Otevřít menu Zavřít menu

3 fotbalové velkokluby ukazují budoucnost přímé komunikace s fanoušky

Tradiční média jsou dnes pod velkým tlakem. Karty byly trochu přerozděleny a díky rozvoji internetu a sociálních sítí mají dneska sportovní kluby a sportovci nové možnosti, jak komunikovat přímo se svými fanoušky a budovat své značky.

V posledních týdnech se mezi špičkovými fotbalovými kluby objevil nový fenomén videokonferencí mezi klubem, resp. vybraným hráčem, a fanoušky.  Postupně se o to pokusili Chelsea, Manchester City a AC Milán, kteří krátce po sobě použili platformu Google Hangout.

Google+ Hangout je nástroj v rámci sociální sítě Google+, který umožňuje pořádat videokonference. Díky provázanosti Google+ a YouTube mohou jeho pomocí sportovní kluby a sportovci podpořit oba dva kanály spadající pod Google. Ale nejenom je. Obecně totiž platí, že je na pořadateli videokonference, aby si zvolil její účastníky. Jakým kanálem pořadatel provede tento výběr, to je zcela na jeho libovůli. Nabízí se hned několik možností – klasickým formulářem, přes twitterový hashtag, emailem, nebo třeba na Facebooku. Všechny tyto cesty mohou přinést klubu nové fanoušky a kontaktní údaje.

Samotná videokonference probíhá paralelně na dvou kanálech – na stránce na sítí Google+ a jí příslušném kanále na YouTube. V okamžiku ukončení videokonference se její záznam automaticky zveřejnění jako nový status na stránce na Google+ a nahraje na účet na YouTube, kde jej mohou zhlédnout další uživatelé stejně jako kterékoliv jiné video. Videokonference se kromě pořadatele může zúčastnit 9 vybraných uživatelů. Počet těch, co ji mohou sledovat, omezen není.

Prvním klubem, který využil Google Hangout byla Chelsea, která předhodila dotazům fanouškům Petra Čecha. Podle zveřejněných informací se na přímý přenos rozhovoru dívalo v jednom okamžiku nejvíce 700 lidí, což je skutečně jen nepatrný zlomek z 2 milionů fanoušků klubu na síti Google+.

Rozhovor však nemá hodnotu jen v přímém přenosu – ze záznamu si jej přehrálo téměř 50 tisíc uživatelů. I to je však vzhledem ke globální popularitě klubu velmi podprůměrný výsledek. Chelsea si asi určitě mohla vybrat jiného hráče, protože Petr Čech zdaleka nepatří k těm nejaktivnějším na sociálních sítích.

Takto Petr Čech a Chelsea pozvali fanoušky k účasti na videokonferenci:

 

 

Celou simultánku s Petrem Čechem si pak můžete prohlédnout zde:

 

Druhým klubem v pořadí, který využil nástroje Google Hangout byl Manchester City. Ten si pozval před atraktivním duelem s Arsenalem jako host bývalého hráče Gunners a Citizens zároveň Patricka Vieiru. Citizens mají ovšem mnohem delší historii videokonferencí. Doposud na to šli trochu oklikou – nechali fanoušky klást dotazy na Twitteru a hráči pak na ně odpovídali na kameru. Záznam pak klub zveřejňoval na YouTube.

Pozvánka na setkání s Patrickem Vieirou vypadala takto:

 

 

Samotná videokonference trvala necelou půlhodinu:

 

 

AC Milán si na svou premiéru Google Hangout pozval bývalého útočníka Daniele Massara, který má nyní na starosti klubové PR. Celkový počet míst byl menší než v případě Chelsea a Manchesteru City, protože klub obsadil některá místa předními fotbalovými bloggery. To je zajímavá cesta, jak si zajistit ještě vyšší sledovanost prostřednictvím

Celou událost AC Milán komunikoval prostřednictvím Massarova videoprofilu a výzvy k pokládání otázek prostřednictvím hashtagu #HangoutMassaro.

 

 

Celou videokonferenci pak AC Milán chytře umístil do své síně slávy:

 

Navzdory třem uvedeným příkladům nebyly možnosti Google Hangout úplně vyčerpány. Jako vhodné se jeví spojení videkonferenci s nějakou soutěží pro fanoušky či přímo udělat soutěž ze samotné videkonference. Určitě se brzo dočkáme nějakých kreativnějších využití.

Na premiéru v Česku stále čekáme. Fotbalová Sparta Praha nedávno začala pravidelně vysílat živé online přenosy ze svých tiskových konferencí. Dalším krokem by mělo být aktivnější zapojení fanoušků – právě po vzoru Chelsea a spol.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

AC MilánChelseaManchester CityPetr Čech

podobné články

Zprávy ze světa sportovního byznysu: Slovenská fotbalová...

V hledišti – Italská tradice ve špíně a zimě

Nejdražší fotbalové dresy světa


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.