Otevřít menu Zavřít menu

Když McDonald’s hledá doprovod pro Petra Čecha

Fastfoodová značka McDonald’s je od roku 2010 oficiálním partnerem fotbalového mistrovství Evropy. Jedním z plnění, které má tato značka k dispozici je i možnost obsazení doprovodu hráčů na hrací plochu. A právě prostřednictvím tohoto lákadla se McDonald’s rozhodl své partnerství aktivovat. Hlavní tváří kampaně je Petr Čech. Jak kampaň vypadá a v čem je zajímavá?

Stravovací návyky a asociace ke značkám se tvoří již od útlého věku, a tak značka McDonald’s ve své nové kampani “Doprovoď Čechy na UEFA Euro 2012” jednoznačně cílí na děti od 6 do 10 let. Jen ti se mohou, ať již přímo nebo prostřednictvím svých rodičů, přihlásit do soutěže o 11 míst v doprovodu hráčů.

Volba Petra Čecha jako hlavní tváře kampaně je více než logická. Brankář Chelsea je stejně partnerem letošního ročníku McDonald´s Cupu a jako vzor pro mladé fotbalisty je takřka dokonalý. Dokážete si na stejné pozici představit třeba Milana Baroše?

Princip soutěže je poměrně jednoduchý. V kterékoliv restauraci McDonald’s si vyzvednete formulář, který přímo na místě vyplníte. Sto vylosovaných semifinalistů pak bude pozváno do sparťanské Generali arény, kde se zúčastní dovednostních soutěží. Z vítězného finále vzejde 11 vítězů, kteří se mohou těšit nejen na samotný doprovod během zápasu Česka ve Wroclavi, ale i na celkem třídenní výlet. Na něj si mohou s sebou ještě přibrat někoho ze svých rodičů.

Jak již bylo naznačeno, mechanika je pochopitelná na první dobrou a netřeba nic více vysvětlovat. Mechanika funguje především proto, že McDonald’s nabízí dětem skutečnou hodnotu. Který mladý fotbalista by nechtěl potkat své fotbalové idoly a doprovodit je na trávník během evropského šampionátu? Asi jich moc nebude.

McDonald’s toho využívá a velice šikovně láká soutěžící (i jejich rodiče) do svých restaurací. Na internetu, ani nikde jinde, se do soutěže přihlásit nemůžete. Lze očekávat, že v případě dětského doprovodu neskončí návštěva v “mekáči” pouze vyplněním formuláře, ale že dojde i na jídlo, o které jde značce v první řadě.

Jak probíhá komunikace celé kampaně? Epicentrum kampaně je na webových stránkách McDonald’s, kde jsou všechny důležité informace. Kampaň je promována statickým prvkem přímo na homepage.

McDonald’s mluví o kampani také na své facebookové stránce. Tam ji však věnuje pouze jediný příspěvek, který se dočkal docela vlažné reakce – z více než 133 tisíc fanoušků na něj reagovalo komentářem či “lajkem” pouze 22. Ten prostor tam mohl být mnohem větší – ať již formou aplikace (bývalé záložky), fotografiemi, nebo prostým zopakováním příspěvku (s využití označení preferovaného příspěvku).

Co však překvapuje ze všeho nejvíc je fakt, že absolutně žádná zmínka o kampani se neobjevuje v online kanálech Petra Čecha. Jeho webové stránky ani vůbec nezmiňují partnerství se značkou McDonald’s. jeho facebookový profil také o kampani mlčí. To jde trochu proti logice sponzoringu sportovce, ale třeba jsou za tím důvody, které nám nejsou známy.

Součástí kampaně je také rádiový spot, komunikace v samotných restauracích McDonald’s a nepřehlednutelná venkovní reklama.



V čem se mohou ostatní sponzoři inspirovat? Určitě jednoduchostí, spojením dvou blízkých značek a obchodním drajvem, v tom ta kampaň je nastavená výborně. A ji naopak tlačí bota? Zcela jistě tou asymetrickou komunikací, kdy sportovec kampani „jenom“ propůjčuje tvář, ale nepodílí se na šíření obsahu a komunikace kampaně na internetu. Zde je praxe ve světě trochu jiná. Ale počkejme si na výsledky kampaně, která stále ještě běží.

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

Euro 2012McDonald's

podobné články

Která země nejlépe zhodnotila svou účast na Euru 2012?

Jaká je tržní hodnota české fotbalové reprezentace vs. ostatní...

Digitální komunikace Eura 2012 na UEFA.com

Zprávy ze světa sportovního byznysu: ATP, Tiger Woods a ESPN


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.