Otevřít menu Zavřít menu

Aktivace olympijského sponzoringu: McDonald’s

Spojení značky McDonald’s a olympiády má zajímavý začátek. McDonald’s se poprvé představil na zimních olympijských hrách v Grenoblu v roce 1968. Někteří američtí olympionici si během těchto her postěžovali, že jim ve Francii chybí americké hamburgery. McDonald’s ucítil skvělou příležitost pro získání publicity a okamžitě sportovcům poslal leteckým expresem sendviče ze své kuchyně. Bylo to třináct let po té, co tato původně kalifornská značka otevřela svou první restauraci.

Oficiálním sponzorem olympiády se McDonald’s stal až v Montrealu 1976. O dvanáct let později se McDonald’s stal partnerem také několika národních olympijských výborů.

Během her v Atlantě 1996 otevřel McDonald’s první restauraci přímo v areálu olympijské vesnice. S růstem byznysu McDonald’s paralelně rostla potřeby stále větší a větší platformy pro komunikaci se svou cílovou skupinou. Proto se McDonald’s stal v témže roce součástí exkluzivního sponzorského programu MOV (TOP), kterou je dodnes.

Takto o rok předtím, v roce 1995, vytěžil McDonald’s své olympijské partnerství v televizním spotu na Big Mac:

httpv://www.youtube.com/watch?v=ZkvcYTEH0Eg&feature=related

V roce 2000 značka McDonald’s poprvé významněji aktivovala své olympijské partnerství globální kampaní, v rámci které vyslala do Sydney z každé země dva přední mladé sportovce. O dva roky později k tomu v McDonald’s přidali i interní aktivaci, když poprvé nabídli svým nejlepším zaměstnancům možnost jít pracovat do restaurace v olympijské vesnici.

Zimní hry v Turíně 2006 pak McDonald’s zase využil k celosvětovému spuštění jedné novinky – nutričních hodnot na obalech svých výrobků. No a konečně na poslední zimní olympiádě ve Vancouveru se McDonald’s rozhodl udělat olympijské reportéry z dětí ze všech koutů světa.

Právě u příležitosti her ve Vancouveru McDonald’s vytvořil kontroverzní televizní spoty, ve kterých čtyři kanadští olympionici doporučují snídaňové sendviče a hranolky od McDonald’s.

httpv://www.youtube.com/watch?v=5f7bVweyrak&feature=player_embedded#!

Co má McDonald’s v plánu na LOH v Londýně 2012?

Kupodivu nic extra nového. Jádrem globální olympijské komunikace McDonald’s bude opět už několikrát osvědčený program pro děti od 6 do 10 let. V jeho rámci vybere celkem 200 dětí z celého světa, které s doprovodem pocestují na olympiádu do Londýna. Kromě návštěvy samotných olympijských závodů čeká na děti také návštěva zákulisí olympijských sportovišť a pochopitelně i poznávání Londýna.

Hlavní tváří londýnské kampaně je dvanáctinásobná olympijská medailistka, americká plavkyně Darra Torres. Ta je i ve svých 44 letech ve špičkové kondici, a tak je v tomto směru jistě vhodným ambasadorem zdravého životního stylu. Otázkou zůstává, zdali jsou pokrmy McDonald’s běžnou součástí jejího jídelníčku.

Bombastickou aktivaci plánuje McDonald’s přímo v olympijském areálu. Tam bude mít značka McDonald’s celkem čtyři restaurace – z toho jedna o ploše tří kilometrů čtverečních bude úplně největší na světě. McDonald’s bude mít na olympijských sportovištích dosti ulehčenou pozici. Bude totiž jediným poskytovatelem jídla, které může používat svůj korporátní branding. Stejnou exkluzivitu bude mít ve své kategorii i Coca-Cola. Ostatní značky sice mohou být přítomny, nesmějí se však k tomu graficky jinak hlásit.

Intenzivní olympijskou aktivaci můžeme čekat i v jednotlivých zemích. McDonald’s určitě nabídne speciální promoakce, nové sendviče, přenosy z olympiády v některých restauracích a další podobné aktivity.

Na rozdíl od Coca-Coly jsou sportovní kampaně McDonald’s o poznání méně kreativní. Co obě značky naopak spojuje, je jejich jasná orientace na děti a mládež. Bude zajímavé pozorovat, jak se jim nakonec podaří oslovit tuto náročnou skupinu.

[sws_blue_box box_size=“623″] Tento příspěvek je součástí sérii článků věnovaných olympijskému sponzoringu a konkrétním kampaním partnerů MOV. Tématem příštího olympijského článku bude aktivační kampaň značky Visa. Všechny předchozí příspěvky k olympijskému sponzoringu naleznete zde. [/sws_blue_box]

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

McDonald's

podobné články

Souboje v rámci odvětví. Ambush kolem MS v Brazílii

4 postřehy k účinnosti partnerství s MS ve fotbale

Digitální komunikace Eura 2012 na UEFA.com

Když McDonald’s hledá doprovod pro Petra Čecha


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.