Adidas aktivuje své partnerství s All Blacks spojením dvou obrazovek

Propojení více obrazovek je stále častějším tématem na SportBizu. Je nepochybné, že jedna obrazovka již přestává sportovním fanouškům stačit. Kdo by dnes při sledování televizního sportu neposílal textové zprávy, neaktualizoval statusy na Facebooky, netweetoval, nesázel live sázky či alespoň nesledoval zápasové statistiky v reálném čase.
Druhá obrazovka přináší úplně novou vrstvu informací, která doplňuje a rozšiřuje obsah distribuovaný televizním přenosem. V případě internetu, a konkrétně sociálních sítí, navíc dění v televizi dodává atraktivní interaktivitu a možnost okamžité interakce ne s jedním, ale hned se všemi přáteli i zcela neznámými lidmi najednou.
Nejnovějším z řady pokusů o spojení více obrazovek je počin značky Adidas. Ta je hodně aktivní v ragby a je mimo jiné také partnerem jednoznačně nejsilnější značky současného ragby – novozélandské reprezentace znám0 pod názvem All Blacks.
V rámci aktivace tohoto partnerství spustil Adidas nedávno svou online platformu Game Day. Jedná se o facebookovou aplikaci, která nabízí tento obsah:
- Online přenos zápasů All Blacks – v roli komentátorů vystupují hvězdy z minulosti a ragbyoví experti
- Možnost živého chatu s dalšími uživateli
- Zápasové statistiky v reálném čase
- Profil každého hráče týmu All Blacks
- Aktuální sestavu
- Kalendář zápasů
- Hlasování o hráče zápasu
Součástí aplikace je pochopitelně také prezentace vybraných produktů Adidasu (např. dres, obuv, volnočasové tričko) s přímým odkazem na eshop All Blacks.
Aplikace Game Day je primárně promována na facebookové stránce Adidas Rugby, která je centrálním bodem ragbyové komunikace Adidasu na sociálních sítích. Vzhledem k tomu, že Game Day funguje na principu facebookové aplikace, není to použitelné pro uživatele chytrých telefonů, na kterých tyto aplikace zatím nefungují. Game Day tak zatím mohou využít jen uživatelé tabletů a notebooků. To je velké mínus. Aplikace pro chytré telefony se však údajně již chystá. I tak Adidas ukazuje ostatním cestu, kudy se bude budoucnost sportovního marketingu ubírat.
Jaká je vaše nejčastější druhá obrazovka? Mobil či notebook? A co na ní během zápasu děláte?