Otevřít menu Zavřít menu

4 digitální vychytávky z NBA Playoffs

Dvě zámořské soutěže jsou aktuálně v pokročilé fázi svých playoffs. Stejně jako vloni, tak i letos přináší SportBiz přehled osmi inspirativních příkladů, jak NBA a NHL zatahují do hry také své fanoušky. Cíl je jasný – připoutat fanoušky ještě více k tomu, co se děje na hřišti a zvýšit jejich zážitek z konzumace vrcholu sezóny. V tomto článku se podíváme čtyři ukázky z NBA, za týden přijde na řadu NHL.

Důležitá informace na úvod. Stejně jako výrobci tabákových a alkoholových produktů, tak se i SportBiz rozhodl od teď doprovázet příklady ze zahraničí povinným varováním. V našem případě totiž platí, že čeští majitelé sportovních práv by měli zahraniční ukázky ignorovat jen na vlastní riziko.

Proč?

Jak poznáte, pro každou z níže uvedených věcí je velmi důležitá skutečnost, že se jedná o digitální záležitost, která stojí na jednoduchém nápadu, je dobře škálovatelná, a její realizace nikoho finančně nezruinuje. Naopak, každá zde uvedená ukázka vytváří novou platformu, kterou může liga monetizovat. Jak? Brandingem, partnerstvím či bannerovou reklamou.

Playoffs Pulse. Který z hráčů je nejpopulárnější mezi fanoušky na internetu? V dnešní době to není tak těžké zjistit. Stačí monitorovat konverzace uživatelů na Facebooku a Twitteru a měřit zmínky o jednotlivých hráčích.

Na základě těchto údajů pak NBA prezentuje dva druhy žebříčků. První ukazuje, který z hráče je nejpopulárnější za poslední hodinu, druhý je za celou dobu trvání playoffs. Kromě toho NBA ještě vybírá čtyři hráče, které stojí za pozornost sledovat.

NBA samozřejmě nabízí i detaily jednotlivých hráčů a podporuje tlačítky jejich sdílení na výše zmíněných kanálech. Zajímavostí je, že zatímco v loňském roce byl partnerem této sekce T-Mobile, letos je to konkurenční mobilní operátor Sprint.

 

Social Spotlight. Ne každý fanoušek má možnost neustále sledovat všechny komentáře na Twitteru. NBA proto na speciální podstránce nabízí přehled těch nejchytřejších a nejvtipnějších komentářů, nejzajímavějších statistik a fotek z playoffs (fotky jsou generovány z mobilní aplikace Instagram).

Šanci být publikován má kdokoliv. Podmínkou jen je, abyste při komentování a sdílení použili speciální hashtag (#NBAPlayoffs). Příspěvky se v pravidelných intervalech mění, NBA proto umožňuje si jejich rotaci zastavit a příspěvky si v klidu přečíst – hodně praktická věc.

Partnerem Spotlightu je opět mobilní operátor Sprint.

Series Hub. Brutálně primitivní nápad, ale o to účinnější. NBA se rozhodla zřídit samostatnou podstránku pro každou sérii v playoffs. Zajímá-li vás duel Lakers a Nuggets, tak informace o všech zápasech této série naleznete právě na této podstránce.

Co tam NBA všechno nabízí?

Na nejviditelnějším místě se objevuje odkaz na aktuální článek vážící se k dané sérii a vedle něj je promován eshop NBA. V submenu si pak uživatelé mohou zvolit kterýkoliv ze zápasů série. Hlavním obsahem je sice video – automaticky se spouští to nejaktuálnější.

Kromě videa podstránka nabízí také příběh každého zápasu sestávající z preview, rekapitulace zápasu a pohled na zápase očima analytika. K dispozici jsou pochopitelně i podrobné statistiky obou týmů a jednotlivých hráčů (v jednom zápase i celé sérii), online textový přenos ze zápasu a již zmíněný Playoffs Pulse, samozřejmě jen s hráči obou soupeřících týmů.

Z komerčního hlediska je důležité to, že podstránka nabízí kromě zmíněného proma na oficiální eshop NBA rovněž několik bannerových ploch.

 

Advanced Stats. I když jsou statistiky doménou baseballu, NBA nabízí milovníkům dat báječný zážitek. Databáze NBA totiž není postavena pouze na souhrnných údajích za zápas, ale také na údajích z textových online přenosů, který pokrývají každou jednotlivou akci na hřišti, sekundu po sekundě. Hloubka statistik je vážně obrovská.

NBA nabízí celkem pět základních druhů statistik – pro individuální hráče, porovnání dvou hráčů, porovnání týmů, porovnání hráčů a týmů a porovnání konkrétních pětek.

NBA sice své statistiky nespojuje se žádným komerčním partnerem, ale pro ostatní zde existuje příležitost například brandování vybrané statistiky a její zvýraznění na domácí stránce statistik. Taky byste si dokázali představit, že by partnerem nejlepší fotbalové jedenáctky Gambrinus ligy, vybrané na základě nějakých statistických parametrů, byla značka Gambrinus 11° Excelent?

Tolik ukázky z NBA. Za týden se podíváme, co v digitálu vymyslela během playoffs NHL.

Poskytuje vám vaše oblíbená soutěž dostatečné množství zajímavých informací podané poutavou formou? Jste spokojeni s tím, jak vaše soutěž prezentuje své statistiky?

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

NBASprint

podobné články

Jak se Intel snaží změnit zážitek ze sportovních přenosů

Zprávy ze světa sportovního byznysu: West Ham, NBA a legalizace...

3 zaujímavé správy z basketbalovej NBA

Návrat kráľa a začiatok novej éry NBA


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.