Otevřít menu Zavřít menu

Paddy Power: 8 ukázek toho nejšílenějšího sportovního marketingu současnosti

Srovnejte si vedle sebe značky českých sázkových společností. Pokud necháme stranou některá drobná specifika, vnímáte mezi nimi nějaký rozdíl? Přináší některá značka silnější či vůbec nějaké jiné emoce než ta druhá? Pravděpodobně ne. Sázení, především to online, se dnes stalo více méně zaměnitelnou komoditou.

Každá značka nabízí z pohledu sázkařů téměř identitický produkt – nějaký bonus za podpis, průběžnou motivaci, „věrnostní“ program, online přenosy, a podobně. Jak se odlišit? Třeba tím, že značka dostane mnohem větší význam než je ten vyplývající ze sázkařského byznysu. Význam, který je pro cílovou skupinu zajímavý.

Co by to mohlo být? Sázkařská značka Paddy Power se vydala cestou kontroverze. Jejím cílem je prostřednictvím kontroverzních offline aktivit generovat velkou publicitu, kterou pak Paddy Power používá jako munici do online sdílení a diskuzí.

Aktivity Paddy Power často bojují s autoritami a testují etické hranice. Je logické, že Paddy Power je aktivní ve spojitosti se sportovními akcemi – tím může efektivně oslovit svou cílovou skupinu.

Specialitou Paddy Power je ambush marketing – Paddy Power se svými skutky často vysmívá oficiálním sponzorům. Někdy se to povede lépe, jindy hůře, ale značce nelze upřít tah na branku, který by jí mohli oficiální sponzoři často závidět.

A očividně se to vyplácí i byznysově – v první polovině roku 2012 vzrostly tržby Paddy Power o 28 procent a počet registrovaných zákazníků dokonce o 40 procent.

Značka Paddy Power dala o sobě velmi výrazně vědět během letošního Eura, kdy se stala na spodním prádle Nícklase Bendtnera součástí jeho gólové oslavy.

Paddy Power má však mnohem delší historii podobných kousků v profesionálním sportu. Podívejme se na nejzajímavější z nich.

Dostihy

Dostihy jsou v Anglii významnou sázkařskou příležitosti, takže není divu, že Paddy Power spojil některé své aktivity s tímto sportem. V roce 2010 vztyčil v Cheltenhamu obří nápis „Paddy Power“ – ne nepodobný slavnému nápisu z Hollywoodu.

 

 

U příležitosti letošních dostihů v Cheltenhamu se zase značka Paddy Power rozhodla obohatit pozoruhodnou a dva tisíce let starou křídovou siluetu jezeckého koně o svého žokeje z plátna.

 

 

Letos se Paddy Power povedl v dostihovém sportu ještě jeden skandál. Jejich reklama zesměšňující „týpky v teplákovkách“ byla zakázána ještě dříve, než se vůbec dostala do televize. Při skoro 1,5 milionu zhlédnutí na YouTube to asi ani nevadilo.

 

 

Fotbal

Kampaň u příležitosti fotbalového šampionátu v Jižní Africe se stala jednou z pěti bristkých kampaní, na kterou bylo v roce 2010 nejvíce stížností. Hlavní rozbuškou kampaně je video, ve kterém proti sobě hrají pětičlenné týmy setávající ze slepých fotbalistů.

 

 

Kousek se spoďáry Nicklase Bendtnera nebyl jediný, který značka Paddy Power provedla u příležitosti Eura 2012. Značka si vzala na mušku anglický národní tým a jeho tehdy nového kouče Roye Hodgsona. Jak jeho jmenování okomentovali ostatní?

 

 

Jednou z devíz Paddy Power je reakce na aktuální věci. Takto značka využila mediální zájem o milostnou aféru Ryan Giggse s modelkou Imogen Thomas. 470 tisíc zhlédnutí.

 

 

Golf

Stejný rok jako v Cheltenhamu se obří nápis Paddy Power objevil také poblíž dějiště Ryder Cupu. Těsně před jeho startem jej však policie přikázala odstranit, protože byl postaven bez stavebního povolení.

 

 

Nejlepší kousek se ale Paddy Power povedl během letošního Ryder Cupu. Pro podporu evropského týmu v souboji s americkým umožnila značka Paddy Power golfovým fanoušků, aby posílali Evropanům vzkazy prostřednictvím hashtagu #goeurope. Paddy Power pak vybrala 60 nejzajímavějších tweetů, které nechala vytvořit na obloze nad golfovým hřištěm Medinah Country Clubu v Illinois.

 

 

Pro úplnost je třeba dodat, že velká část výše uvedených kampaní vznikla v rámci platformy „We Hear You“, kdy Paddy Power „pouze“ rozpracovávala komentáře svých fanoušků na sociálních sítích. I to je důkazem toho, že jakkoliv jsou výše uvedené věci kontroverzní, tak si zachovávají jistou relevanci pro své zákazníky a sportovní fanoušky.

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

MS ve fotbalePaddy PowerRyder Cup

podobné články

Sex ve sportovním marketingu v pěti příkladech

Zprávy ze světa sportovního byznysu: FIFA, NHL, ATP a 1.FC...

Nie sú MS ako MS.

Inspirujte se největší kampaní v dějinách Adidasu


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.