Otevřít menu Zavřít menu

5 superkreativních ukázek sportovního marketingu

Každý z následujících pěti příkladů sportovního marketingu je něčím výjimečný. Jeden je postaven na principu digitální hry, druhý pracuje s tělem sportovce, třetí neuvěřitelně podporuje fandění, další doslova opouští planetu Země a ten poslední plní sen většiny sportovních fanoušků. Budete se inspirovat?

Ace Nadal (Bacardi)

Alkoholová značka Bacardi minulý týden aktivovala své partnerství s tenistou Rafaelem Nadalem. Její nabídka fanouškům je lákavá – zkusit si, jaké to je podávat proti Rafovi. Bacardi pro tento účel vytvořilo samostatnou hru Ace Rafa na speciální mikrostránce.

Uživatelé v ní ovládají mašinu RoboServ 3000, jejímž prostřednictvím podávají proti Nadalovi na druhé straně kurtu. Hráči mohou při každém podání definovat pozici robota, razanci úderu, jeho umístění a míru falše svého podání. Povedené i nepovedené pokusy Nadal komentuje prostřednictvím přednatočených videí. Hru doprovází i zajímavá hudební stopa.

Cíle hry je se prostřílet k vítězství v gamu. Každý, kdo vyhraje své podání, postupuje do losování o tenisový víkend snů na ostrově Mallorca. Jeho součástí bude i tajné setkání s Rafaelem Nadalem.

 

Vyholené QR kódy (Betfair)

Zajímavý pokus učinila mobilní divize sázkařské značky Betfair. Ta se rozhodla spojit s anglickým fotbalovým klubem Bromley Football Club u příležitosti jeho duelu FA Cupu s klubem Leyton Orient. Ten byl pro klub nejdůležitějším zápasem celé sezóny.

Několika vybraným hráčům Bromley nechal Betfair vyholit na hlavu QR kód. Ten po naskenování mobilním telefonem odkazoval fanoušky na mobilní verzi internetové stránky Betfair, kde si lidé mohli na zápas vsadit. QR kód hráčům vyholil na hlavu osobní stylista několika anglických reprezentantů.

httpv://www.youtube.com/watch?v=-KsJnlYiAu4&feature=player_embedded

 

Alentómetro (Coca-Cola)

S velmi jednoduchým konceptem přišla během turnaje Copa América značka Coca-Cola. Umístila do jednoho klubu v Buenos Aires velkoplošnou obrazovku, na které mohli fanoušci sledovat zápasy argentinské reprezentace.

Aby to diváci neměli zadarmo, tak Coca-Cola vymyslela jednu fintu – kvalita obrazu byla přímo úměrná hlasitosti povzbuzování fanoušků. Pokud byli fanoušci slyšet, byl příjem kvalitní. Jakmile polevili, začal se obraz ztrácet. Následující video ukazuje, jak to vypadalo.

httpv://www.youtube.com/watch?v=sBcN9OiZ0PM&feature=player_embedded

 

Odhalení nových dresů (Adidas)

Adidas nedávno připravil zbrusu nové dresy pro ruský národní fotbalový tým, jenž bude jedním z našich soupeřů v základní skupině Eura 2012. Podobných událostí je spousta, ale Adidas se rozhodl pro velmi netradiční způsob odhalení. Poprvé v historii sportovního marketingu byl nový fotbalový dres představen nikoliv na Zemi, nýbrž ve vesmíru.

Adidas si totiž vybral za partnera ruského kosmonauta Sergeje Volkova. Ten během svého pobytu v kosmu natočil video, ve kterém přeje ruskému týmu vše nejlepší na Euru 2012. Volkov má při tom na sobě právě nový ruský dres. Podívejte se.

httpv://www.youtube.com/watch?v=NXABaRKh0_I

 

Be The Commentator (Anglická fotbalová asociace)

Který sportovní fanoušek by alespoň jednou v životě nezáviděl sportovním komentátorům? Přesně tento sen se alespoň virtuálně rozhodla fotbalovým fanouškům splnit Anglická fotbalová asociace.

Ta umístila na svou facebookovou stránku aplikaci, v rámci které umožnila uživatelům nahrát svou vlastní komentář k vybranému historickému zápasu mezi Anglií a Portugalskem. Fanoušci měli možnost sami okomentovat klip v délce třiceti sekund – ten zabírá akci, jež nakonec končí gólem Alana Shearera.

Fanoušci si pochopitelně mohou poslechnout i původní komentář. Orientaci na hřišti jim navíc usnadňují i malé vlaječky se jmény hráčů, kteří jsou právě u míče.

Vítězem se stal ten uživatel, který získal pro svůj komentář nejvíc hlasů. Odměnou mu bylo pět vstupenek na zápas Anglie se Švédskem a podepsaný dres anglické reprezentace.

 

 

 

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

AdidasBacardiBetfairCoca-ColaRafael Nadal

podobné články

Koronavirus urychlil u velkých značek přechod marketingu a prodeje...

Souboje v rámci odvětví. Ambush kolem MS v Brazílii

4 postřehy k účinnosti partnerství s MS ve fotbale

Čtyři důvody toho, proč se akcionáři adidasu minulý týden...


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.