Otevřít menu Zavřít menu

6 ukázek komunikace Stanley Cup Playoffs na internetu

Před týdnem jsem vybral čtyři nejzajímavější ukázky z digitální komunikace ve vyřazovací části NBA.  Tentokrát se podívejme na NHL, kde se aktuálně hrají finálové zápasy v obou konferencích. Může se NHL rovnat v online marketingu ostatním soutěžím? Co zajímavého nabízí?

NHL to nikdy neměla moc lehké. Severoamerický trh je, ve sportu i normálním byznysu, absolutně nejkonkurenčnější na světě a NHL byla vždy takovou popelkou mezi největšími ligami. Pokud jde o pozornost médií, NHL byla, s výjimkou Kanady, vždy trochu na druhé koleji.

S rozvojem internetu se výrazně rozšířili možnosti, jak i relativně menší ligy mohou prorazit filtr tradičních médií a spojit se napřímo se svými fanoušky. A NHL toho využívá ve velkém. Soutěž si pro probíhající ročník stanovila agresivní strategii směrem k sociálním médiím a internetu obecně.

NHL má důvody se tvářit sebevědomě. Podle dostupných informací jsou fanoušci NHL ve srovnání s fanoušky ostatních soutěží suverénně nejbohatší, mají mezi sebou nejvíc vysokoškoláků a relativně nejméně trpí nezaměstnaností.

Zde je tedy šest konkrétních inspirací z digitální komunikace NHL.

Series Hub. Podobně jako NBA, tak i NHL usnadňuje fanouškům sledování svého týmu a nenutí jej si hledat zprávy, fotky a videa z dané série v záplavě ostatních zpráv. NHL na stránkách sérií intenzivně prezentuje vlastní eshop.

Ice Tracker. NHL monitoruje každou akci v jakémkoliv zápase. V rámci aplikace Ice Tracker si fanoušci mohou přehrát v časové ose desítky momentů ze zápasu jako krátká videa. Navíc aplikace nabízí možnost nastavení podrobných filtrů, podle kterých lze tyto akce ještě navíc třídit a vybírat. Předpokladem této služby je samozřejmě bohatý a dobře tříděný videoarchiv.

Bracket Challenge. Mechanika této soutěže je jednoduchá – fanoušci tipují výsledky jednotlivých sérií ve všech kolech Stanley Cupu. Tipují se nejen vítězové sérií, ale i počty zápasů v těchto zápasech. Za to dostávají body, jejichž celkový součet určí vítěze. Aplikace nabízí i možnost si vytvořit vlastní soutěž se svými kolegy z práce či přáteli.

Hattrick Challenge. Stejně jako vloni, i letos odpovídají fanoušci každý den na nejrůznější otázky týkající se dění na ledě. Fanoušci sbírají body za to, že správně odpovědí či předpovědí na tři otázky za daný den – tzn. zaznamenají hattrick. Kdo po dobu soutěže zaznamená nejvíc hattricků, ten vyhraje zájezd pro dva na All-Star Game v roce 2013.

Aplikace nabízí i možnost si vytvořit vlastní soutěž se svými kolegy z práce či přáteli. I zde si můžete se svými přáteli vytvořit vlastní soutěž. Partnerem soutěže je půjčovna aut Enterprise.

NHL 13 Cover Ballot. Electronic Arts je jedním z partnerů NHL. Ostatně jedna z jejích her, NHL 13, v sobě nese právě název soutěže. U každé podobné hry je důležité obsazení hráče na jejím obalu. Které z hokejistů by tam EA měli dát?

Přesně tuto otázku položila firma společně s NHL hokejovým fanouškům. Formou pavouka jim nabídli 16 hokejistů, aby si postupným hlasováním fanoušci zvolili vítěze, jenž se objeví na obalu.

EA se však rozhodli umožnit i samotným fanoušům se ocitnout na obálce NHL 13. Mohou tak učinit ve facebookové aplikaci. Tam si zvolí svůj oblíbený tým, nahrají vlastní fotku a jejich obálka je na světě. Jednoduché, proto dobré.

Jak tedy dopadá NHL v porovnání s NBA?

Zásadní rozdíl je v tom, jak obě soutěže uchopili sociální sítě. Tam, kde NBA jednoznačně aktivuje své stávající fanoušky a dává jim lukrativní  prostor (Playoffs Pulse, Social Spotlight), tam NHL spíše potichu našlapuje.

NHL na druhou stranu mnohem více využívá tradiční soutěžní mechaniky – i tu by však měla mnohem více propojit se sociálními profily svých fanoušků. Stejně jako NBA skvěle využívá své bezedné databáze, NHL dobře pracuje se svou videotékou.

NHL však nabízí jeden bonbónek, o kterém jsme se doposud vůbec nezmínili. Jedná se o věc, kterou se NHL zařadila mezi lídry na severoamerickém trhu. Více za týden v samostatném článku.

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

EANBANHL

podobné články

13 sportovních virálních videí, která prostě musíte vidět

9 inspirací pro sportovní sponzoring

10 virálních lekcí ze sportovního marketingu


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.