basketbalové hvězdy se ve videu objevují jako aktéři několika zápasů, které se odehrávají všude možně jen ne v hale pro NBA. Pouliční basket na plácku, amatérská liga, ženský basket, zápas v židovské lize a na závěr dokonce i v čínském Pekingu.

 

 

Jak se vám líbí videa? Nevadí vám přítomnost hvězd vymezujících se k soutěžím, jež z nich udělali multimilionáře?

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

Air JordanAlexander OvečkinCarmelo AnthonyChris PaulDwyane WadeNBANHLNike

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.